הונדה HR-V
ג'יפון מרווח מבית הונדה

ה HRV של הונדה מציג פתרונות נכונים, אבל חייב עדכון ליחידת ההנעה והמתלים, שמסגירים את גילם.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

ההונדה HR-V היא התשובה של הונדה לסגמנט הג'יפונים הקטנים, עוד לפני שידענו שקוראים להם B-SUV. ה HRV הוצגה כבר בשנת 1998, ותופתעו לגלות שהדור הנוכחי הוא הדור השני של הג'יפון הקטן של הונדה.

העיצוב של ה HRV המקורי היה קובייתי, מיוחד ולחלוטין מגניב. בארץ הוא שווק בגירסת שלוש דלתות בלבד, וללא ספק גם היום העיצוב המקורי נראה רענן ומיוחד.

בשנת 2013 הוצג הדור השני של הג'יפון הקטן, והוא איבד חלק מהייחודיות, עם עיצוב עגלגל שחזיתו מזכירה את הסיביק האצ'בק המקסימה של אותן השנים, והוא מנסה ליצור מראה סמי-ספורטיבי.

חזית ה HRV עמוסה בפרטים, וב'שפם' כרום, שבמרכזו סמל ה H המוכר. גריל שחור 'מחייך' עם פס דק של צבע המרכב בחזית, וככל שמתקדמים לכיוון הקצוות הוא הולך ומתעבה. גם יחידות התאורה הראשיות גדולות ועמוסות בפרטים. התוצאה מעת מתאמצת יתר על המידה. בתי הגלגלים תפוחים מעט למראה 'ספורטיבי', וכמובן לא נעדרים חיפויי הפלסטיקה השחורה לטובת מראה 'ג'יפאי'.

למרות שהגג לא ממש משתפל אחורה בזווית ליצירת מראה של 'ספורט-קופה', קו החלונות העליון דווקא כן משתפל למטה, ונעזר גם בידיות נסתרות לדלתות האחוריות. נוסע שהתבקש לשים את תיק ציוד הספורט מחוג המכות שהוא הולך אליו, נדרש לכמה שניות ארוכות להבין איפה הידיות לפתיחת הדלתות האחוריות ונכנס לרכב עם 'מגניב!'. יחידות התאורה האחוריות גדולות ומפוצלות בין הדלת לכנף האחורית. סה"כ למעט החזית המתאמצת משהו, ה HRV נראה קצת כמו סיביק על סטרואידים, וזה לא דבר רע.

פנים הרכב מציג סידור שונה מהמקובל, אם כי אני מניח שמי שהתרגל לדגמי הונדה, ירגיש בבית.

מול הנהג לוח מחוונים במרכזו מד מהירות עגול ועצום בגודלו. משמאלו מד סל"ד, ומימינו צג מידע עגול עם תצוגה ומידע משתנה בהתאם לבחירת הנהג. ההגה גדול בעל שלושה חישורים, עם שליטה על צג המידע, טלפון, בקרת שיוט ומגביל המהירות. החישור התחתון של ההגה רחב מהמקובל ועשוי מרשת פלסיק קשיחה. טאצ' חביב משהו. משני צידי לוח המחוונים שני פתחי מיזוג בעלי מבנה משולש עבור הנהג. אני מציין את זה במפורש, מכיוון שמול הנוסע יש שלושה פתחי מיזוג מלבניים צרים המשתלבים בתוך הדשבורד בצורה נאה.

במרכז הדשבורד מערכת מולטימדיה עם וייז מובנה, שימושי ונוח. מתחת לצג המידע כפתורי מגע למערכת המיזוג, ובמרכז הקונסולה ידית ההילוכים.

ההגה מתכוונן לעומק ולגובה, וכך גם מושב הנהג. המרווח במושב חריג בגודלו, ומרווח מאוד, בהתחשב שאנחנו מדברים על ג'יפון עם בסיס גלגלים של 2.61 ס"מ. אותו סידור גאוני של המושבים שניתן להשכיב למשטח אחיד וגדול. כמו בג'אז גם כאן ניתן להרים רק את המושב עצמו, ולקבל יכולת הטענת חפצים גבוהים כמו אופניים.

על הנעה אחראי מנוע בנזין VTEC של הונדה בנפח 1.5 ליטר, המספק 130 כ"ס ו 15.8 קג"מ צנועים. הגיר הוא גיר רציף, ועם משקל של 1250-1340 ק"ג, זו אינה ארנבת רמזורים. למעשה, נקודת התורפה הגדולה של הרכב היא יחידת ההנעה. יש משהו במותג הונדה שכשאתה נכנס לכל רכב של החברה, אתה ב'מוד' ספורטיבי משהו. משהו ב DNA של הונדה משדר את זה. ה HRV מאכזב את מי שיחפש בו את אותן תכונות. מה שהיה מתאים ב 2012, מתקשה לעמוד בקצב ב 2021. התאוצה ברכב איטית משהו, וכדי לקבל תאוצה טובה, צריך לחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה, דבר שיוצר רעש גבוה התא הנוסעים, ולא מדבר באותה השפה עם הנינוחות הכללית של הרכב. העברת ידית ההילוכים למצב ספורט, מעלה מייד את הסל"ד, ושוב מכניסה רעש גבוה לתא הנוסעים.

המתלים מסגירים גם הם את גילו של הרכב, בנסיעה שגרתית רגועה הם טובים, אבל בנהיגה מהירה, לא ספורטיבית, סתם 120-130 קמ"ש על כביש שש, הם מעבירים הרבה יותר מידע ממה שאתה רוצה. שיבושים גליים גורמים להם לנדנוד שאינו נעים, ו'תפרים' בכביש בין אם בגלל גשרים או סתם סלילה לא אחידה, הכניסו לרכב חבטות לא נעימות. מדובר בכבישים שאני עושה עם הרבה כלי רכב שונים, ועד ל HRV לא ידעתי על קיומם של השיבושים האלה. עם גלגל הגה גדול (גדול מדי לטעמי), ומתלים רכים, אל תחפשו כאן התנהגות ספורטיבית, אלא התנהגות נינוחה ונעימה.

ל HRV מערכות בטיחות מקיפות, עם בלימה אוטונומית התראה על סטייה מנתיב (לא אקטיבית) ועוד. אין כאן בקת שיוט אדפטיבית ולא התראה על רכב בשטח מת. בהתאם, ציון הבטיחות שהרכב מקבל הוא 4, נמוך יחסית לרכב חדש ברמה שכזו.

צריכת הדלק הפתיעה לטובה, ובמסלול צרכת הדלק הרגיל של car-pad צריכה ה HRV 4.3 ליטר ל 100 ק"מ, שהם מעל 23 ק"מ לליטר. זו אינדיקציה בלבד לכך שהרכב יכול להיות חסכוני למדי. רק תיזכרו בהונדה ג'אז ההיברידית שצרכה מעל 30 ק"מ לליטר.

ה HRV עם חוכמתו הגדולה בסידור תא הנוסעים, מתקשה להסתיר את גילו של הדגם. גם המתלים וגם השילוב של המנוע והגיר, שהיו טובים מאוד לתחילת העשור השני של שנות ה 2000, פוגשים היום תחרות מודרנית עדיפה.

המחיר של הדגם הפשוט עומד על 145.0 אש"ח, ואילו הדגם המפואר יותר עולה 162.0 אש"ח.

כאן אני מסתכל על התמורה והמחיר, ולצערי ה HRV נופלת בין הכסאות.

כג'יפון בסגמנט B-SUV יש לה מתחרות צעירות, מעוצבות ואיכותיות יותר, אם כי גם צפופות יותר, שישאירו לכם עודף משמעותי בחשבון הבנק.

מאידך, במחיר של 145.0 אש"ח, אני יכול לחשוב על כמה וכמה מכוניות עדיפות לטעמי.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה
תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן