הרנו קפצ'ור הוא ג'יפון קטן של רנו, בסגמנט B-SUV כלומר ג'יפונים קטנים. הקפצ'ור הוא דגם חדש יחסית, והוא הוצג לראשונה בשנת 2013. ב 2019 נחשף הדור השני שלו, שהגיע אלינו לארץ ב 2020. בהרבה מקרים הדגם החדש גדל במימדים מהדגם היוצא, אבל לא כאן. הקפצ'ור החדש קטן מהדגם המוחלף אבל בזכות העיצוב הוא נראה גדול יותר ומרשים יותר.
הקפצו'ר החדש הולבש בכל מאפייני העיצוב החדשים של רנו. החזית 'רנו' טיפוסית עם גריל שחור שבמרכזו סמל גדול של היצרן. מחלקו העליון של הגריל יוצאות שתי זרועות שחורות לכיוון יחידות התאורה הגדולות. מהצדדים החיצוניים של יחידות התאורה יוצא פס לד, ומתעקל לכיוון מרכז הרכב, ומתחתיו יחידות לתאורת ערפל. מבט מהצד מדגיש עוד יותר את אותו פס לד, ומודגש העיצוב בקווים עגלגלים ו'שמנמנים'. את קו החלונות התחתון מלווה פס כרום עדין, המשתלב עם הגג בקורה האחורית. מאחורה נמשך העיצוב הייחודי עם יחידות תארה אחוריות צרות המתחילות כמעט במרכז הדלת האחורית, נמתחות לצד החיצוני, מתעקלות מטה, ואז מתעקלות שוב לכיוון מרכז הדלת. יש מי שאוהב יותר ויש מי שפחות, אבל העיצוב הוא ממש לא שגרתי.
הייחודיות נמשכת גם בתוך חלל הרכב. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בעל מגוון תצוגות לפי בחירת הנהג. הדשבורד מאוזן כמעט לחלוטין, ובמרכזו מזדקר מסך מגע. בחלקו האנכי של הדשבורד נמצאים פתחי המיזוג, ומתחתיהם ציפוי פלסטי רך בצבע המרכב. מתחת למסך המולטימדיה תמצאו פקדים שונים ואת חוגות ההפעלה של מערכת המיזוג.
כאן העניינים מסתבכים. מתוך הדשבורד יוצא מדף, עטוף באותו חומר פלסטי בצבע המרכב, ובקצהו מוט ההילוכים. מתחת למדף תמצאו את הקונסולה הראשית עם שטח איחסון גדול ומתג מעצור היד (החשמלי).
ההגה (הגדול) מתכוונן כמקובל. מושב הנהג נוח ומרווח, ועם אפשרויות כיוונון מקובלות, כך שבקלות תתמקמו מול הגה בתנוחת הנהיגה הנוחה לכם.
המושב האחורי נוח אף הוא, ולראשונה בסגמנט הזה הוא על מסילה, וניתן להזזה קדימה (לטובת מקום בתא המטען) או אחורה לטובת מקום לנוסעים אבל על חשבון תא המטען. יפה מאוד! קחו בחשבון שאם תסיטו את המושב האחורי הכי קדימה שאפשר, לא ניתן יהיה לשבת בו. לא כמליצה או ביקורת, אלא פשוט המושב צמוד לגב המושבים הקדמיים ואין מקום לרגליים.
בסיס הגלגלים של הקפצ'ור 2.639 מטר, בהחלט מכובד, והמשקל של הג'יפון עומד על בין 1334 ק"ג ל 1373 ק"ג בהתאם לגירסת הרכב.
עכשיו מילה אישית לגבי העיצוב בכלל. ניכר כי רנו מחפשים שפה עיצובית מזוהה, אבל מדובר בהמון 'רעש' לטעמי, המון אלמנטים שלטעמי האישי לא תמיד מתחברים, וזה מתנגש לי עם הפרעת הקשב. דווקא הקפצ'ור הקודם דיבר לטעמי בשפה הרבה יותר נעימה וחביבה לעין.
על הצד הטכני של הקפצ'ור אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.33 ליטר. זהו אותו מנוע מוכר ומצויין של רנו ניסאן, שפותח בשיתוף מרצדס. כאן המנוע מפיק 154 כ"ס ו 27.5 קג"מ והוא ללא ספק הביריון שבחבורה. תיבת ההילוכים רובוטית דו מצמדית בעלת שבעה הילוכים. נתון ההספק, ויותר מכך המומנט מסרים יחד שכח לא יחסר לכם בקפצ'ור.
עם תחילת הנסיעה מתגלה הקפצ'ור כרכב נעים לנסיעה אבל תשכחו מרכות מוגזמת של הרכב הצרפתי. הרכב מודיע לך בחבטה קלה בעת מעבר על פסי האטה במהירות גבוהה מהמצופה, ואחרי פעמיים אתה מבין שזה לא נקודתי אלא המתלים מודיעים לך – 'לא ככה'.
עם 154 כ"ס וקצת יותר מ 1300 ק"ג אתה מצפה מהקפצ'ור להיות זריז מאוד. בפועל הקפצ'ור יוצא מהמקום בנחישות, זאת אם הצליח להתגבר על שני שברירי השניה הראשונים מרגע הלחיצה על דוושת התאוצה ועד שהוא מתחיל באמת לשלוח את כל הכח לגלגלים הקדמיים. תאוצות הביניים מצויינות עבור רכב בסגמנט שלו. בנסיעה מהירה הקפצ'ור מרגיש בטוח לחלוטין ונהנה מאחיזת כביש גבוהה והגה מצוין. גם בכביש מפותל מציג הקפצ'ור התנהגות כביש מצויינת ובטוחה, על גבול המהנה.
מפרט הבטיחות של הקפצ'ור טוב בכל הגירסאות ומספק בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת אקטיבית לתיקון סטייה מנתיב.
עם מנוע יהלום ציפיתי גם לצריכת דלק מצויינת, ואכן הקפצ'ור לא איכזב. בנהיגה סופר חסכונית סחטתי מהקפצ'ור 3.7 ליטר ל 100 ק"מ שהם כ 27 ק"מ לליטר. בנהיגה מחוץ לעיר אבל במהירות גבוהה (מאוד, ואז עוד קצת יותר) הניבה צריכת דלק של 6.7 ליטר ל 100 ק"מ שהם כ 15 ק"מ לליטר.
הקפצו'ר נמכר בהחל מ 125.0 אש"ח כאשר גירסת המבחן כבר עולה 134.0 אש"ח, ויש גירסה יקרה יותר.
לסיכום, הקפצ'ור הוא ג'יפון מצוין, אם העיצוב החיצוני והפנימי מסתדר לכם בעין. הוא נכנס לתוך קטגוריה צפופה ואיכותית, בה אפילו המכוניות הזולות לא במעט הן מצוינות (ארונה / סטוניק), ובמחיר שלו הוא מתחרה גם במכוניות משובחות כמו סקודה קאמיק, פולקסוואגן טיקרוס ופיג'ו 2008.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב