את הטיגואן אולספייס אספתי ביום גשום וסוער, שהמשיך כך גם למחרת. בוץ, לכלוך ואבק שהתערבבו עם מים מהכביש, גרמו לי לשטוף את הרכב, ולצאת לדרום היבש לטובת 'בוק' בת-מצווה לטיגואן. בנגב, על רקע האדמה הבהירה והשמים הכחולים יכולתי לראות בעצם שמדובר ברכב נאה מאוד, כפי שמשתקף מהתמונות.
הטיגואן של פולקסוואגן הוא קרוסאובר חמישה מקומות, בסגמנט הלוהט ה – C-Suv שהוצג לראשונה בשנת 2007. בשנת 2016 הוצג הדור השני של הטיגואן, עם שני בסיס גלגלים כאשר הגירסה הארוכה בעלת שבעה מקומות ישיבה מקבלת את השם טיגואן אולספייס. לטובת המושבים האחוריים צמח בסיס הגלגלים מ 2.68 מטר ל 2.79 מטר, והאורך הכולל של הרכב צמח מ 451 ס"מ ל 473 ס"מ, תוספת של 22 ס"מ.
העיצוב החיצוני של הטיגואן אולספייס שמרני יחסית ומשדר 'מוצקות'. רוצים שובבי, גשו לקופרה. בחזית האולספייס גריל עם עיטורי כרום וסמל פולקסווגן גדול במרכז. יחידות תאורה גדולות משולבות לד ותפיחה עדימה במרכז מכסה המנוע. פס עיצוב המתחיל מיחידת התאורה הקדמית, ממשיך לאורך כל הרכב בקו החלונות התחתון עד לקורה האחורית. עוד קיפול עדין מתחיל בכנף הקדמית, דרך ידיות פתיחת הדלתות ועד ליחידות התאורה האחוריות. חיפויי פלסטיק שחור בבתי הגלגלים ובתחתית המרכב, משתלבים עם פלסטיקה שחורה בתחתית הפגוש האחורי. מאחור דלת חמישית אנכית, ויחידות תאורה גדולות. אם התרגלנו לקבל עיצובים בקווי זורמים ועדינים, בטיגואן אולספייס אנחנו מקבלים קווים חדים וברורים, חלק מהנראות ה'מוצקה' של הרכב.
פנים הרכב ממשיק במגמה הפונקציונלית משהו. לו הנהג הגה גדול ועבה משהו, קטום בחלקו התחתון. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה משתנה, כולל אפשרות לקבוע מספר פרופילים של מידע שיוצגו בהתאם לבחירת הנהג. מולטימדיה בגודל 8" במרכז הדשבורד, ומתחתיה מתגי מגע לשליטה על מערכת בקרת האקלים. בקונסולה המרכזית בורר הילוכים, מעצור יד חשמלי, ביטול ה סטופ את סטארט, מתג להפעלת החניה האוטונומית, ובורר מצב שטח. זה המקום להזכיר שרכב המבחן הוא בעל הנעה כפולה, אז נכון שהוא אינו אמארוק, אבל הוא הוא יגיע יותר רחוק מאחיו בעל ההנעה הקדמית.
מושב הנהג חשמלי עם זיכרונות, ובקלות מוצאים תנוחת נהיגה נוחה. המושב עצמו נוח מאוד ותומך, ומאפשר לגמוא מאות ק"מ ללא עייפות.
מאחור, שורת המושבים האמצעית מפוצלת 1/3 / 2/3 ונעה על מסילה לטובת מרווח לנוסעים במושבים 6 ו 7. הודות לבסיס הגלגלים, גם כשקידמתי מעט את המושב האחורי, עדיין היה לי מספיק מקום לשבת, ונפתח מרווח מספק בשורה השלישית לטובת ילדים או חמותכם.
הטיגואן אולספייס מגיע עם שני מנועים לבחירת הלקוח. המנוע הבסיסי טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 150 כ"ס, 25.5 קג"מ והנעה קדמית. רכב המבחן פונק במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר, 190 כ"ס ו 32.6 קג"מ והנעה כפולה 4X4. תיבת ההילוכים לכל הדגמים היא תיבת DSG7- תיבת הילוכים רובוטית דו מצמדית, אולי הטובה ביותר שתמצאו היום בשוק התיבות כפולות המצמדים.
הנסיעה בטיגואן אולספייס נעימה ושקטה. זה לא שקט 'רכב חשמלי סטייל' אלא שקט ומבודד היטב גם רעשי כביש וגם רעשי מנוע. המנוע מגיב היטב ללחיצה על דוושת הגז, עם זאת מורגשת השתהות קלה הנובעת מתיבת ההילוכים. אחרי שמתרגלים לכלי רכב חשמליים, פתאום מוזר לקבל השהייה שכזו, ואז עוד השהייה עד שהמנוע יגיע לשיא המומנט. זה לא לחובת הטיגואן אלא לחובתי. מתרגלים לחשמלי וקשה לחזור אחורה. אם מעבירים את תיבת ההילוכים למצב 'ספורט' התגובות משתפרות מיידית והרכב מגיב מהר יותר, ולא ממהר להעלות הילוכים.
לאולספייס אין כל קושי לשייט במהירויות שיזכו אתכם בהיכרות אישית עם עו"ד לענייני תעבורה, וזה אך תלוי בכם.
המעבר לכבישים יותר תובעניים משולים להוצאת הטיגואן מאיזור הנוחות שלו. למרות אחיזת כביש גבוהה מאוד (מאוד מאוד), הטיגואן אולספייס לא שמח להיות גולף GTI ומשדר שלא כיף לו, וזה לא הסגנון בו תרגישו איתו בנוחות.
רשמית הטיגואן אולספייס מאיץ מ 0 ל 100 קמ"ש ב 7.7 שניות, אבל אני מודה שהתחושה היתה שהוא יותר איטי מ 7.7 שניות. המהירות הסופית 213 קמ"ש, לא בדקתי. כן, יכול לאשר שהוא יכול להיות מהיר למדי.
סיבוב קצר מאוד על שביל מדברי קליל, בו חשבתי שאוכל להיכנס יותר עמוק לשטח, קצת הוציא לי את החשק. גם להיות לבד בשביל נידח במדבר, וגם עם רכב שאינו באמת רכב שטח, הרגיש לי כמעשה לא חכם. עם זאת, הטיגואן אולספייס הזה יכול לקחת אתכם הרבה יותר רחוק ועמוק מכל רכב עם הנעה קדמית, ולא הייתי חושש אלמלא הייתי באמת לבד.
פונקציית החניה העצמית של הרכב עובדת נחמד, מצריכה יותר מעורבות של הנהג כאשר הרכב אומר לנהג מתי לשלב להילוך אחורי ומתי לקדמי, אבל עדיין הרכב חונה לבד.
צריכת הדלק הרשמית של האולספייס 2.0 ליטר עומדת על 8.8 ליטר ל 100 ק"מ, שהם כ 11.4 ק"מ לליטר. כאן אני יכול לומר כי נהיגה לא מתונה כלל הניבה צריכת דלק של 11.2 ק"מ לליטר ובמדידה נוספת 10.1 ק"מ לליטר. מצד שני, נהיגה של 100 ק"מ בדיוק, עם קרוז קונטרול על 90 קמ"ש, הניבה צריכת דלק של 20.0 ק"מ לליטר משעשעים למדי. גם אם מחשב הרכב זייף ב 10% עדיין תגיעו ל 18 ק"מ לליטר. שוב אני מגיע למסקנה שאנחנו הנהגים זה הפרמטר הכי קריטי לנושא צריכת הדלק.
בתחום הבטיחות מצוייד הטיגואן אולספייס בכל אביזרי הבטיחות המתבקשים ל 2024 – בלימה אוטונומית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על רכב בשטח מת ועוד, ובהתאם, גם ציון איבזור הבטיחות עומד על 6. הטיגואן עבר מבחני ריסוק של ה EuroNcap עם השקתו ב 2016, וקיבל חמישה כוכבי בטיחות. אני יכול רק לשער שיישום איבזור בטיחות אקטיבי מתקדם שלא היה בעת ההשקה, והיום הוא הכרחי, עדיין היה מציב את הטיגואן עם ציון גבוה מאוד.
מחיר הטיגואן אולספייס מתחיל ב 213.0 אש"ח לדגם ה 1.5 ליטר אלגנס, עובד דרך 238.0 אש"ח לדגם ה 1.5 אלגנס פלוס, ועד 245.0 לדגם האלגנס פרימיום עם מנוע 2.0 ליטר.
אם אתם בעניין, לדעתי, הדגמים הרלוונטיים הם או הדגם הבסיסי, או הדגם הבכיר. בהשוואה לאלגנס פלוס, תוסיפו עוד 7000 ₪ וקחו רכב משודרג משמעותית.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב