המבחן פורסם לראשונה ב'ביזפורטל' במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם האתר הפיננסי המוביל
יש מבחנים בהם פרט אחד ברכב עולה ומפזר אבקת פיות על כל הרכב, זה יכול להיות לחיוב כמו במאזדה CX90 או לשלילה (אם מדובר באבקת מכשפות. רכיב אחד שבזכותו כל הרכב מקבל זוית הסתכלות שונה. במקרה של המאזדה CX90 אני מדבר על המנוע. מנוע שנגיע לנתונים הטכניים שלו בהמשך, אבל התצורה שלו של שישה צילינדרים בטור ( inline-six / straight-six) הזכירה לי כמה מנועים בתצורה הזו יכולים להיות מופלאים בכוח, במומנט ובסאונד שהמנוע הזה מפיק.
המאזדה CX90 היא קרוסאובר איכותי מאוד, גדול מאוד, ובעל שלוש תצורות מושבים – שמונה מושבים, שבעה מושבים או שישה מושבים, תלוי ברמת הגימור שאתם בוחרים.
העיצוב החיצוני של ה CX90 נראה בהתחלה כמו CX5 על סטרואידים, וככזה לא ציפיתי להתייחסות מהסביבה, אבל ככל שחלפו הימים ונצברו הק"מ הופתעתי לראות עד כמה הג'מבו מאזדה הזה מושך תשומת לב מהסביבה, מסובב מבטים, ואתה רואה את המחשבה שעוברת בראש של הצופה 'מה בדיוק אני רואה עכשיו'. למבטים האלו תורמים הגודל העצום של הרכב והצבע הסגלגל העמוק היפהפה של ה CX90 .
העיצוב החיצוני מרשים כאמור עם גריל אנכי עצום בגודלו וסמל מאזדה במרכזו. עיטורי כרום מסביב משתלבים בקצוות עם יחידות התאורה הצרות יחסית. מכסה מנוע עצום על מנת להכיל את מנוע ה 3.3 ליטר של ה CX90. חישוקי גלגלים בגודל 21" (זה המון) משתלבים היטב עם המרכב הגדול, ולא נראים מוגזמים. עיטור מגניב עם הכיתוב INLINE 6 רומז על תחנת הכח שיש מתחת למכסה המנוע, ומכוון ליודעי דבר (ועכשיו גם אתם). חלונות אחוריים מושחרים וקורה אחורית רחבה בצבע המרכב יוצרים מראה של קרוסאובר לא מוגזם, רק העין לא בטוחה את היא רואה את הגודל של הרכב נכון, ומחפש איזה אבטיח או מאזדה 2 לצורך פרופורציות. מאחור דלת תא מטען חשמלית גדולה, יחידות תאורה אחוריות משולבות לד ונמתחות כמעט עד סמל מאזדה במרכז הדלת האחורית וכיתוב CX90. סה"כ מדובר בקרוסאובר עם עיצוב מזדאי טיפוסי, רק שלוקח זמן להבין את הגודל. לחובבי הנתונים אציין כי האורך הגולל של ה CX90 עומד על 5.1 מטר, בסיס הגלגלים 3.12 מטר, והרוחב 1.994 מטר.
פנים ה CX90 מרשים ומפנק עם הרבה עור, עור הפוך ומרחב. אתם מטפסים למושב הנהג כדי לגלות מושב חשמלי מלא עם זכרונות. מול הנהג לוח מחוונים בגודל 12.3" והגה מזדאי טיפוסי שלחובתו אני יכול לציין שיש עליו יותר מדי מתגים ופונקציות. מאחורי ההגה שני מנופים להורדה והעלאה של ההילוכים. במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל 12.3" שלמרות שנאמר לי שהוא אינו מסך מגע, לא פעם ניסיתי להפעיל אותו באמצעות מגע המסך, רשמתי לעמצי הערה שהוא רחוק מדי מהנהג, ואז נזכרתי שהוא לא מסך מגע אלא מופעל על ידי חוגה שנמצאת בקונסולה המרכזית, ממש מתחת ליד ימין. קישוריות אלחוטית לאפל קארפליי, וחוטית לאנדרואיד אוטו. מתחת למולטימדיה משטח שהוא חלק מהדשבורד מרופד בעור הפוך ונעים מאוד למגע, מתחתיו פתחי מיזוג ומתגים פיזיים לבקרת האקלים. אם המסך שאינו מסך מגע לוקח אתכם חצי דור אחורה מהמקובל היום, אז גם הפעלת המיזוג כזו, ובעיקר בקרי השליטה על הטמפרטורה. בקונסולה המרכזית הגדולה תמצאו משטח טעינה אלחוטי, ידית הילוכים, מתג למעצור היד החשמלי ואת אותה חוגה לשיטה במולטימדיה. בין הנהג לנוסע תא חפצים שימושי. ההתמקמות במושב הנהג נוחה, אבל לאורך הק"מ הרבים עם הרכב נדרשתי להתאמות קטנות כל הזמן על מנת שגוםי המעוות ימצא תנוחת ישיבה נוחה. זו אינה ביקורת, זה אינדיבידואלי גם למבנה גוף וגם לתנוחת נהיגה מועדפת.
אחרי שסיימתי לכוון לעצמי את מושב הנהג, התיישבתי במושב הקפטן שמאחורי הנהג (הרכב בתצורת 2+2+2), רק כדי לגלות שפע של מרחב, וסביבת מחייה של 'מגניב מוכן לשבת כאן גם בנסיעה לאילת'. מושבים אלו נעים על מסילה על מנת להתאים מקום ליושבי השורה השלישית. בין היושבים בשורה השניה עוד קונסולה מרכזית כמעט כמו של הנהג והנוסע שלצידו, פתחי מיזוג עם שליטה על הטמפרטורה ועוד פינוקים ראויים. המקום בשורה השלישית תלוי כמובן במיקום מושבי השורה השניה. כאן כבר לא הייתי מוכן לשבת בנסיעה לאילת, אבל עדיין מדובר בשורה שלישית מרווחת יחסית.
את ה CX90 מניע מנוע 3.3 ליטר בתצורה של שישה צילינדרים בטור, עם הספק של 345 כ"ס ומומנט של 51 קג"מ מכובדים. תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם שמונה הילוכים מעבירה את כל הכח לגלגלים.
תחילת הנסיעה עם ה CX90 ברחובות ת"א הפקוקים והמפלץ הסגול מרגיש כמו אורכה בבריכה של דולפינים. הגודל והאופי לא מתאימים בדיוק לתנועה העירונית הצפופה, אם זאת התחושה בהחלט מפנקת ומלכותית, עד כדי כך שאתה מסתכל מלמעלה גם על נהגי אוטובוס. גם תיבת ההילוכים עצלה משהו כשאתה נוהג 'עירוני מנהלתי' ואני גם נזכר בדגמים אחרים של מאזדה, בהם האשמה בעצלות היחסית נובעת מתיבת ההילוכים. העברת התיבה למצב 'ספורט' משפרת משמעותית את התחושה והזריזות של הרכב. כשיוצאים לכבישים מהירים, כלומר להקפיץ חבר לתחנת הרכבת, רק שזו לא התחנה בעזריאלי או בפתח תקווה אלא תחנת הרכבת בבית שאן, ואנחנו ברמת גן, התמונה משתנה מהקצה לקצה.
כבישים מהירים ופתוחים הם סביבת המחייה בה ה CX90 מרגישה הכי טוב. המנוע הבשרני יכול סוף סוף לשחרר את כל 345 הסוסים שבו לחופשי, ולהריץ את המרכב הגדול קדימה במהירות ונינוחות. עקיפות מבוצעות כהרף עין, ועם תאוצה רשמית של 6.9 שניות מעמידה ל 100 קמ"ש אין למאזדה המגודלת שום בעיה להשאיר את מרבית התנועה מאחור, בעיקר כשנהגים אחרים לא מצפים שהמפלצת הסגולה לידם יודעת לרוץ כל-כך מהר. מהרגע שהמנוע מגיע לשיא המומנט ב 2000 סלד (עד 4500 סל"ד) הופכת ה CX90 למשהו אחר, חזק ומהיר.
בכבישים הפתוחים המאזדה מציגה התנהגות כביש ראויה ההולמת את מימדי הרכב ושימושיו. רוצה לומר אל תצפו להתנהגות של מאזדה MX5 אלא להתנהגות צפויה ובוגרת של SUV פרימיום. קשה להסביר במילים עד כמה הכבישים הפתוחים הולמים את ה CX90, לשם הדוגמא, בכל רגע נתון אתם יכולים להפנות את החרטום הגדול ותחנת הכח שבתוכו אל עבר אילת, ולעבור את הנסיעה בקלילות ובמהירות. על פי דיווחים זרים אין ל CX90 כל בעיה לשייט לאורך ק"מ ארוכים במהירויות גבוהות מאוד, והוא נשאר נינוח ומלכותי כאילו הוא על 100 קמ"ש.
צריכת הדלק הרשמית של ה CX90 עומדת על 9.4 ליטר ל 100 ק"מ שהם 10.6 ק"מ לליטר. נסיעה ארוכה לא ממש חסכונית הניבה צריכה של 10.5 ק"מ לליטר, ואילו נסיעה עירונית ולא חסכונית סחטה כ 9.5 ק"מ לכל ליטר בנזין. המשמעות היא שאתם יכולים לצפות לסביבות 9-10 ק"מ לליטר כתלות בסגנון הנהיגה.
ה CX90 מצויד במרבית אביזרי הבטיחות המתקדמים כמו בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 6. ה CX90 נבחן במבחני ריסוק על ידי המכון האמריקאי ה IIHS וקיבל ציון מקסימלי Top Safety Pick+.
ה CX90 נהנה מאחריות של 24 חודשים ללא הגבלת ק"מ או 3 שנים ולא יותר מ 100,000 ק"מ.
המחיר של ה CX90 מתחיל ב 320.0 אש"ח לדגם הטורינג, עד 399.0 אש"ח לדגם הסיגניצ'ר שנבחן כאן.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב