טויוטה קאמרי הייבריד LE
רכב המנהלים ההיברידי של טויוטה

המשפחתית הגדולה (מנהלים) והמרווחת של טויוטה, בגירסה היברידית, רגע לפני שנחתה כאן מתיחת הפנים.

הטויוטה קאמרי (CAMRY ולא קאמרי כמו התיאטרון) היא המשפחתית הגדולה של טויוטה, סגמנט אחד מעל הקורולה. בארץ היא נחשבת לרכב מנהלים ולא למשפחתית גדולה, מתחרה ישירה ראש בראש עם הסופרב, אבל עושה את שלה בדרך שונה.

חיצונית הקאמרי נראית כמו קורולה גדולה ומעודנת, או שהקורולה נראית כמו קאמרי קומפקטית, כך או כך התוצאה נאה למדי.

הקאמרי ארוכה ורחבה, 4.885 מטר אורך ו 1.84 מטר רוחב, על גובה של 1.445 מטר, מתקבלת מכונית שנראית נמוכה עם יציבה אגרסיבית על הכביש.

החזית מאוד מזוהה עם טויוטה, עם סמל החברה החזית המחודדת, כונס אוויר שחור וגדול התופס את מרבית החזית מהתחתית עד כמעט לקו יחידות התאורה. יחידות התאורה צרות ומשולבות לד. פס עיצוב עדין מתחיל בכנף הקדמית בחלקה העליון, נמתח לאורך כל הרכב עד לאמצע הכנף האחורית, המקבלת תפיחה מרומזת ועדינה. השמשה האחורית משתפלת אחורה בזווית חדה כאילו רומזת על דלת חמישית, אבל לא. אין כאן דלת חמישית אלא תא מטען 'רגיל'. גם מאחורה תצאו יחידות תאורה משולבות לד. מצד אחד עיצוב הרכב מאוד שמרני, ומצד שני מתקבל רכב נאה מאוד עם מראה מכובד. אפילו הצמיגים אינם מוגזמים, עם 215/55 על חישוק בגודל 17" בדגם LE שנבחן ו 235/45 על חישוק 18" בדגם הבכיר יותר XLE.

הקאמרי 'שלנו' כצו השעה היברידית, עם מנוע 2.5 ליטר בנזין בהספק של 178 כ"ס ויחידת הנעה חשמלית בהספק מירבי של 120 כ"ס. סה"כ ביחד יש לקאמרי 218 כ"ס זמינים באורווה, ואם תקראו להם, כולם יתייצבו בשמחה. תיבת ההילוכים רציפה, כמקובל ברכבי טויוטה, וגם כאן עושה עבודה טובה מאוד.

בסיס הגלגלים של הקאמרי עומד על 2.825 מטר, שזה כמעט 13 ס"מ יותר ממשפחתיות רגילות. נוסע שהתיישב במושב האחורי צווח בהנאה 'וואוו! כמה מקום יש כאן!', והיא אכן מרווחת מאוד.

העיצוב הפנימי מסגיר את גילה של הקאמרי, שהוצגה כבר ב 2017, אבל הוא עדיין נאה לטעמי. הדשבורד אופקי, ובמרכזו פתחי מיזוג. מתחתם בזווית קלה מערכת מולטימדיה בגודל 7" (ב XLE יפנקו אתכם במסך 8"), ומתגי השליטה על המיזוג. הכל אינטואיטיבי ונוח. מול הנהג לוח מחוונים עפ מד מהירות גדול מימין, וצג אנרגיה גדול משמאל. באמצע, צג מידע משתנה.

ההגה גדול (מדי?) עם כפתורי שליטה על צג המידע ומערכת המולטימדיה. מושב הנהג חשמלי ויחד עם ההגה אין בעיה למצוא תנוחת נהיגה נוחה.

עם ההתנעה לא קורה דבר. היברידי. תחילת התנועה חשמלית, ומנוע הבנזין מצטרף כשמחשב הרכב מחליט שהוא צריך. הנסיעה בקאמרי שקטה מאוד ונעימה. הנהג והנוסעים נהנים מסוג של נינוחות על גבול המלכותיות בהם הרכב מתנהל. אם קראתם מה רשמתי קודם, אז לרכב יש 218 כ"ס, ולמרות משקל עצמי  של 1600 ק"ג, לחיצה על מתג 'ספורט' ליד ידית ההילוכים, ולחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה, יביאו את הקאמרי לזנק מהמקום בניגוד גמור לתדמית המכובדת שלה. זה יגרום לכם ללא מעט חיוכים והנאה, אבל לא ממש מסתדר עם האופי הנינוח של הרכב, ומהר מאוד תחזירו את בורר מצבי הגיר ל 'נורמל' או חלילה 'אקו'. אבל תדעו, לחיצה על 'ספורט' + לחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה תוציא החוצה מהקאמרי התנהגות שובבה משהו. רק אציין כי נתון התאוצה הרשמי של הקאמרי עומד על 8.3 שניות מעמידה ל 100 קמ"ש, וזה נתון של רכב מהיר.

המהירות המירבית הרשמית עומדת על 180 קמ"ש, עם זאת הקאמרי יכולה לשייט על מהירות גבוהה מאוד, כזו שתכניס אתם למעצר מתוקשר במבזקים. הבעיה שהיא עושה את זה בקלילות ולא באמת תרגישו את המהירות עד שיעצרו אתכם שליחי משטרת ישראל.

המתלים עושים עבודה טובה והרכב נעים ולא מתרסק על מהמורות. בנהיגה בכביש מהיר גודל הרכב והמשקל יביאו אותו לנוחות גבוהה כמצופה מהמעמד. התנהגות ספורטיבית – לא כאן. הקאמרי תשייט בנינוחות ותגמא מרחקים, כשאתם תצאו רעננים וקלילים מהנסיעה.

הקאמרי מצויידת בכל אמצעי הבטיחות המקוריים כבר מהמפעל, ומקבלת על כך ציון גבוה. בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ועוד.

צריכת הדלק של הקאמרי מנוגדת לגודל של הרכב. רשמית, בפרסומי היבואנית הקאמרי צורכת 5.3 ליטר ל 100 ק"מ, שהם כמעט 19 ק"מ לליטר (ונהנית מפליטת מזהמים נמוכה מאוד אגב). במבחן צריכת הדלק שלי, סחטתי מהקאמרי מעל 25 ק"מ לליטר לא סבירים בכלל. בפועל, בנהיגה מתונה ורגועה מחוץ לעיר אין סיבה שהקאמרי תצרוך פחות מ 20 ק"מ לליטר, רק תנהגו במודעות.

הסיכום של הקאמרי הוא שאני יכול להבין מדוע אנשים אוהבים אותה, ומדוע יש מי שמתעקש להחליף קאמרי בקאמרי חדשה. היא נעימה מאוד לנסיעה, מרווחת מאוד, ההתנהלות עימה רגועה ושלווה, והיא גם חסכונית למדי.

הקאמרי עולה 184,900 ₪ לגירסת המבחן, ו 204,900 לגירסת ה XLE המפוארת יותר. בעסקאות 0 ק"מ תוכלו לרכוש את גירסת המבחן בכ – 170,000 ₪. אם אתם בעניין – מהרו לרכוש אחת כזו כי הטבות המיסוי של כלי הרכב ההיברידיים מסתיימות בסוף השנה הזו, והקאמרי תתייקר בהרבה אלפי שקלים.

ימים ספורים טרם פרסום המבחן עידכנה היבואנית 'יוניון מוטורס' כי היא משיקה את הקאמרי המעודכנת – מתיחת פנים קלה חיצונית, ומעט שינויים עיצוביים בתוך הרכב, העיקרי שבהם מסך מולטימדיה 'צף' במרכז הדשבורד. במקביל, גם המחירים התייקרו.

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן