סיאט אטקה
ג'יפון יעיל, מרווח והגיוני המכוון ללב הסגמנט הלוהט של הג'יפונים

האטקה של סיאט מכוונת למרכז סגמנט הג'יפונים עם מנוע יעיל וגיר מצוין. היא מרווחת, שימושית ויעילה.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

הסיאט אטקה הוא האח הגדול של הסיאט ארונה, שהוא בעצמו סיאט איביזה על סטרואידים.

מדובר בג'יפון בקטגוריית C-SUV  הצפופה למדי ומאוימת מלמטה ומלמעלה.

כל מה שהארונה – האטקה יותר. מנוע יותר גדול, בסיס גלגלים יותר גדול, מרווח פנימי יותר גדול, וגם המחיר מן הסתם יותר יקר.

העיצוב החיצוני של האטקה ממשיך את הקו העיצובי של הארונה. בחזית אותם שני טרפזים הפוכים, ויחידות תאורה ראשיות משולבות לד. במרכז הפגוש משני צידיו תאורת ערפל המשולבת עם פלסטיקה שחורה ליצירת מראה אגרסיבי משהו. סה"כ חזית נאה, עם מאפייני סיאט ברורים. מבט מהצד מציג קו מתניים מודגש כאלמנט עיצוב יחיד. קו זה מקיף את כל הרכב דרך הדלת האחורית מעל יחידות התאורה האחוריות,  ומשתלב במראה הרכב. יחידות התאורה האחוריות משולבות לד גם הן. מרכיב העיצוב ה'צעיר' היחיד הוא הכיתוב ATECA באותיות אנגלית מחוברות בחלקה התחתון של הדלת האחורית.

פנים הרכב סיאטי/ פולקסוואגני סטנדרטי. הכל מכובד, רציני ויעיל. מול הנהג לוח מחוונים סטנדרטי (וטוב). מד מהירות גדול מימין, מד סל"ד גדול משמאל, צג מידע משתנה ביניהם, חיווי למצב הדלק וחום המנוע וזהו. יעיל וטוב. הדשבורד עצמו נקי ופשוט. במרכזו צד מידע בגודל 8.25" ברמת הגימור הבסיסית סטייל (ברמות הגימור הגבוהות יותר הצג בגודל 9.2"). כמובן קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו פקדי השליטה על המיזוג, פשוט ואינטואיטיבי, ומתחת תא גדול ופתוח לחפצים / מסיכות הגנה משומשות. בקונסולה המרכזית בין הנהג לנוסע תמצאו את כפתור ההתנעה, ידית ההילוכים ומעצור היד החשמלי. מושב הנהג נוח ונעים, על גבול הקשיח מדי, עם אפשרויות כיוונון מקובלות. יחד אפשרויות כיוונון ההגה (לעומק ולגובה) אין בעיה למצאו תנוחת נהיגה נוחה. סה"כ סביבת הנהג יעילה ונקיה. על ההגה בקרי שליטה על מערכת השמע ועל בקרת השיוט האדפטיבית.

בסיס הגלגלים של האטקה 2.621 מטר, קטן בכ – 5 ס"מ מהמתחרות מקוריאה. על אף בסיס הגלגלים, המרווח הפנימי מפתיע לטובה, ויש בהחלט מקום למשפחה עם שלושה ילדים. לשלילה ניתן לציין כי ליושב במושב האמצעי מאחורה יהיה קצת פחות נוח עקב תעלה גבוהה ורחבה ברצפת תא הנוסעים.

על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, אותו מנוע שהכרנו בסקודה סופרב עם 150 כ"ס ו 25.5 קג"מ. נתונים אלו נראים כמספקים, אולם עם משקל של 1400 ק"ג, לא מתקבל רכב זריז, גם לא כשמציבים את תיבת ההילוכים על מצב 'ספורט'. זה לא שהאטקה איטית, היא פשוט לא מהירה כמו שהיית מצפה מרכב עם 150 כ"ס.

 תיבת ההילוכים היא המקובלת בדגמי הקונצרן DSG7 , והיא בעלת שבעה הילוכים. מדובר בתיבה יעילה וחסכונית, וכאמור תמצאו אותה בכל דגמי פולקסוואגן, סקודה וסיאט (וגם אודי).

בנסיעה מתקבל רכב קשיח יחסית, אבל נוח. מעבר מהיר מדי על פסי האטה מחדיר לרכב זעזוע שאינו נעים, והרכב לא 'מרחף' מעל המהמורה לא מנסה להתמודד איתה. בכביש מהיר הרכב נוח ויציב, גם כשהמהירות עולה ל 150-160 קמ"ש תיאורטיים חלוטין. נתון התאוצה הרשמי עומד על 8.6 שניות ל 100 קמ"ש, וזה בהחלט נתון מרשים. בנסיעה רגילה התחושה שלי היתה של רכב כבד משהו, שאם אני רוצה להוציא ממנו משהו קצת יותר זריז, צריך פשוט ללחוץ עליו מעבר למה שנראה לי כ'רגיל'. בהחלט יכול להיות שאחרי שהתרגלתי לרכב מהיר ביומיום, כל מה שמתחת לזה, נראה לי פתאום עצל, אבל איכשהו, ציפיתי ליותר מרץ מרכב עם 150 כ"ס.

עקב מזג אוויר סוער, וחוסר רצון להכיר מקרוב תעלות בצד הדרך, נשמרתי יותר מהרגיל בנהיגה. למרות זאת, ולמרות כבישים רטובים ומוצפים, לאטקה אחיזת כביש גבוהה מאוד, ובוודאי מעל ומעבר למה שנדרש מנהג 'רגיל'. אם אתם בקטע הספורטיבי, אז דלגו ישר לאטקה קופרה, שהיא כבר סיפור אחר לגמרי.

האטקה מצויידת כבר מהיצרן במערכות בטיחות מקוריות מספקות וטובות – בלימה אוטונומית, בקרה אקטיבית לסטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. סה"כ מפרט הבטיחות שלה הולם וראוי.

במבחן צריכת הדלק, בנהיגה רגועה, הצלחתי פעמיים להוציא ממנה נתון של 19.1 ו 19.4 ק"מ לליטר, ב 90 קמ"ש עם קרוז קונטרול אדפטיבי. מצד אחד זו צריכת דלק מצויינת, מצד שני קיוויתי ליותר. נתון זה קרוב מאוד לנתון הרשמי שעומד על 5.2 ליטר ל 100 ק"מ, שהם 19.2 ק"מ לליטר.

לסיכום,

המחיר של האטקה מתחיל ב 143,900 שקלים לאטקה ברמת גימור 'סטייל' לבנה. תוספת לצבע שאינו לבן – עוד 2500 ₪. בעסקאות 0 ק"מ ניתן לקבל את האטקה ב 132,500 ₪, מחיר דומה מאוד למתחרות שלו ב 0 ק"מ.

האטקה היא רכב יעיל, נוח בטוח ומרווח. למעט סעיף 'יעילות' הוא לא מתבלט בשום סעיף. הוא לא יגרום לכם לחייך בבוקר כשתיכנסו אליו, אבל יהיה יעיל, צפוי ובטוח, ובמידה מסוימת זה לא מה שאנחנו מחפשים ברכב?

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן