לפני כמה חודשים, במסגרת ריענון שערכה פריזבי למנהלי תחבורה, יצאה לי לנהוג למשך זמן קצר ברנו אוסטרל. עם תום המפגש ביקשתי לתאם את הרכב באופן מסודר ולמבחן ארוך. ההתרשמות מהאוסטרל היתה שהיא 'רכב אחר' ממה שאנחנו מכירים, ולכן נדרש יותר זמן לפצח אותה.
האוסטרל שהושקה ב 2022 החליפה את הרנו קאדג'ר בסגמנט C-SUV ונועדה להתחרות בקיה ספורטאז' / יונדאי טוסון/ פיג'ו 3008 ויתר הסגמנט הצפוף והמאוים מלמעלה ומלמטה, ומהחשמליות המציפות את הכבישים.
העיצוב של האוסטאל מרשים למדי, ובכחול נייבי הוא ממש ממש בולט. בחזית האוסטרל סמל רנו המעודכן, הממוקם במרכז גריל שחור וגדול. חלקו העליון של הסמל 'חודר' לתוך מכסה המנוע. יחידות תאורה משולבות פס לד דק המתעקל מהקצה החיצוני של הרכב פנימה לכיוון מרכז הרכב. קו חלונות מעט גבוה, כאשר קורות הרכב שחורות מבריקות והחלונות האחוריים מושחרים. מעל בתי הגלגלים ובתחתית הדלתות שוב אותו ציפוי שחור מבריק. בתי הגלגלים תפוחים מעט, בעיקר בגלגלים האחוריים. מאחור שוב יחידות תאורה מעניינות עם שני פסי לד מכל צד, עליון ותחתון, היוצאים מיחידות התאורה האחוריות הראשיות לכיוון מרכז הרכב . תחתית החלק האחורי משולבות פלסטיק שחור מבריק ופלסטיק שחור 'רגיל'. התוצאה עצמה מרשימה ונאה למדי.
פנים האוסטרל כבר מציג קפיצת מדרגה בעיצוב ובאיכות. רכב המבחן ברמת גימור Techno מספק איכות וכמות איבזור מרימה מאוד. מול הנהג לוח מחוונים עצום בגודל 12.3" דיגיטלי במלואו, וצמודים אליו משני הצדדים פתחי מוזוג מלבניים מאונכים. במרכז הדשבורד צד מולטימדיה אנכי בגודל 12" עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו (כבל) ואפל קארפליי (אלחוטי). מתחת למולטימדיה מתגים לשליטה בבקרת האקלים, ומתחת שקעי usb-c ונקום לשני בקבוקים. במרכז הקונסולה משטח הטענה אלחוטי עם ידית שניתן לטעות בה ולחשוב שזו ידית ההילוכים. ההגה קטום בחלקו העליון והתחתון. לחובת הארגונומיה אציין כי מאחורי ההגה בצד ימין יש שלושה מנופים. המנוף העליון – מוט ההילוכים, נגיעה למעלה – רוורס, נגיעה למטה – D לחיצה על כפתור בצד ל P. טיפה מתחתיו מנוף למגבים. כן מתבלבלים. עוד למטה, נסתר, מנוף לשליטה על המולטימדיה, סליחה רנו, אחד הפתרונות המטומטמים בהם נתקלתי, בעיקר הגלגלת להעברת קטעים שנמצאת מאחורי המנוף. לזה תוסיפו מנוף קטן לשליטה ידנית על ההילוכים ובורר מצבי נהיגה. כל זה בצד ימין של ההגה. בצד שמאל – איתות ומנוף קטן להורדת הילוך.
לעומת זאת, מושב הנהג משובח, עם שפע כיוונונים חשמליים לרבות מסאז'. מאחור המרווח מעולה, גם במימד האורך וגם במימד הרוחב, על אף בסיס גלגלים של 2.665 מטר, ממש מעט קטן מהמתחרות, אולם בזכות תכנון נכון, ומושבים אחוריים הניתנים להסטה קדימה ואחורה (1/3 – 2/3) המרווח מצוין.
על הצד הטכני, המנוע טורבו בנזין בנפח 1.33 ליטר (המשותף עם מרצדס) בהספק 158 כ"ס ו 27.5 קג"מ מרשימים. תיבת ההילוכים רציפה X-Tronic. התאוצה הרשמית מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 9.7 שניות והמהירות הסופית 174 קמ"ש. אין ספק שרנו הלכו על נוחות ופחות על ביצועים לנוכח נתוני ההספק והמומנט שהיו אמורים להספיק לתוצאות יותר מרשימות.
וכאן נוחות ואיכות היא הצד החזק של האוסטרל, וזה ניכר מהמטר הראשון. הרכב שקט, מבודד היטב, עם חומרים נעימים והתחושה היא של רכב בסגמנט גבוה יותר. נסיעה מהמרכז החדש של פריזבי בשורק לרמת השרון עוברת בנינוחות על אף הפקקים. למחרת נסיעה ארוכה לדרום וחזרה. אחרי כמה מאות ק"מ אני מציין שצריך להיכנס לתחנת דלק, והילדים שואלים למה רכב חשמלי צריך תחנת דלק. אני שואל רגע, אתם חושבים שזה רכב חשמלי? הם עונים 'מה, זה לא חשמלי? זה מרגיש ושקט כמו רכב חשמלי'. זה רק נותן לכם מושג כמה האוסטרל שונה בהתנהגות שלו מ C-SUV אחרים.
יציאה מעמידה יכולה להיעשות בנחישות, תוך שהרכב מנצל את המומנט, וצבירת המהירות טובה. עקיפות ממהירויות נמוכות של 60 קמ"ש – 80 קמ"ש, נעשית יחסית בקלות ובטחון, וכך גם לשמור על מהירות גבוהה. האוסטרל יודע לשייט במהירות גבוהה מאוד 'עם אפס מאמץ', עד שמגיעים לעקיפות בעליות במהירות גבוהה יחסית, ואז המנוע פשוט מסורס על ידי הגיר, גם כשהוא במצב ספורט. הספק כזה ומומנט כזה, האוסטרל היה צריך לטוס קדימה בנחישות, אבל זה לא קרה גם לא עם 'רגל עד הפח'.
על אף האמור, עקיפה שמתחילה במהירות גבוהה זו בערך הביקורת היחידה שיש לי על השילוב של הגיר והמנוע. ניכר כי מחשב הרכב כאן כדי לשמור על הגיר, ומונע ממנו לאפשר למנוע המעולה לספק את כל מה שיש לו לתת.
אחיזת הכביש של האוסטרל גבוהה מאוד. המתלים מכוונים לנוחות, אולם למרות זאת אינם רופסים, והאוסטרל לא רוכן יותר מדי בפניות.
צריכת הדלק של האוסטרל מצוינת. הצריכה הרשמית עומדת על 6.3 ליטר ל 100 ק"מ (WLTP). בנהיגה המאוד אגרסיבית שלי, לאורך מאות ק"מ, היתה הצריכה 8.1 ליטר ל 100 ק"מ שהם כ 12.3 ק"מ לליטר, אבל אני מבטיח לכם שאף אחד מכם לא ינהג באוסטרל במהירויות האלה, ובסגנון הנהיגה האגרסיבי הזה. נהיגה רגועה ומודעת עם האוסטרל הניבה צריכה של כ 20 ק"מ לליטר .
לחובת האוסטרל אציין את העברית האיומה במערכות הרכב. עדיף כבר להשאיר את הרכב באנגלית וזהו, ולא לראות תרגומי גוגל טרנסלייט מצחיקים למדי כמו 'מתעדף נוחות תרמית' כשהרכב מודיע לך שהוא החליט להשאיר את המנוע דולק כדי שהמיזוג יעבוד במקסימום, ולא מכבה אותו על ידי הסטופ אנד סטארט. או 'זוהה צמיג תת-מנופח' כדי להתריע על זיהוי ירידת לחץ אוויר באחד הצמיגים או 'איפוס. האם בדקת את לחץ הקור של 4 הצמיגים?' כשאתה מבקש לאפס את לחץ האוויר והרכב בעצם שואל שאלה נכונה – בדקת את לחץ האוויר בצמיגים כשהם קרים?
המלצה חמה לאנשי רנו בישראל, בקשו מהיצרן את כל ההודעות – מקור מול תרגום לעברית, ועזרו להם לדייק את הניסוחים. אם אתם צריכים עזרה, תתקשרו.
בהיבטי בטיחות קיבל האוסטרל חמישה כוכבים במבחן של ה EuroNcap. ציון איבזור הבטיחות משתנה בהתאם לדגם בין 4 ל 6 כאשר בכל הדגמים יש בלימה אוטונומית ותיקון סטייה אקטיבי.
מחיר האוסטרל מתחיל ב 174,990 ₪ לדגם ה 1.33 Equilibre היברידי קל, 184,990 ₪ ל Equilibre +, 194,990 ₪ ל Iconic, 199,990 ₪ ל Techno (רכב המבחן) ועד 249,990 לדגם ההיברידי Techno הבכיר במגוון.
לסיכום, הרנו אוסטרל הוא רכב שונה מבחינת איכות ותחושה מיתר דגמי רנו. אם האוסטרל רומז על העתיד לבוא מרנו – הולך להיות מעניין מאוד.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב