עם המיצובישי ASX נפגשתי לראשונה לפני כשנתיים עת נחת לראשונה בארץ. הרושם שהשאיר אז הרכב היה מעורב. מצד אחד ג'יפון חביב ומאובזר, ומצד שני ניכרו בו אותות המקור הוותיק. בחו"ל אגב, ה ASX משווק כאאוטלנדר ספורטס, וחולק רכיבים רכבים עם אחיו הגדול האאוטלנדר המוכר. מתיחת הפנים שעבר ה ASX לאחרונה היתה גם חיצונית וגם פנימית, והתחושה היא של רכב שונה לחלוטין.
העיצוב החיצוני שהיה אנמי משה קיבל זהות, ושפה אחידה עם יתר דגמי מיצובישי. חזית הרכב הפכה אגרסיבית ומוחצנת עם הרבה ניקל ופנסים – בכל שכבות החזית. האלמנט הבולט ביותר בחזית ה ASX הוא פנסי הערפל המשולבים עם האיתות הנראים כמו ארבע קוביות קרח צמודות, ויחד עם מסגרת ניקל גדולה התוחמת בצד אחד את יחידות הפנסים הראשיות, יורדת לכיוון מרכז החזית ממשיכה בקו אנכי החוצה את כל חזית הרכב, ומשם עוטפת מלמטה את ארבעת 'קוביות הקרח' של פנסי הערפל. אלמנט זה יוצר מובהקות וזהות ברורה לרכב, שלא ניתן לטעות בה. אלמנט זה יופיע גם בדגמים חדשים אחרים של מיצובישי, בטרייטון החדש ובספייס סטאר החדש.
מבט צידי מאפשר קבלת פרופורציות מדוייקות לגודלו של הרכב, ולכך שלא מדובר בג'יפון בגודל מלא, אלא טיפה יותר קטן, לאלו שדווקא האופנה של הגדלת הרכבים פחות מתאימה להם. חלקו האחורי של הרכב שוב עבר שיפור ועידכון עם יחידות תאורת לד. כאן לשמחתי ניכר חסכון בניקל מבריק והתוצאה בסה"כ נאה למדי.
העיצוב הפנימי פחות 'צעקני' מזה החיצוני. דשבורד שחור, לוח מחוונים ברור וקריא. במרכז הדשבורד מסך מגע עם מערכת הקונקטד קאר של כלמוביל, ומתחתיו פקדי מיזוג האוויר, וידית הילוכים על מסילה משוננת. סה"כ אינטואיטיבי ונוח.
ההגה מתכוונן לגובה ולעומק, ויחד עם מושב הנהג ניתן להגיע לתנוחת ישיבה נוחה.
על הצד הדינמי אחראים מנוע 2.0 ליטר המפיק 150 כ"ס ו 19.9 קג"מ צנועים, ותיבת ההילוכים אוטומטית רציפה. מערכת הנעה זו זהה לזו שתמצאו באאוטלנדר הגדול יותר.
בסיס הגלגלים 2.67 מטר (זהה ליונדאי טוסון) דבר המרמז על מוצאו הגדול של ה ASX. ג'יפונים במידותיו בד"כ יגיעו עם בסיס גלגלים קטן יותר במספר סנטימטרים שלמים.
הרכב מצויד במערכות בטיחות מקוריות, אבל לא מושלמות. ל ASX בלימה אוטונומית ובקרת סטייה מנתיב אבל בצורת התרעה ולא תיקון אקטיבי. זה 'מספיק בקושי', רצוי יותר מכך.
על הקשר בין הרכב לצמיגים אחראים מתלים סטנדרטיים מקפרסון עם מוט מייצב מקדימה, ומתלה רב זרועי עם מוט מייצב מאחורה. ההנעה – קדמית.
התחושה הכללית ברכב עוד לפני התנעה שהיא של רכב נעים ושימושי. עם ההתנעה מורגשת עבודת השיפור שביצעה מיצובישי ברכב. גם ברמת הרעשים וגם ברמת העידון הכללי. הן הנסיעה עירונית – חוגים, הסעות, סופר ועוד, הרכב נעים לנסיעה ולשהות. תגובת הדוושה מעט עצבנית ולוקח כמה זינוקים להתרגל ללחיצה עדינה יותר. המתלים עושים עבודה טובה, על הצד הקשוח שלהם. הבת הגדולה שאלה אותי תוך כדי נסיעה אם רכב זה כמו נעליים שמתרככות עם השימוש, כי הרבה מהמכוניות החדשות שמגיעות למבחן מרגישות קשיחות יותר על הכביש, וכך גם גור האאוטלנדרים הזה.
לחיצה עצבנית על דוושת התאוצה מייצרת יותר מדי רעש ופחות מדי דחף. התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 11.7 שניות ארוכות, בדרך למהירות סופית של 190 קמ"ש. מצד אחד נתון התאוצה לא ממש זריז, מצד שני זה עדיין ג'יפון עירוני. גם תאוצות הביניים יצביעו על היעדר 'מחץ' דינמי מצד הרכב.
אל תדחפו את ה ASX לנסיעה ספורטיבית אגרסיבית. הוא עדיין יהיה בטוח ונשלט, אבל ירגיש כמו דולפין במדבר. פשוט לא הקטע שלו.
צריכת הדלק לעומת זאת די טובה. בנסיעה בינעירונית רגועה מאוד צרך ה ASX ליטר אחד של בנזין ל 17 ק"מ. בנסיעה רגילה משולבת פקקים הצריכה עמדה על 13 ק"מ לליטר.
.
השורה התחתונה היא של ג'יפון חביב למדי, לא פורץ גבולות או חדשני, עם זאת עושה את העבודה בדיוק כמצופה ממנו. למעט החזית המאוד מוחצנת, אהבתי מאוד את המראה הפשוט של ה ASX, במובן הטוב של המילה. החזית של הרכב – או שאוהבים אותה, או שלא. יש בה אלמנטים שיותר אהבתי, ויש בה הרבה כרום…
לסיכום, לא בטוח שה ASX מצדיק את המחיר הקטלוגי שלו במחירון של כלמוביל. מצד שני, המחיר הזה בדיוק מאפשר להביא אותו לעסקאות ליסינג בתמחור אטרקטיבי מאוד. בעסקאות 0 ק"מ תוכלו לקבל אותו בסביבות 121.0 אש"ח, יותר זול מטויוטה קורולה בנזין ב 0 ק"מ, ובמחיר של ג'יפונים קטנים ממנו משמעותית אך חלקם יהיו מודרניים ממנו. אם אהבתם את המראה החיצוני, ואתם לא מחפשים ג'יפון גדול מדי, שווה לתאם נסיעת מבחן גם על ה ASX.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב