רנו קדג'אר
ג'יפון משפחתי של רנו עם מנוע דיזל חסכוני

הקדג'אר של רנו הוא ג'יפון משפחתי חביב של היצרן הצרפתי בסגמנט C-SUV המבוקש. בתצורת הדיזל הוא גם חסכוני להפליא. שווה לקרוא.

הרנו קדג'אר הוא הג'יפון בסגמנט C-SUV של היצרן הצרפתי. מתחתיו במשפחת הג'יפונים של רנו תמצאו את הרנו קפצ'ור, ומעליו את הרנו קוליאוס עם שבעה מקומות.

הקדג'אר חולק פלטפורמה עם אחיו התאום הלא זהה, הניסאן קשקאי. אנחנו היום עם הדור הראשון של הקדג'אר שהוצג לראשונה בשנת 2015, ועבר מתיחת פנים ב 2018.

העיצוב החיצוני של הקדג'אר נאה למדי. הוא עדכני, מודרני ומזוהה עם הקווים העיצוביים של היצרן, עם זאת, הוא אינו פורץ דרך או משאיר רושם מיוחד. בחזיתו של הקדג'אר גריל 'רנו' מזוהה, היורד עמוק לתוך הפגוש הקדמי. בצדדיו הוא משתלב עם יחידות התאורה הראשיות (משולבות לד). משני צידי תחתית הפגוש תמצאו תאורת ערפל, עם מסגרת כרום, אותה תמצאו גם עוטפת את הגריל הגדול. אישית, אני לא אוהב כרום, יש כאלה שרואים בעיטורי כרום סממן יוקרה. לא מתווכח. תפיחות קלות של בתי הגלגלים תורמים למראה ספורטיבי. מבט מהצד מציג בתי גלגלים וסף תחתון מצופים בפלסטיק שחור לטובת מראה ג'יפאי. עוד ניתן לציין פס כרום העוטף את כל קו החלונות מלמעלה ומלמטה וחישוקי סגסוגת נאים מאוד בקוטר 18". מאחור שוב עיצוב זורם-אך-סטנדרטי, עם יחידות תאורה מפוצלות בין הדלת האחורית לכנף הרכב,  בעלות מסגרת אדומה ותאורת לד. סה"כ נאה.

גם העיצוב הפנימי נאה ונקי, עם דשבורד גדול העשוי מחומר רך ונעים למגע, ופלסטיקה קשימה יותר העוטפת את פתחי המיזוג ומסך המולטימדיה. מול הנהג תצורה לא שגרתית אך שימושית – מד סלד גדול במרכז לוח המחוונים, ובתוכו מד מהירות דיגיטלי. בצדדים חיווי לטמפרטורת המנוע משמאל, וחיווי למצב הדלק מימין. הגה מתכוונן לגובה ולעומק עם כפתורי שליטה על מעכרות הרכב השונות. במרכז הדשבורד צג מגע בגודל 7" עם תאימות לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו.

מושב הנהג מתכוונן כמקובל, ובקלות מוצאים תנוחת נהיגה נוחה. בעניין המושבים, הם מרופדים בד משולב עם נגיעות עור. הבד מעוצה עם דוגמת מעויינים, והתוצאה נעימה לגוף ולעין. המרווח במושב האחורי מצויין, זאת על אף בסיס גלגלים לא מרשים של טיפה מתחת ל 2.65 מטר. (לספורטאז' בסיס גלגלים של 2.67 מטר, ולקורולה / איוניק / נירו 2.7 מטר). 

על ההנעה ברכב המבחן אחראי מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר, המשודך לתיבת הילוכים רובוטית DCT בעלת שבעה הילוכים. אם התצורה הזו נשמעת לכם מוכרת, אז כן, היא זהה למה שיש ברנו גראנד קופה. בהמשך אתייחס להבדלים. המנוע מפיק 116 כ"ס צנועים ו 26.5 קג"מ ב 2000 סל"ד.

בנסיעה הקדג'אר נוח, קצת מזכיר את אחיו הקשקאי, וקצת שונה. מנוע הדיזל נוכח בתא הנוסעים, לא ברמה מטרידה אבל לא ניתן להתבלבל ולחשוב שמדובר ברכב חשמלי. זינוק מעמידה מציג את הטוב שבתיבת ההילוכים עם החלפות הילוכים מהירות וצבירת מהירות בקצב נאה אך לא כזה שיגרום לנשימתכם להיעצר. רשמית נתון התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש עומד על 11.5 שניות ארוכות, והמהירות המירבית 189 קמ"ש. גם כאן לא בדקתי את המהירות המרבית, רק אציין ששיוט בכביש מהיר ב 150 קמ"ש הוא נינוח לחלוטין.

תאוצות הביניים הן כבר משהו אחר, ופחות מוצלח. אני מנסה להיזכר איך הן היו עם הגרנד קופה, ולא מצליח להיזכר שהיו לי את אותן תחושות. עם הקדג'אר תאוצות הביניים מעט אנמיות. רמז ראשון ניתן לקבל מנתון הקג"מ המירבי שמגיע רק ב 2000 סל"ד. זה אומר שלוקח זמן מהרגע שאתם לוחצים על דוושת התאוצה ממהירות שיוט, ועד שהמנוע מעלה סל"ד, בונה לחץ גדישה ואתם מקבלים את מלוא המומנט. אם אני משווה למנועי דיזל מודרניים של יצרנים אחרים, או אפילו למנוע הטורבו בנזין 1.33 של רנו, הרי שלמנוע הדיזל הזה יש נחיתות. האנמיות הזו נמשכת גם כשמעט לוחצים את הקדג'אר לנהיגה אגרסיבית יותר. בנהיגה כזו אתם רוצים תגובות מנוע מהירות אשר לוקחות חלק בניהוג של הרכב. כאן זה פחות נמצא.

לצד החיוב ניתן לציין את צריכת הדלק הנפלאה של הקדג'אר. במסלול הבדיקה השגרתי, במתווה הנסיעה השגרתי, עם 90 קמ"ש קבועים בקרוז קונטרול (לא אדפטיבי) הציג הקדג'אר צריכת דלק זהה לזו של הגראנד קופה – 3.2 ליטר ל 100 ק"מ, שהם מעל 31 ק"מ לליטר. עם מזגן.

אחיזת הכביש של הקדג'אר מצויינת והתנהגותו צפויה לחלוטין. גם הנוחות שמספקים המתלים היא על הצד הטוב יותר. הוא אינו מתרסק על מהמורות בכביש, אולי מעט נוקשה ממה שהיית מצפה, אבל עדיין מדובר ברכב נוח ונעים לנהיגה ולשהות.  

מפרט הבטיחות של הקדג'אר מספק עם בלימה אוטונומית בחירום, בקרת סטייה מנתיב (התראה בלבד ללא תיקון הגה), התראה על רכב בשטח מת ועוד.

מחיר המחירון של הקדג'אר עומד על 149,900 ₪, ולא מצאתי אותו בעסקאות של 0 ק"מ. זה אומר שאם אתם חפצים בקדג'אר תצטרכו להיעזר בכל כושר המיקוח שלכם על מנת ליהנות מהנחות. עצם זה שהוא הוצג עוד ב 2018 ועבר מתיחת פנים ב 2018, גורם לי לחשוב שאנחנו עתידים לפגוש קדג'אר חדש בקרוב.

אם תהיתם על מקור השם קדג'אר, זהו איזכור לשאה של איראן מוזאפר א-דין קדג'אר שמלך על המדינה בשנים 1896 עד 1907. לפי האגדה (וויקיפדיה) בעת ביקור באירופה בשנת 1900 הוא רכש בבלגיה  שתי מכוניות מתוצרת רנו, ואלו היו המכוניות הראשונות באיראן. סיפור או אגדה – תחליטו לבד. 

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן