טויוטה היילנדר
ה SUV 4X4 של טויוטה, בגירסה היברידית חסכונית

ההיילנדר של טויוטה מיובא עתה ביבוא סדיר, מתאים למי שרוצה רכב שבעה מקומות גדול, חסכוני, עם סמל טויוטה בחזית, ולא לנדקרוזר.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

הטויוטה היילנדר היא עולה חדשה לארץ בייבוא מסחרי על ידי היבואן, למרות שלאורך השנים היה 'טפטוף' של היילנדרים בייבוא אישי. ההיילנדר הוא SUV גדול המיועד לשווקים בצפון אמריקה, ומוגדר כ mid-size crossover suv כלומר ג'יפון בגודל ביניים, אבל שום דבר הוא לא בגודל ביניים בהיילנדר. ההגדרה הזו טובה אולי לארה"ב שם משפחה מרובת ילדים עם שני ילדים וגולדן ריטריוור חייבת במינימום שברולט טאהו בשביל חוגים וקניות.

במשפחת טויוטה, ההיילנדר תוכנן כדי לתת מענה למי שה RAV4 היה לו קטן, או שנזקק לשבעה מקומות, וכך נולד האח הגדול למשפחת הג'יפונים אי שם בשנת 2000. כבר ב 2005 טויוטה שתלה בו הנעה היברידית כך שאין זה הפתעה שגם ב 2021 תקבלו SUV עצום בגודלו עם הנעה היברידית וצריכת דלק בהתאם. למען הפרוטוכל דור שני להיילנדר הוצג בשנת 2007, דור שלישי ב 2013, והדור הרביעי, נשוא מבחן זה ב 2019.

עם הכניסה להיילנדר בחניה של טויוטה, הדבר הגדול שחובט בי זו תחושת הגודל של הרכב. הוא פשוט מספק תחושה שהוא עצום בגודלו. רוצים השוואה – ניקח לנדקרוזר חדש כבסיס להשוואה. האורך הכולל – הלנדקרוזר ארוך בכ- 3 ס"מ. הרוחב – הלנדקרוזר רחב יותר בפחות מחצי ס"מ, הלנדקרוזר גבוה יותר בס"מ שלם. בסיס הגלגלים – זה של ההיילנדר גדול ב 6 ס"מ שלמים. כלומר הם מאוד דומים במידות. כמה דקות ארוכות נדרשות לי להתרגל למימדים החיצוניים של המפלץ החביב, ואנחנו מפליגים לעבר האופק (איילון בפקקים בלתי נגמרים) בדממה. דממה כי הוא היברידי ובמהירויות נמוכות הוא מכבה את מנוע הבנזין.

קצת על העיצוב החיצוני של ההיילנדר. החזית מיישרת קו עם זו של יתר הדגמים ובעיקר של הראב4. אני מעמיד את ההילנדר ליד הראב4 ומחפש הבדלים. מזל ששנים של תרגול בעיתוני הסופ"ש של מעריב בשנות ה 70' הכשירו אותי לאתר את ההבדלים מהר, אבל הם מאוד דומים. בחזית ההיילנדר גריל קדמי טרפזי עצום בגודלו, עם סמל טויוטה במרכז החלק העליון, ממנו יוצאות שתי 'זרועות' כרום לעבר יחידות התאורה הקדמיות. יחידות תאורה צרות יחסית, נמתחות מהחזית עד כמעט אמצע הכנף הקדמית. מכסה המנוע מציג שתי תפיחות במרכזו שנראות פחות מבחוץ, ויותר מעמדת הקפטן מאחורי ההגה. בזכות בסיס הגלגלים הגדול, והעדר פסי גגון, ההיילנדר נראה מהצד פחות גבוה ממה שהוא באמת. מאחור יחידות תאורה צרות וגדולות, נמתחות עמוק מתוך קורה C ועד כמעט לאמצע הדלת האחורית, ומטעות שוב שההיילנדר קטן מכפי שהוא באמת.

כניסה לתוך הרכב גורמת לך לחייך בשביעות רצון, מקום לא חסר כאן. הדשבורד מורכב מכמה שכבות ומספר טקסטורות שונות, עם תאים פתוחים להנחת חפצים גדולים יותר או פחות.  במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל 8" עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי. מתחת למסך פקדי השליטה על המיזוג ופתחי המיזוג המרכזיים. בין הנהג לנוסע הקונסולה המרכזית עם ידית הילוכים, מעצור יד חשמלי ובורר מצבים – ספורט, נורמל ואקו, אליו נגיע מאוחר יותר. תא החפצים בין הנהג לנוסע נפתח בגלילה אחורה (ואני מודה שלקח לי כמה שניות להבין לאן נעלם מכסה התא. לא חייבים להגיב על זה.) וחושף עמדת הטענה אלחוטית לסלולרי. מתחתיה תא חפצים עמוק, ואם ילד יעשה לכם רעש בנסיעה, פשוט תכניסו אותו לשם ותסגרו. יש מספיק מקום.

מול הנהג לוח מחוונים סטנדרטי במונחים של טויוטה היברידית כלשהי – מד מהירות, מחוון לניצול האנרגיה בדומה למד סל"ד, ובמרכז תצוגה משתנה על פרמטרים שונים של הרכב. מושב הנהג חשמלי כאמור, עם כיוונונים מלאים. מיותר לציין (אבל אציין בכל זאת) שההגה מתכוונן לעומק ולגובה.

מעבר למושב האחורי מציג את היתרון העצום של ההיילנדר במרווח פנים. המון מקום, אבל ממש המון, ויחד עם רצפה שטוחה לחלוטין באמת ששלושה מבוגרים יכולים להתרווח במושב האחורי ללא כל קושי. המושבים 6+7 מתקפלים כמובן, ואם מושכים מעט קדימה את שורת המושבים האמצעית, אז מתקבל מקום סביר גם מאחורה.

להיילנדר 'שלנו' ברמת גימור E-XCLUSIVE גם גג פנורמי עצום בגודלו. כיף.

על הפן הדינאמי אחראים מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר יחד עם מנוע חשמלי, ותיבת הילוכים רציפה. ההספק המשולב של שני המנועים עומד על 248 כ"ס, כאשר מנוע החשמל מספק 27.5 קג"מ ומנוע הבנזין מספק 23.6 קג"מ. התוצאה היא לא סכום המומנט אלא מעט פחות, ועדיין הרבה.

עוד נתון שיש לשים אליו לב, גירסת המבחן המפוארת יותר מבין השתיים, מצויידת בחישוקי 20" עם צמיגים 235/55. למי שזה לא אומר דבר, מדובר במידת חישוק גדולה מאוד, בעיקר מטעמי נראות. בעוד בכלי רכב אחרים חישוק 20" נראה בולט ומוגזם, כאן בזכות גודלו של ההיילנדר המידה הזו נראית טבעית לחלוטין.

עוד נתון קטן וחשוב – המשקל. מעט יותר מ- 2.0 טון לרכב. 2015 ק"ג לגירסה הפשוטה ו 2050 לגריסת המבחן, וזה הרבה.

תחילת הנסיעה בהיילנדר חרישית כפי שציינתי כבר, כאשר הוא נוסע רק באמצעות ההנעה החשמלית. לחיצה על הדוושה מעוררת את מנוע הבנזין. לחיצה אגרסיבית על הדוושה מזניקה את המפלץ בעוצמה קדימה. כמה עוצמה – הרבה. כל – כך הרבה שמצאתי את עצמי מטיס את ההיילנדר העצום קדימה רק כדי לחייך כל פעם מחדש. נתון התאוצה הרשמי הוא 8.3 שניות ל 100 קמ:ש וזה מהר מאוד, וכיף מאוד. בהתאם גם תאוצות הביניים יהפכו אתכם מהר מאוד לחוליגאן השכונתי התורן עם תאוצות שמכל רמזור אתם תמצאו את עצמכם לוחצים על הדוושה עד הסוף, רק כי האוטו יכול. וזה כיף. אם יש דבר שמבאס אותי בכלי רכב גדולים כמו לנדקרוזר (כולל זה הפרטי שלי) זה שבנהיגה בתנועה צפופה, תגובות הדוושה והתאוצה הן איטיות יחסית. לא כאן. איך אתאר לכם את התחושה, דמיינו שאתם במטוס על מסלול ההמראה. כשהטייס מעביר את המצערת למצב פתוח מתקבלת תאוצה חזקה – אז ככה חזק ההיילנדר. כיף. מוי כיף. אני יודע מה אתם חושבים 'בטח הוא לוחץ על הדוושה כל הזמן, הדלק לא על חשבונו, אלא על חשבון טויוטה'. חכו, אגיע לזה.

כפי שציינתי קודם, לתיבת ההילוכים שלושה מצבים – אקו (לא ניסיתי), נורמל  וספורט. מצב  'ספורט' מביא את תגובות המנוע והדוושה להיות חדות יותר ומהירות למדי. מצאתי את עצמי, בעיקר בתנועה צפופה בוחר במצב 'ספורט' כדי לקבל את התגובות המהירות יותר.  

איכות הייצור אגב, מעולה. רכב המבחן עם למעלה מ 10,000 ק"מ הציג בנייה משובחת, עם אפס ציוצים או קרקושים. הכל יושב מהודק היטב כמו ביום שיצא מהמפעל, ואני לא אתפלא אם זה יהיה המצב גם בעוד 10 שנים.

בואו נדבר על המתלים, או שנאמר 'אוי המתלים'. ההיילנדר שוקל שני טון פלוס. ההיילנדר אמריקאי באופיו. זה אומר מתלים 'אמריקאים' טיפוסיים, ולא בהיבט החיובי. אני לא זוכר רכב חדש או משומש עם מתלים כל-כך רכים, וזו אינה תקלה. בולמי הזעזועים לא מצליחים לשכך מהמורות בסבב אחד, ואתם מקבלים עוד 'נדנוד' של המרכב גם אחרי המעבר על מהמורה. לשם ההמחשה, למעבר על פסי האטה יש שלושה מצבים – מעבר איטי: כניסה לפס ההאטה, יציאה ממנו ורכינה נוספת של המרכב, מעבר במהירות בינונית פלוס – כניסה לפס ההאטה, יציאה ממנו + חבטה לא נעימה, מעבר במהירות גבוהה מאוד – היה כאן משהו? לא ממש הורגש. תאמינו לי ניסיתי יותר מפעם אחד, על מסלול פסי ההאטה באדיבות עיריית רמת השרון, אין שני פסי האטה דומים אחד לשני. המתלים של ההיילנדר פשוט אמריקאים מדי, רכים מדי, ואם יש לרכב סט בולמים אפטר מרקט טובים – כן, הייתי שוקל בחיוב.

נסיעת שבילים עם ההיילנדר (בכל זאת 4X4) לא היתה כיף. המתלים פשוט לא מסוגלים לספק את מה שאתה כנהג צריך. כשהמהירות בשבילים עולה, הכיף יורד. ההיילנדר מודיע לך באמצעות המתלים – 'לא כיף לנו'.

צריכת דלק – מה כבר אפשר לצפות מרכב עם משקל של מעל שני טון? אז הפתעה. עם כל הנהיגה האגרסיבית / חוליגאנית שלי, ההיילנדר עבר בממוצע במשך 48 שעות (כייפיות) כ 12.6 ק"מ לליטר. זו תוצאה מעולה לצורת הנהיגה הזו. בנהיגה חסכונית מודעת מחוץ לעיר עבר ההיילנדר 19.7 (!!!) ק"מ לליטר.

בהיבט הבטיחות, ההיילנדר מספק את כל סט מערכות הבטיחות שאתם יכולים לחשוב עליהם – בלימה אוטונומית, תיקון הגה אקטיבי, שיוט אדפטיבי ועוד ועוד. סט מלא ושלם. כבוד.

ההיילנדר עולה 289,900 ₪ לגירסת E-MOTION ו 304,900 ₪ לגירסת E-XCLUSIVE (שנבחנה).

חשבתי הרבה על ההיילנדר עם קבלתו, ובמהלך המבחן, למי הוא מתאים. התשובה היא די ברורה, אם אתם רוצים רכב שבעה מקומות גדול, ושיהיה טויוטה, עד היום הייתם קונים לנדקרוזר. רובכם לא הייתם מנצלים עשירית מיכולות השטח של הרכב. אם הייתם רוצים אותו גם מפואר הייתם משאירים אצל היבואן כ 400.0 אש"ח. עכשיו יש לכם בחירה, לקבל שימושיות גבוהה מאוד, מרווח פנים עצום, פאר, חסכון, ולשלם פחות 100.0 אש"ח. לא תקחו?

אישית, אין לי ספק שההיילנדר יהנה ממעמד 'על' גם בשוק המשומשות, כשהתחרות הגדולה שלו תהיה בעיקר מול רכישת היילנדר חדש מהיבואן. עד אז, ב 300.0 אש"ח יש לכם חבילה מעניינת מאוד, ורק לחובבי הנהיגה מבינכם יפריעו המתלים. אהבתי.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן