סקודה קודיאק
הג'יפון שבעה מקומות המבוקש של סקודה

הקודיאק של סקודה הוא ג'יפון מגודל, יעיל וחסכוני יחסית, בעל שבעה מקומות. הקודיאק נהנה מביקוש בקרב ציי רכב ופרטיים כאחד.

רק אחרי שאספתי את הקודיאק למבחן פרטי, פתאום התחלתי לשים לב כמה קודיאקים נמצאים מסביבי. אני יכול לסכם את המבחן במשפט שאמרו הילדים אחרי נסיעה של 150 ק"מ בשבת בבוקר "זה הרכב הכי נוח שהבאת עד היום" וכשהם אומרים 'נוח' הם מתכוונים למכלול הרכב. למושבים, למרווח הפנימי, לשקט, למתלים – להכל ביחד. בהמשך אחזור לאותה נסיעה, בינתיים נמקם את הקודיאק בעולם הג'יפונים.

הקודיאק הוא הג'יפון הגדול של סקודה. האחים הקטנים שלו הם הקארוק המקביל לספורטאז' / טוסון והקאמיק המקביל ל 2008 / טי-קרוס. הקודיאק לעומתם הוא ג'אמוס גדול, בעל שבעה מקומות. אם תפתחו את שני המושבים האחוריים, עדיין ישאר לכם מספיק תא מטען לפיקניק של שבת.

הקודיאק הוא בראש ובראשונה סקודה מובהקת. לא ניתן להתבלבל לרגע. בחזיתו גריל טרפזי גדול עם סמל סקודה משולב במכסה המנוע. מצידי הגריל יחידות תאורה עם קווים חדים וזוויתיים, משולבות לד. פנסי ערפל ממוקמים בנפרד מתחת ליחידת התאורה הראשית, וגבוה משמעותית מהמקובל. קו מכסה המנוע המודגש לאורך כל הכנפיים הקדמיות, ממשיך לאורך כל צד הרכב קצת מתחת לקו החלונות, עד לדלת האחורית. יחידות התאורה האחוריות מתחילות עמוק בתוך הכנפיים האחוריות וממשיכות בקווים חדים לתוך הדלת. גם אם יסירו מהקודיאק את כל סמלי סקודה, לא ניתן יהיה לטעות במקור. המפתיע הוא כי מבחוץ העיצוב מצליח להסוות עד כמה הקודיאק גדול, והוא גדול עם אורך כולל של כמעט 4.7 מטר, רוחב של 1.88 מטר, ובסיס גלגלים של 2.791 מטר. בסיס הגלגלים רומז גם על המרווח הפנימי, למרות שהוא מעט קטן מזה של הסופרב, בזכות הישיבה הגבוהה והזקופה מתקבל חלל פנימי מרשים.

בתוך הרכב ממשיך הקו העיצובי המובהק של סקודה. מול הנהג לוח מחוונים אשר בחלקו הימני מד מהירות גדול ובתוכו מחוון מצב הדלק, ובחלקו השמאלי מד סל"ד ובתוכו מד חום מנוע. ביניהם צג גדול ושימושי. ההגה עם שני חישורים, ועליו בקרי שליטה על המולטימדיה והתצוגה מול הנהג.

הדשבורד עצמו מעוצב נקי מאוד בלי התחכמויות בחלקו העליון, דמוי אלומיניום מוברש (מפלסטיק) בחלקו האנכי, ומערכת מולטימדיה במרכז, עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו או אפל קארפליי. נוח ושימושי. מתחתיו פקדי השליטה על המיזוג, תא איחסון קטן ונסתר, ומוט הילוכים מעוצב. מעצור היד חשמלי כמובן, ולידו בורר מצבי נהיגה.

מושב הנהג מצוין, רחב ותומך, עם אפשרויות כיוון המושב וההגה ובמהרה מקבלים את תנוחת הנהיגה הנוחה לכם. שורת המושבים האמצעית נוחה ומרווחת, ונעה על מסילה לטובת מרחב רגליים וניצול מקום. המושבים האחוריים, 6+7, מתקפלים לרצפת תא המטען. כשכל המושבים פתוחים נפח תא המטען צנוע למדי 233 ליטר, אבל בהחלט שימושי ונוח. כששורת המושבים השלישית מקופלת מתקבל תא מטען ענק בנפח 593 ליטר, ואם תקפלו גם את שורת המושבים שבאמצע תקבלו נפח של 1968 ליטר. מכובד.

אם יש מקום בו הקודיאק משלם מחיר על המידות הנדיבות שלו זה במשקל העצמי 1625 ק"ג (כולל נהג) לגירסת המבחן ועד 1818 ק"ג לגירסת הדיזל הבכירה.

המנוע ברכב המבחן הוא אותו מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המספק 150 כ"ס ו 25.4 קג"מ אותו פגשתי כבר בדגמים אחרים. יש גם גירסאות דיזל ובנזין בנפח גדול יותר וכמובן עם הספקים מרשימים יותר.

תיבת ההילוכים היא רובוטית כפולת מצמדים DSG7 וגם אותה כבר פגשנו בעבר.

הרכב קילס מלא, כלומר כניסה והתנעה ללא מפתח. 

כל ההקדמה הזו על המנוע, הגיר והמשקל נועדה שלא תפתחו ציפיות לאיזה רכב זריז ומהיר. היציאה מהמקום גמלונית משהו, ואם רוצים יציאה נמרצת מעמידה צריך לבקש את זה מהרכב באמצעות הדבקת דוושת התאוצה לרצפת הרכב, רצוי כשבורר המצבים של הגיר נמצא על מצב 'ספורט', אז מתקבלות תגובות ראויות יותר. הנתון הרשמי של התאוצה ל 100 קמש עומד על 9.9 שניות והמהירות המירבית על 198 קמ"ש. אני יכול לומר ששיוט ארוך מאוד במהירות שמזכה אותך במעצר וכותרת בעיתון, התקבלו על ידי הקודיאק בשוויון נפש. המתלים עשו עבודה מצויינת, והרגשת שדווקא בכביש הפתוח ובמהירות גבוהה מאוד, הוא פשוט זורח באיכויות.

לקודיאק אחיזת כביש גבוהה אבל לרגע אל תתבלבלו, למאסה ולגובה יש מחיר וברגע שתאבדו את האחיזה, יהיה לכם קשה להתגבר על חוקי הפיסיקה הבסיסיים ביותר.

נסיעה משפחתית לצפון, אותם 150 ק"מ שהוזכרו בפתיח עברו בהנאה גדולה. ילד אחד החליט שדווא מתאים לו לשבת בשורה השלישית לבד, שתי הבנת התפנקו להן במרווח מלכותי בשורת המושבים השניה, וגם זוג ההורים ישבו בחלל מרווח ונעים. באמת שהבנתי למה הקודיאק כל-כך אהוב על קהל הלקוחות שלו, הוא פשוט עושה את עבודתו באופן מרשים ואיכותי.

כמו כל רכב שמגיע אלי, אני חייב לראות מה צריכת הדלק האופטימלית שאני מצליח לסחוט ממנו, אז סתם שתדעו שבאמצעות קרוז קונטרול (אדפטיבי), ולאורך 51 ק"מ, במהירות קבועה של 90 קמ"ש, הקודיאק צרך 20.6 ק"מ לליטר. תשכחו מזה בחיים האמיתיים. אני משער שצריכה של בין 13 ל 15 ק"מ לליטר ריאלית יותר לשימוש יומיומי.

לקודיאק מערכות בטיחות מלאות כפי שצריך להיות. יש לו בלימה אוטונומית, בקרה אקטיבית לתיקון נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. הייתי שמח ברכב כזה גדול לקבל גם התראה על רכב בשטח מת, אבל הוא בהחלט מקבל ציון גבוה גם בסעיף זה.

הסיכום אם ירדתם לדעתי עד עכשיו הוא שהקודיאק הוא באמת אחלה רכב. הוא מרווח מאוד, שימושי, נעים לשהות, ואיכותי.

המחיר של הקודיאק מתחיל ב 175,500 ₪ עד 261,990 ₪ בהתאם לגירסת המנוע והגימור. אם אתם צריכים רכב עם שבעה מקומות, והמחירים האלה לא מרתיעים אתכם, אני בהחלט ממליץ על ביקור באולם התצוגה של סקודה.

 

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן