הסיאט ארונה היא ג'יפון קטן בקטגוריית B-SUV של היצרן הספרדי/גרמני והיא הוצגה לראשונה ב 2017. הארונה היא אחת המכוניות שמקיימת בדיוק את ההבטחה שהיא מבטיחה באולם התצוגה או על הנייר.
הארונה היא כאמור ג'יפון המבוסס על 'סופר מיני' דבר שגוזר את מידותיו הקטנות יחסית הן הפנימיות והן החיצוניות. היא אלטרנטיבה זולה ונגישה למי שרוצה ג'יפון אבל לא גדול, ומכאן שהיא מתאימה לקהלי לקוחות ספציפיים.
העיצוב החיצוני של הארונה לא משאיר ספק לגבי זהות הרכב, ואם תעמידו לידו את האיביזה, תוכלו לראות הרבה קוים משותפים כמו החזית עם אותם שני טרפזים הפוכים, יחידות התאורה הראשיות ועוד. המראה כאמור נאה למדי עם קווים זוויתיים, ולא מתחכם. מבט צידי מציג קו חלונות ההולך ומתעקל כלפי מעלה, עם פס שחור עבה הממשיך את קו החלונות וחוצה את הקורה האחורית. חלקו האחורי של הארונה מייצר תחושה של גובה עם קווי עיצוב המתעקלים כלפי מעלה. גם יחידות התאורה האחוריות ממשיכות את הקו הזוויתי של הרכב. התוצאה ג'יפונית למדי ונאה לטעמי.
יחידת ההנעה של הארונה היא אותה אחת שאנחנו מכירים כבר מהדגמים האחרים של הקונצרן. כאן, בגירסת הליסינג הפשוטה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר המייצר 110 כ"ס ו 20.3 קג"מ. המנוע משודך לתיבת ההילוכים המוכר ה DSG7, ועם משקל עצמי של 1210 ק"ג כולל נהג, מתקבל רכב זריז, שיכול לצאת בזריזות מכל עמידה, גם אם אינו רכב ספורט.
תא הנוסעים של הארונה בסיסי ופשוט במובן החיובי של המילה. מול הנהג לוח מחוונים סטנדרטי, עם מד מהירות עגול וגדול מימין, ומד סל"ד עגול וגדול משמאל. ביניהם כרגיל מידע מתחלף. במד המהירות, ברביע הימני התחתון, תמצאו את מד הדלק המופיע כשנתות של נורות לד, ובאופן דומה במד הסל"ד אותו רעיון המצג את טמפ' המנוע.
הדשבורד עצמו עשוי מפלסטיק קשיח עם 'חספוס' בחלקו העליון, ובמרכז הגובה הפלסטיק הופך להיות אנכי וחלק. במרכז הדשבורד צג מולטימדיה בגודל 8" עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו או גוגל קארפליי, ומתחתיו בקרי השליטה של בקרת האקלים. ידית ההילוכים סטנדרטית של DSG, ולידה מתג ההתנעה.
מושב הנהג מתכוונן כמקובל בכל אפשרויות, וכך גם ההגה מתכוונן לגובה ולעומק. בקלות מתמקמים בארונה לתנוחת הנהיגה החביבה עליכם. המרווח במושב האחורי בהחלט מספק בהתחשב במקור הסופר מיני של הארונה, עם בסיס גלגלים קטן של 2.552 מטר. שני מבוגרים יכולים לשבת בארונה בנוחות בזכות ישיבה זקופה ומרווח ראש מצויין. שלושה מבוגרים רק אם הם מתעקשים לחלוק קירבה פיסית אינטימית מאוד.
השכבת המושבים האחוריים תאפשר לכם להוביל מטענים גדולים למדי, תצטרכו להאמין לי בעניין הזה.
בנסיעה הארונה נעימה למדי. לא מדובר כאן ברכב עם ביצועים מיוחדים או חריגים, אבל נהיגה ברכב מגלה שהוא זריז למדי, בזכות המומנט המרשים מהמנוע הצנום. ההחלטה אם לנסוע מהר או לא היא שלכם, אם תחליטו שכן, לא תהיה לארונה בעיה לשייט גם במהירות גבוהה כולל תאוצות ביניים מצויינות.
המתלים עושים עבודה מעולה, הם מעט נוקשים, אבל לא כאלה שמסדרי לכם את חוליות הגב מחדש. מעבר מהיר על פסי האטה מטופלים היטב ולא מעבירים זעזועים חריגים לתא הנוסעים.
לחובתה של הארונה אציין כי בדומה לאיביזה היא נעדרת בקרת סטייה מנתיב מקורית, ולכן מותקן בה מובילאיי, שעם הזמן אני פחות ופחות סובל אותו. עם הארונה הייתי נכנס לרכב ומכבה את הצפצפה הזו. זו אולי הביקורת הגדולה היחידה שיש לי על גורת הסיאט הזו, כי מעבר לכך היא מצויידת בבלימה אוטונומית מקורית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. חבל.
צריכת הדלק של הארונה מצוינת ודומה לדגמים האחרים של הקונצרן המצוידים עם אותו מנוע ואותה תיבת הילוכים. במסלול המבחן הרגיל צרכה הארונה 23.7 ק"מ לליטר.
נגיע למחירים,
הארונה נמכרת מהיבואן החל מ – 115.0 אש"ח לרמת הגימור 'סטייל' ועד ל 122.0 אש"ח לרמת הגימור FR. בעסקאות 0 ק"מ תוכלו להתחדש עם ארונה חדשה בפחות מ 104.0 אש"ח. הארונה מככבת גם בעסקאות ליסינג שונות כך שאם אתם בעניין, תוכלו לקבל אותה במחירים מצוינים.
אני חוזר לפתיח, בו רשמתי שהארונה מקיימת את ההבטחה. היא ג'יפון קטן ואיכותי, לא יקר, נעים מאוד לנסיעה, חסכוני, ולמעט התקנת המובילאיי המעצבן, ובהינתן המחירים הנוחים שלה, מדובר ברכב שנותן תמורה מצוינת למחיר שלו. הוא לא מתאים למשפחה עם שלושה ילדים שזה הרכב העיקרי שלה. הוא כן יכול להתאים לזוג צעיר עם שני ילדים קטנים, או לזוג מבוגרים שמסיעים את הנכדים מדי פעם, ויכולים לאסוף עוד זוג לטובת בילוי משותף, או כרכב שני במשפחה שיש בה כבר רכב אחד 'מרווח יותר'. סה"כ הוא הותיר רושם מאוד חיובי.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב