מיצובישי אקליפס קרוס החדש
הג'יפון של מיצובישי עבר שידרוג בנקודות החשובות

האקליפס קרוס של מיצובישי עבר שידרוג בנקודות החשובות, מציע נוחות ומרווח פנימי ראויים, ונעשים מאמצים להביא עוד השנה גירסת PHEV ראויה. קרדיט לתמונות - תומר פדר
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

כלמוביל, יבואנית מיצובישי השיקה את המיצובישי אקליפס קרוס החדש. האקליפס קרוס המקורי השוק ב 2018 והיה חלוץ מבחינת מיצובישי עם מנוע טורבו בנזין קטן וחזק, ועיצוב קרוסאובר קופה חדשני, ואולי חדשני מדי. האקליפס קרוס המחודש עושה צעד גדול קדימה ומטפל במרבית נקודות החולשה של האקליפס קרוס המקורי.

עבור מיצובישי (היום חלק מקונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי) שנת 2021 הסתיימה בהצלחה בשוק הישראלי, עם ביקושים ערים לדגמים השונים, ומסירות של מעל 13,000 כלי רכב.

האקליפס קרוס המשווק אצלנו מ 2018 רשם עד היום כ 7150 אקליפסים-קרוסים שנמסרו ללקוחות, והדגם החדש כבר צבר מעל 1000 הזמנות.

העיצוב החיצוני של האקליפס קרוס מיישר קו עם יתר דגמי מיצובישי, ומטפל בשתי נקודות חשובות, החזית והחלק האחורי. החזית עם הרבה פחות ניקל בגריל הקדמי, פנסי לד צרים, וגריל בצורת שעון חול. החלק האחורי שהיה בעבר עם חלון מפוצל קיבל מראה יותר קונבנציונלי עם חלון אחורי אחד גדול, שדה ראיה משופר לאחור, ומראה נאה למדי. האורך הכללי של האקליפס קרוס החדש צמח בלא פחות מ 14 ס"מ, מרביתם לטובת תא המטען שנפחו גדל בכ 20% ל 405 ליטר.  

בסיס הגלגלים עומד על 2.67 ס"מ, ומרווח הגחון של האקליפס קרוס עומד על 20.4 ס"מ לדגמים הרגילים ו 21.5 ס"מ לדגם ה 4X4.

על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, שהספקו עומד על 152 כ"ס (ירידה של כעשרה כ"ס מהדגם היוצא, בעיקר כדי לעמוד ברגולציה של פליטות מזהמים) ו 25.4 קג"מ בריאים. תיבת ההילוכים רציפה עם שמונה יחסי העברה קבועים מראש לטובת תחושת הנהיגה, והיא מצויידת גם המנופים קטנים מאחורי ההגה על מנת לאפשר לנהג לשלוט ידנית על ההילוכים. גם מתלי הרכב שופרו לטובת נוחות והפחתת זוית גלגול. אם אתם קוראים את הדברים ואומרים לעצמכם 'רגע, אז המון דברים שופרו קצת, האם זה שווה איזכור וכתבות?' אז התשובה היא בהחלט כן. מיצובישי לקחו בדיוק את אותן נקודות שהיו חייבות בשיפור, ועברו עליהן אחת אחת כדי לעשות את האקליפס קרוס לרכב יותר טוב בכל היבט, ולהציבו בעמדה תחרותית מול המתחרים.

העיצוב הפנימי שודרג / שופר ועודכן. מסך המולטימדיה המקורי שככל הנראה היה פחות מוצלח הוחלף במערכת הקונקטד של כלמוביל, עם מסך בגודל 9", וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי באמצעות כבל נתונים. מול הנהג לוח המכוונים המוכר, ומיצובישי לא צריכים להתבייש לעדכן אותו ללוח המחוונים שיש באאוטלנדר החדש. מושב נהג מצוין ותומך, ואין בעיה לכל נהג להתמקם מול ההגה כפי שהוא אוהב ונוח לו לנהוג. המושב האחורי מציע שפע מקום ומרווח רגליים מכובד.

בעולמות הבטיחות כלמוביל קיבלו החלטה שכל מה שהיצרן מאפשר ישולב ברכב – בלימה אוטונומית, התראה על שטח מת, התראה על סטייה מנתיב (כרגע ללא תיקון נתיב אקטיבי) ועוד. זה גם המקום לציין כי במבחני הריסוק של ה NHSTA קיבל האקליפס קרוס החדש חמישה כוכבי בטיחות מקסימליים בציון בטיחות כולל. 

עד כאן המידע 'היבש', עכשיו יוצאים לדרך. עם תחילת הנסיעה מורגשת עבודת מתלים המכוונת לרכות, על אף הצהרת היצרן להפחתת זויות הגלגול. הרכב נוח למדי ושקט, כאשר הרעש היחיד בנסיעה רגועה יהיו רעשי רוח. לחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה תגרור מחאה קולנית משהו מצד המנוע, ותכניס אותה לתא הנוסעים. התאוצה הרשמית מעמידה ל 100 קמ"ש תיקח כתשע שניות, אבל אל תחפשו אותה בפרסומים רשמיים, מסיבה כלשהי היא הושמטה. לחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה תזניק את האקליפס קרוס בנחישות ראויה לכל מטרה. מהר מאוד תמצאו את עצמכם משייטים במהירויות פסילת רישיון מיידית + זימון למשפט, וזה כשהרכב לא משדר לכם שום מאמץ. בנסיעה על כביש משובש מאוד, נכנסו הרבה רעידות לרכב, וניכר היה שהמתלים מתקשים להתמודד עם האספלט המשובש. בקטע זה, דווקא מתלים קשיחים יותר היו ככל הנראה מצליחים להתמודד עם האספלט הרעוע יותר טוב.

צריכת הדלק הרשמית של האקליפס קרוס עומדת על כ 11 ק"מ לליטר. לא בדקנו אותה לעומק, אבל בנהיגה מאוד לא חסכונית שארכה הרבה מעל 100 ק"מ, צג המחשב הראה 11.1 ק"מ לליטר. אני מעריך כי בנסיעה חסכונית ניתן לסחוט מהאקליפס תוצאה משמעותית יותר טובה.

האקליפס קרוס מגיע עם שש רמות גימור – האינטנס לציי רכב ב 154,900 ₪, אקזקיוטיב ב 159,900 ₪, פנורמיק (כולל גג פנורמי שחציו נפתח) ב 170,900 ₪, אינסטייל ב 171,900 ₪, אינסטייל 4X4 ב 185,900 ופרימיום שיעלה לכם 180,900 ₪.

הסיכום הוא שהאקליפס קרוס שיפר את מרבית נקודות התורפה של הדגם היוצא. העיצוב עודן ועודכן, החומרים טובים, המנוע מספק בהחלט וכך גם מרווח הפנים. לחובתו של האקליפס קרוס עומד בעיקר העדר מערכות בטיחות כמו תיקון סטיה אקטיבי מנתיב, דבר שפוגם בציון האיבזור הבטיחותי שלו שעומד על 2 לדגם ציי הרכב ו 4 לשאר הדגמים.

בשורה נוספת ומלהיבה היא שבקרוב מאוד, ובעזרת השם, משרד התחבורה והיצרן, עוד השנה נראה אצלנו כאן בארץ הקודש גירסת פלאג אין הייבריד של האקליפס קרוס. כן,כן, אקליפס קרוס PHEV עם סוללה בגודל 13.8Kwh, טווח נסיעה של 45 ק"מ רק על חשמל (בתקן WLTP), 224 כ"ס, והצימוק הוא שהיא עם הנעה כפולה.

עד שאקבל את האקליפס קרוס למבחן ארוך יותר, אני יכול לומר  שהדגם המעודכן מציע 'יותר' בכל היבט.

.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן