תקופה מוזרה לבצע מבחני רכב, כאשר כל פעילות 'שגרתית' מלווה בתחושה של 'לא! אי אפשר לחזור לשגרה!' ומתעצמת כשמדובר בביצוע מבחן דרכים לרכב. ענף הרכב נכנס לקיפאון עמוק, פעולות נדחות, השקות מבוטלות ורק עכשיו מתחילות לחזור במתכונת מצומצמת, וזה זמן לנצל לעשות השלמות. לחזור לכלי רכב שרצית לבחון בעבר, ואיכשהו זה לא הסתדר.
אחת המכוניות המסקרנות שיש לי 'חוב' כלפיהן היא ה Lync & Co 01, קרוסאובר יוקרתי, פלאג אין הייבריד, שעל ההשקה שלו כתבתי כמעט לפני שנה, מוזמנים להיזכר ממש כאן.
על שיווק כלל רכבי ה PHEV – פלאג אין הייבריד מעיבה עננה כבדה ושחורה בדמות מתווה המיסוי לפיו המס על כלי הרכב ההיברידיים הנטענים יעלה ל 83% ויושווה לזה שיש על יתר כלי הרכב. בפועל זה יהפוך אותם ליקרים באופן מוגזם, ועלול לחסל את כל סגמנט כלי הרכב מסוג זה. בסוף המבחן אגע בנקודה זו שוב.
אז Lync & Co 01 אינו רכב חדש על הכביש, ועדיין מגיע לו מבחן ראוי. לא אחת כתבתי שיש מכוניות 'הפתעה'. פער גדול בין הציפיות לביצוע. לפעמים לטובה, לפעמים לרעה. ה Lync & Co 01 הוא רכב כזה שככל שעבר הזמן כך ההפתעה הלכה וגדלה, לטובה כמובן, עד שממש הצטערתי להחזיר אותו לסוכנות ברח' יצחק שדה בת"א.
קשה לי לדבר על העיצוב של ה Lync & Co 01. מבחוץ אני מבין שמעצבי Lync & Co ביקשו לייצר זהות שונה וייחודית, עם יחידות תאורה קדמיות בולטות ובתוכן שני פסי לד, יחידות התאורה הראשיות נבלעות כחלק מהגריל השחור ה'מחייך'. שילובי צבעים לא שגרתיים כך שברכב המבחן, צבע התכלת שמופיע גם בג'אנטים, מופיע גם בקו החלונות העליון של הרכב עד לתחתית החלון האחורי. מכסי שקעי הטעינה, כאשר ברכב חשמלי או פלאג אין מנסים להצניע אותם עם יתר משטחי הרכב, כאן הם בולטים ממש, עם שילוב של שלושה צבעים בצורה מודגשת מדי לטעמי. גם אחור העיצוב מעט מצועצע מדי לטעמי. יחידות תאורה ראשיות בהן משולבים פסי לד אנכיים, וזה בחלק האופקי של יחידת התאורה. על הכנף האחורית יש דוג של 'משולש' לד אדום גדול, כשכל הטוב הזה עטוף בפלסטיקה שחורה ומבריקה. כן אהבתי את הכיתוב Lync & Co במרכז הדלת האחורית, משהו בשילוב של השחור עם האותיות הכסופות עושה שם טוב. לסיום יש גם שני מפלטים בתחתית המרכב, לטובת המנוע הטורבו בנזין בהן ה Lync & Co 01 מצויד.
העיצוב הפנימי הוא אירוע אחר. על אף שהוא עמוס מדי לטעמי הוא משמעותית יותר טוב מהחיצוני, והרבה פחות מצועצע. מול הנהג הגה בעל שלושה חישורים, עם מתגי שליטה על המולטימדיה ובקרת השיוט. מול הנהג צג לוח מחוונים בגודל 12.3" עם מגוון תצוגות ומידע כך שכל משתמש יוכל להגדיר לעצמו מה הוא מבקש לראות. הבחירה בתפריטים השונים לא ממש אינטואיטיבית, אבל אין לי ספק שמתרגלים בסוף למגוון האפשרויות. הדשבורד אופקי ומתחתו פס לכל הרוחב ובו מוטמעים פתחי מיזוי יעילים. במרכז הדשבורד, באמצע הגובה צג מולטימדה בגודל 12.7" עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. ממש מתחת למוטימדיה שתי חוגות לשליטה על בקרת האקלים וביניהן משטח טעינה אלחוטי. המרכז הקונסולה בורר הילוכים, מעצור יד חשמלי, ובורר מצבי נהיגה. בצד ימין עוד חוגה קטנה לשליטה על עצמת השמע.
מושב הנהג חשמלי עם שני זכרונות נוח למדי, ואחרי מעט כיוונונים אתה מוצא את תנוחת הנהיגה הנוחה לך.
בסיס הגלגלים של ה Lync & Co 01 עומד על 2.734 מטר, מה שאומר מרווח ראוי במושב האחורי. יחד עם מבנה הגג הגבוה, שני מבוגרים יהנו ממרווח טוב מאחור. גם שלושה ילדים יוכלו לשבת בנוחות מאחור.
על ההנעה אחראים מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר ומנוע חשמלי, המספקים יחד 261 כ"ס. סוללת ה Lync & Co 01 בקיבולת 17.6Kwh והיא מאפשרת ל Linc & Co 01 טווח חשמלי של 75 ק"מ. כמו בכל רכב עם הנעה חשמלית, אופן הנהיגה הוא זה שיקבע את הטווח במציאות. כל הטוב הזה מניע את הגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים. התאוצה הרשמית מ 0 ל 100 קמ"ש
אני יוצא מהסוכנות ביצחק שדה בת"א הישר לתוך פקקי הבוקר של העיר העברית הראשונה, והתחושה די נינוחה. ההבטחות על חומרים מבודדי רעשים מתגלות כמציאותיות, ואני מתבונן בנעשה בעיר כמבתוך בועה סגורה. הרכב נוסע רק באמצעות ההנעה החשמלית דבר שמביא אותו להיות זריז כמו רכב חשמלי. הנסיעה נעימה ושקטה, ומתלי ה Lync & Co 01 עושים עבודה טובה גם בכבישי העיר. יממה וחצי של הסתובבות עירונית מביאים אותי למסקנה שיש כאן רכב מצוין ונעים. לחובתו כל מיני פיצ'רים שאני בטוח שאולי ניתן לבטל, כמו איתות שפותח את מצלמות הרכב החיצוניות אבל בזה מבטל את הווייז שפתוח על המסך. מה שכן הפריע מאוד היתה תחושה מאוד מלאכותית של דוושת המעצור שלעיתים היתה חזקה, לעיתים ספוגית משהו, לעיתים חלשה, לא משהו שאני זוכר מרכב כלשהו שנהגתי עליו בכמעט 40 שנים על הכביש. אני עושה כל מאמץ שהסוללה תיגמר כדי לראות איך הרכב נוסע כאשר הסוללה ריקה והוא נאלץ להשתמש במנוע הבנזין בלבד (179 כ"ס). כשזה קורה, האמת היא שלא קורה דבר. הרכב ממשיך להתנהג כרגיל, ונראה שהוא שומר רזרבות בסוללה למרות שהוא מודיע על זה שהיא התרוקנה. רשמית המהירות המרבית של ה Lync & Co 01 עומדת על 210 קמ"ש. לא בדקתי אותה, אבל אני בהחלט יכול להעיד שגם בנהיגה במהירויות גבוהות מאוד, הרכב נותר נינוח למדי, וצובר הרבה נקודות זכות על איכות הרכבה, ועבודת מתלים מעולה. סיבוב אגרסיבי מאוד, כשבורר מצבי הנהיגה נקבע על 'ספורט', ומעל 150 ק"מ עם סוללה ריקה הביא את צריכת הדלק ל 6.6 ליטר ל 100 ק"מ שהם מעל 15 ק"מ לליטר. מצחיק עד הזוי, לנוכח המהירות בה הרכב ננהג. למרבית ההפתעה, גם הסוללה החלה להתמלא תוך כדי נהיגה עד שהודיעה על טווח חשמלי של כ 13 ק"מ.
בכל הזמן ה Lync & Co 01 צובר עוד ועוד נקודות על איכות הנסיעה בו והבטחון שהוא מקנה לנהג. יש דברים שקשה להסביר עד שנתקלים בהם, אבל ככל שצברתי קילומטרים עם ה Lync & Co 01 ככה התחדדה ההבנה שהגנים האיכותיים של וולוו מאוד דומיננטיים גם ב 01. הבטחון שהרכב מקנה, האיכות, הניהוג ועוד. ה Lync & Co 01 לא מרגיש כמו הרפתקה סינית אלא כמו תוצר אירופאי איכותי.
בהיבטי בטיחות ציידו ב Lync & Co את ה 01 במרבית האמצעים, ובוודאי ההכרחיים שבהם כמו בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית (שידעה יפה מאוד לזהות מתאבד על אופנוע קטן שנוסע בכביש מהיר בלילה על 70 קמ"ש), תיקון סטייה מנתיב, התראה על רכב בשטח מת, ועוד. בהתאם, מקבל ה Linc & Co 01 ציון 6 באיבזור בטיחות, וחמישה כוכבי בטיחות במבחן הבטיחות של ה EuroNcap.
הסיפור של ה Lync & Co 01 הוא המחיר. כרגע הוא משווק בארץ המחיר של 234,900 ₪. כפי שציינתי בפתיח, ב 1.1.24 המיסוי לרכב פלאג אין הייבריד מתוכן לעלות ל 83%. ההתפרעויות של החות'ים בים האדום ועיכוב בכניסת אוניות לנמלים הביא את יבואני הרכב לפנות לוועדת הכלכלה בבקשה לדחות את יישום התקנות בכמה חודשים. בנוסף, כאן יש מקום ליבואן, וככל שהוא יקדים לשחרר מהמכס עוד בשנת 2023 מכוניות, כך יהיה לו מלאי לשווק בשנת 2024.
את הרכב עצמו אני מוצא כרכב משובח וראוי לחלוטין. אין הרכב כלי רכב שאני ממש מתעצב לליבי להחזיר אותן ליבואן. ה Lync & Co 01 היא אחת מהבודדות שבאמת הצטערתי להחזיר לבעליה הרשמיים.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב