Aiways U5
ג'יפון חשמלי מפנק של יצרן סיני צעיר

ה U5 של Aiways הוא סנונית צעירה ורעננה ללהקת כלי הרכב החשמליים הנוחתים באולמות התצוגה בארץ. הוא מרווח מאוד, נעים לשהות ומאובזר בנדיבות
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

האייווייז U5 ( Aiways U5) הוא ג'יפון כל חשמלי חדש, המגיע אלינו מסין. מיד נצלול לעומק הרכב, אבל תחילה כרגיל סקירה קטנה על ההיסטוריה של היצרן והדגם. כמה קטנה הסקירה – זהו שאין. אין סקירה, כי אין היסטוריה. מדובר ביצרן חדש, בן שנים ספורות, וההישג שלו להניח על הכביש רכב ברמה הזו הוא פשוט מרשים בכל קנה מידה, ובכל נקודת מבט צינית ככל שתהיה. אם רציתם דוגמא לרצינות וליכולות של יצרני מכוניות בסין לסגור פערים מול המערב – ה U5 הוא דוגמא מצוינת, והוא בהחלט משרטט את העתיד, אם היצרנים באירופה וארה"ב לא יתעוררו על החיים שלהם במהרה. (והם מתעוררים, אל תדאגו).

אז ה U5 הוא ג'יפון חשמלי לא קטן בכלל עם אורך כולל של 4.68 מטר, ובסיס גלגלים של 2.8 מטר.

חיצונית, ה U5 הוא רכב נאה, שנפל גם הוא למלכודת ה 'אין שבכה קדמית'. חזית הרכב מוזרה משהו עם פלסטיק אנכי אטום המתחיל ממכסה המנוע ועד השליש התחתון, שם קיים 'גריל' פתוח שחור. יחידות פנסים ראשיות צרות ומוזרות למראה, משולבות לד.משני צידי הפגוש במרכז הגובה תמצאו יחידה שחורה – זו שבצד הנהג מסתירה את פתח הטעינה של הרכב. כאן נגמרה המוזרות, ומתחיל רכב נאה, עם קו חלונות נמוך יחסית המקנה לרכב מראה 'קל' ומכניס הרבה אור לתוך הרכב. רק החלון האחורי של תא המטען מושחר, כמו גם כל ארבע קורות הרכב הצידיות. ידיות הפתיחה שקועות בתוך הדלתות, ונפתחות רק כאשר צריך להיכנס. מאחור מציג ה U5 עיצוב נקי, מזכיר את זה הקדמי, אבל מה שלא עובד מהחזית עובד בסדר גמור בחלקו האחורי.

בתוך הרכב מקבל אותנו ריפוד עור בהיר למושבים ולחלק מחיפוי הדלתות. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי המחולק לשלוש יחידות. אחת מול הנהג לתצוגה הרגילה של מהירות, ק"מ, אנרגיה ועוד, ועוד שני מסכים קטנים בצדדים המציגים מידע נוסף. במרכז הדשבורד מסך מגע בגודל 12.3" השולט על מרבית הפונקציות, לרבות שיקוף מסך באמצעות אפליקציה ייעודית. מתחתיו תא מבריק נפתח המסתיר טעינה אלחוטית וחיבור USB למערכת, אבל כשמניעים את הרכב, מכסה התא נדלק, והופך להיות מסך מגע לשליטה על מיזוג האוויר. אם הזכרנו את מיזוג האוויר, זה המקום לציין כי לנהג יש פתח מיזוג יחיד, זה הצמוד לדלת, ומול הנוסע שני פתחי מיזוג. במרכב הדשבורד, צמוד לשמשה הקדמית או פתח מיזוג גדול המקרר את חלל הרכב, ולא ניתן לכיוון.

כצפוי, אין כאן ידית הילוכים אלא חוגה עם R, N, D ובאמצע החוגה P.

מושב הנהג נאה מאוד עם כיוונון כל חשמלי, ואחרי שאתה מתמקם בנוחות מול ההגה, אתה עובר למושב האחורי, לשבת בדיוק מאחוריך, ומופתע לגלות מרווח פנימי של איצטדיון אולימפי. קשה להסביר את כמות המקום שיש במושב האחורי, אבל זה הכי מרגיש 'מחלקה ראשונה' ואם אתה רוצה לדבר עם מישהו מקדימה אתה צריך לצעוק כדי שהוא ישמע אותך. חבר בגובה 1.9 מטר סידר לעצמו את מושב הנהג, ואז עבר אחורה, והיה המום מהמרווח שיש לו לשבת. זה חזר על עצמו עם כל נהג שהתיישב ברכב.

עוד תמצאו ברכב ברמת הגימור הגבוהה גג פנורמי שחציו הקדמי גם נפתח לרווחה.

כזכור מדובר ברכב כל-חשמלי, כלומר רק חשמלי. המנוע החשמלי מפיק 204 כ"ס ו 31.6 קג"מ. הסוללה בהספק של 63Kwh והטווח המוצהר הוא 400-410 ק"מ בהתאם לרמת הגימור.

התאוצה הרשמית מעמידה ל 100 קמ"ש עומדת על 7.5 / 7.8 שניות קצרצרות. לא בדקתי עם סטופר, אבל הוא בהחלט מרגיש חזק מאוד.

בנסיעה הרכב מרגיש נוח, והמתלים עושים עבודה בהחלט טובה, ואם נזכרים שמדובר ביצרן רכב בן שלוש בסה"כ אז ההישג הזה מרשים עוד יותר. בנסיעה עירונית רגילה מתקבל רכב נוח, שקט וזריז. מעבר על שיבושים בכביש או פסי האטה נבלעים היטב, ולא מכניסים לרכב כל חבטה חריגה. בכביש מהיר הרכב מרגיש מאוד נינוח, ובזכות השקט של ה'אין מנוע' גם שיחה יכולה להתנהל בשקט. כן חודרים לרכב רעשי רוח מהמראות החיצוניות, אבל כאן יש לזכור שברכב עם מנוע בעירה היינו שומעים את המנוע ולא את רעשי הרוח. כאן, בגלל השקט היחסי, פתאום שמים לב לכל רעש קטן.  תאוצות הביניים מצויינות כמצופה, ומכל מצב הרכב יכול לצבור מהירות בנמרצות משמחת. המהירות המירבית הרשמית עומדת על 163 קמ"ש, אומר זאת כך, אני לא בטוח שאנשי Aiways בדקו את המהירות באמת, ולא בגלל שהם היו אופטימיים מדי, אלא בגלל שהנתון הזה נראה לי שמרני, לפחות מהנסיון האישי שלי עם הרכב. ואני מכחיש כל שאלה נוספת בנושא.

ל U5 מערכות בטיחות מלאות המעניקות לו ציון מכובד של 7 ברמת האיבזור הבטיחותי.

הטווח הרשמי כאמור הוא כ 400 ק"מ. לא באתי לאמת אותו, אבל מהנסיעות שביצעתי עם הרכב אני משער שטווח ריאלי לחלוטין יהיה מעל 350 ק"מ, בואכה 370 ק"מ, בכפוף לנהיגה נורמלית ולא כמו שאני נהגתי ברכב.

ובכל זאת, לא הכל מושלם בממלכת ה U5, לרכב מספר גליצ'ים, שאני בטוח שאת חלקן יפתרו מהר מאוד, ואת חלקן בהמשך. העדר פתח מיזוג נוסף לנהג הוא מבחינתי תקלה. יכול להיות שבאירופה זה לא כזה קריטי, אבל כאן אצלנו במדבר זה פאול רציני. המערכת הייעודית לשיקוף מסך, אנדרואיד או אפל, מחייבת הורדת אפליקצייה ייעודית. היא מתחברת ואח"כ מתנתקת, ודבר ללמפה. אין סיבה בעולם שהמערכת לא תעבוד עם הממשק המקורי המובנה בסלולריים. לפי דברי היבואן אני מבין שהם מודעים לזה, ויהיה עדכון למערכת. גם האנגלית על מסך המולטימדיה מביכה לפעמים עם שגיאות כתיב. גם כאן העדכון יפתור את מרבית התקלות, כאשר הוא יכיל גם עברית. אני מקווה מאוד שהיצרן יסתייע בנציגי היבואן הדובר עברית לטובת תרגום הממשק. המסך עצמו נראה מעולה, אבל התגובה איטית משהו.

מושב הנהג הוא סוג של חידה עבורי. שני חברים, שניהם גדולים ממני במידה וחצי נהגו ברכב ודיווחו שממש ממש ממש ממש נפלא להם במושב הנהג. חבר שלישי התיישב, התלונן שלא מוצא תנוחת נהיגה, ובסוף מצא את עצמו נוהג בתנוחת קיפוד (ככה נראית, מצטער). לי נתפס שריר ירך שמאל מאיזו מתיחה כתוצאה מתנוחת הישיבה. אם אני היצרן – הייתי מקדיש למושב הנהג עוד תשומת לב.

ה U5 מגיע לארץ בשתי רמות גימור – סטנדרט שעולה 157,500 ₪ ופרימיום (רכב המבחן) שעולה 172,500 ₪.

הסיכום שלי הוא שהתוצאה מרשימה מאוד בהתחשב בזה שמדובר ביצרן ינוקא במונחי עולם הרכב, ואין ספק שהוא מכאן רק יצמח וישתפר. ל U5 יתרונות גדולים מאוד של פינוק לא מבוטל, מרווח פנימי פשוט מטורף, וטווח נסיעה מרשים. הוא לא מושלם, וראוי לומר שאני לא זוכר שנהגתי ברכב מושלם כלשהו, ויש מקומות בהם נדרש שיפור.

אם אתם בעניין של רכב חשמלי, ואני ממליץ בחום שתהיו בעניין הזה כאן ועכשיו, אני בהחלט ממליץ לעשות נסיעת מבחן גם ב U5, יכול להיות שתמצאו אותו עונה בדיוק לצרכים שלכם.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן