טויוטה C-HR החדש – מבחן מקומי

הטויוטה C-HR מושק בישראל עם שני מנועים ושלוש רמות גימור, ומגיע למבחן מקומי אחרי ההשקה בספרד.

שבועיים לאחר השקת ה  C-HR בספרד, השיקה יוניון מוטורס את ה C-HR בישראל, חשפה מחירים, ותכניות ל 2024.

עם ההזמנה להשקה הגיעה גם השאלה, 'לשריין לך רכב ל 48 שעות מיד בתום ההשקה?' והתשובה האינטאיטיבית שרציתי לענות היתה 'לא, כבר נהגתי עליו', אבל איכשהו מצאתי את עצמי עונה 'כן, בשמחה'. כרגיל, עוד לא היתה פעם שלקחתי רכב למבחן, ולא למדתי דברים חדשים עליו, ועלי.

על ההשקה אתם יכולים לקרוא כאן, אבל אנחנו עכשיו על כבישי ישראל, יותר נכון בכבישים שאני מכיר ליד הבית והעבודה, ואפשר לבחון את ה C-HR בצורה ממוקדת יותר. לשים לב לדברים שהפריעו לי בהשקה בחו"ל, ולראות אם הם עדיין מפריעים או שפשוט היה צריך להתרגל.

ל C-HR יש שני סיפורים לספר – עיצוב וחסכון. כל אחד מהם לבד לא מספיק. רק שניהם יחד מייצרים את הסיפור של ה C-HR.

העיצוב של ה C-HR עוד מהדור הראשון היה תמיד של קרוסאובר קופה ספורטיבי למראה. שונה מכל רכב אחר. חזית הרכב מחודדת (כן, מאוד מזכירה את ה BZ4X החשמלי של טויוטה) מתחתיה גריל שחור לטובת כניסת אוויר למנוע.  בתחתית הגריל, ומשני צדדיו פס עבה של פלסטיקה שחורה עם דוגמת פסים שניתן לראות רק מקרוב. אותה פלסטיקה עולה כלפי מכסה המנוע, ופוגשת ביחידות התאורה הלא שגרתיות של ה C-HR. תנו מבט בתמונת החזית של הרכב ותראו כמה זה לא שגרתי. יחידות התאורה בנויות משני פסי תאורה אחד מעל השני, וביניהם המשך של חזית הרכב בצבע המרכב. איך שלא תסתכלו, תגלו קווים חזיתיים חדים, זויות ברורות בין פאנלים, ומעט מאוד קווים מעוגלים. גם מהצד ניכרים קווי עיצוב מעניינים כמו החיבור בין הקורה האחורית, לקצה יחידת התאורה האחורית, וממנו לאמצע תחתית הדלק האחורית ליצירת 'חץ' המופנה אחורה. אבל קו עדין ממש מתחת לידיות פתיחת הדלתות מפנה אתכם למצוא חץ נוסף המפוסל באמצע הדלת הקדמית.

גם צוות עיצוב החלק האחורי קיבל את אותן הנחיות 'No more boring cars', וגם כאן תמצאו שפע קווים, חיבורים וזוויות. יחידות התאורה האחוריות משולבות פסי לד. שלושה פסי לד בכל צד, צמודים וצפופים, הנמתחים מאמצע הכנף האחורית ועד כמעט למרכז הדלת החמישית. ביניהם פנס בלימה ומתחתיו כיתוב ) בתאורת לד כמובן) TOYOTA C-HR. הכל חוץ משגרתי.

פנים הרכב יותר שגרתי, עם זאת ניכר גם כאן שבטויוטה ביקשו לעשות את ה C-HR אחרת. רכב המבחן ברמת גימור Vision ולכן נהנה מצג לוח מחוונים בגודל 12.3" ( 7" בדגם ה Icon) מולטימדיה מקורית בגודל 12.3" (8" ב Icon) עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

מושב הנהג נוח אולם בדגמי ה 1.8 ליטר, הוא אינו חשמלי. רק דגם ה GR יפנק אתגם גם במושב נהג חשמלי.  הקונסולה המרכזית גדולה, עם הטיה עדינה מאוד לכיוון הנהג.

המגבלה הגדולה של ה C-HR הקודם היתה המושב האחורי שהיה גם צפוף, גם חשוך וגם עם חלון מאוד קטן בדלתות הצד. ב C-HR החדש המצב השתפר משמעותית, גם יותר מרווח, וגם החלונות בדלתות גדלו, עם זאת עדיין עם בסיס גלגלים של 2.64 ס"מ, יש C-Suv מרווחים ממנו, ושימושיים ממנו בהיבט השימוש במושב האחורי, אחד מהם נמצא לידו באולם התצוגה והוא עונה לשם טויוטה קורולה קרוס. הם חולקים את אותו בסיס גלגלים, אבל תכנון הקורולה קרוס נועד לשימושיות גדולה גם במושב האחורי, בעוד שב C-HR המושב האחורי הוא ברירת מחדל.

ההנעה ב C-HR היא הדור החמישי של ההנעה ההיברידית ומשלבת הנעה חשמלית עם מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר המפיקים יחד 140 כ"ס.

תחילת הנסיעה מזכירה לי מיד למה היה נכון לתאם את ה C-HR למבחן מקומי. ראשית מושב הנהג שהיה לי מעט צפוף בהשקה בספרד, הרגיש לי הרבה יותר נוח ומרווח בישראל. זה גרם לי לחשוב האם הסביבה הלא מוכרת בספרד, יצרה תחושה של חוסר נוחות ושידרה מעט 'לחץ'. על כבישי ישראל המוכרים, והתרבות המוטרית המקומית (או העדר התרבות המוטורית) יצרו אצלי תחושת נוחות ובטחון גדול יותר ממה שהיה בספרד. אז את סעיף ה'מעט לחוץ' בהיבט סביבת הנהג, תמחקו.

גם ההיכרות עם חוקי התנועה המקומיים אפשרו ללחוץ את ה C-HR יותר לקצה וביתר אגרסיביות. כאן נשארת הביקורת על הרעש מהמנוע בתא הנוסעים, ואף מתחדדת. גם נהיגה שגרתית לחלוטין מכניסה רעשי מנוע לתא הנוסעים, יותר מהמקובל.

בניגוד ל C-Suv אחרים שמרימים ידיים די מהר עם הכניסה לכבישים מפותלים ה C-HR נדמה שמרגיש בסביבה המאתגרת יותר בנוחות, כן על גבול הכיף עם אחיזה מצוינת.

זוכרים את שני הסיפורים של ה C-HR ? עיצוב וחסכון שהזכרתי מקודם? אז בסעיף העיצוב הוא רושם V גדול, נשאר סיפור החסכון.

צריכת הדלק הרשמית של ה C-HR עומדת על 4.8 ליטר ל 100 ק"מ שהם 20.8 ק"מ לליטר. בפועל, במגוון מתווי נסיעה, ומבלי לנסות לחסוך בדלק, צרכה ה C-HR כ 19.3 ק"מ לליטר, וזו צריכה מצוינת לרכב מסוגו.

ה C-HR מקבל איבזור בטיחות מקיף כאשר דגם ה Icon מקבל ציון 6 עבור איבזור בטיחות, ואילו דגם ה Vision  וה GR מקבלים ציון 7. כשחזרתי למפרט הבטיחות לראות אילו מערכות בטיחות יש בדגמים הבכירים ואין ב Icon לא מצאתי הבדל. כל מערכות הבטיחות שיש לטויוטה להציע נמצאות בכל הדגמים. ההבדל היחיד שמצאתי ברמת האיבזור היה חיישני חניה קדמיים ואחוריים למניעת התנגשות, ואז נזכרתי באותה סיטואציה מביכה בהשקה בספרד בה הרכב לא היה מוכן לנסוע קדימה או אחורה עקב הימצאות ענפים. מבחן ריסוק של ה EuroNcap טרם פורסם, עם זאת, כרכב שתוכנן באירופה עבור השוק האירופאי, אין לי ספק שמבחן כזה יפורסם בקרוב.

המחירים של הטויוטה C-HR קרובים מאוד למה שפרסמתי בעבר. 170.0 אש"ח לדגם ה Icon, 185.0 אש"ח לדגם ה Vision (שניהם עם הנעה היברידית משולבת מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר) ו 220.0 אש"ח לדגם ה GR שמשלב הנעה היברידית עם מנוע 2.0 ליטר ומפיק 197 כ"ס.

ה C-HR החדש עולה על קודמו בכל היבט. הוא מרווח יותר, חזק יותר, נעים יותר ושימושי יותר. אם אין לכם שימוש קבוע של שלושה מתבגרים במושב האחורי, ה C-HR הוא יכול להיות עבורכם אופציה מעניינת לרכישה.

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן