ניסאן אקסטרייל
ג'יפון שבעה מקומות של ניסאן

הניסאן אקסטרייל שבעה מקומות ממלא את הצורך לג'יפון עירוני מרווח עם אפשרות להסיע שבע נוסעים בתנאי ששניים לפחות די קטנים.

האקסטרייל של ניסאן הוא הפתרון של ניסאן לסגמנט הג'יפונים בעלי שבעה מקומות. האקסטרייל הנוכחי הוא הדור השלישי של הרכב שהוצג כבר בשנת 2000. במקור היו לאקסטרייל יכולות שטח מוגבלות, שהלכו ודעכו עם השנים. הדור השני של האקסטרייל הוצג ב 2007 ואילו הדור הנוכחי הוצג עוד בשנת 2013, ועבר מתיחת פנים וריענון ב 2017. אם הדורות הראשונים עוצבו בקווים רבועים, חדים וברורים, הדור הנוכחי מיישר קו עגול עם המתחרים לקווים נעימים ומעוצבים. הפרשנות שלי לכל הפתיח הזה, הוא שאם מדי שבע שנים מוצג דגם חדש, הרי שהגיע הזמן לאקסטרייל חדש.

עד אז, אנחנו עם האקסטרייל הנוכחי, שנראה דווקא מצויין, ומיישר קו עיצובי עם דגמים אחרים של החברה. לא ניתן להתבלבל בחזית (שמזכירה מאוד גם דגמים של רנו) עם גריל שחור משולב ניקל, היורד לעומק הפגוש הקדמי במרכזו. יחידות תאורה ראשיות גדולות, משולבות לד ופנסי ערפל זויתיים יוצרים חזית נאה, מזוהה ואגרסיבית משהו. במבט צידי ניתן לראות קו חלונות עולה במתינות מהקורה הקדמית, עד לקורה האחורית, עם תפיחות עדינות וישרות לבתי הגלגלים. גם החלק האחורי נאה ומדרני, ומזכיר מאוד את הקשקאי החביב.

העיצוב הפנימי שבו מזכיר מאוד את הקשקי. דשבורד שחור, עשוי מחומר נעים למגע, במרכזו שני פתחי מיזוג. מתחתיו מסך מולטימדיה גדול ושימושי, פקדי מיזוג שקעי USB ומצת. מול הנהג הגה גדול יחסית, עם כפתורי שליטה מלאים על השמע, בקרת השיוט והתצוגה במחשב הדרך . לוח המחוונים סטנדרטי. מד סל"ד גדול משמאל, מד מהירות גדול מימין, ובאמצע צג עם נתונים משתנים בהתאם לבחירת הנהג.

מושב הנהג נוח ותומך, ומאפשר התמקמות נוחה מול ההגה. האקסטרייל בעל שבעה מושבים, כאשר בתא המטען שני מושבים מתקפלים לתוך רצפת תא המטען. על מנת שמישהו יוכל לשבת שם, יש למשוך את שורת המושבים האמצעית קדימה (היא נעה על מסילה). אם שורת המושבים השלישית מקופלת, ניתן לקבל בשורת המושבים השניה מרווח מעולה ונדיב מאוד. אם המושבים 6+7 פתוחים – אזי המרווח באמצע יהיה פחות מוצלח. אל תבנו על זה שיש לכם ואן משפחתי לשבעה אנשים. לאלו שמאחורה, לא יהיה נוח. בנוסף, צוייד האקסטרייל שלנו בגג פנורמי גדול שמכניס אור ואוויר, אלא אם אתם ביולי/ אוגוסט ורק רוצים מזגן, וכמה שיותר חזק.

בסיס הגלגלים של האקסטרייל עומד על 2.705 מטר, לא מרשים במיוחד אבל הודות למבנה הגבוה של הרכב ולישיבה הזקופה, הוא מספק מרווח מעולה במושב האחורי, כל עוד שורת המושבים השלישית סגורה.  

כשתואם הרכב ביקשתי במיוחד לקבל את גירסת הדיזל 1.7 ליטר, שכן את השילוב המעולה של מנוע ה 1.33 טורבו בנזין המצויין והגיר הרובוטי DCT כבר חוויתי בכלי רכב אחרים של הקונצרן, כאן סיקרן אותו לראות את ההתנהגות של מנוע הדיזל והגיר הרציף. אז יש כאן מנוע טורבו דיזל 1.7 ליטר שמספק כמעט 35 קג"מ ו 150 כ"ס. אליו מחוברת תיבת הילוכים רציפה, שאישית אני פחות אוהב את פעולתה. על פניו, מנוע כזה עם נתונים כאלה אמורים להפוך את האקסטרייל לרכב זריז למדי, בפועל תיבת ההילוכים מסרסת את הרכב. תחת מאמץ, תיבת ההילוכים גורמת למנוע לעבוד בסל"ד גבוה, דבר שמביא לחדירת רעשי מנוע מיותרים לתוך הרכב. התיבה מסרסת את הרכב כך שגם תאוצות שעל פניו היו יכולות להיעשות כהרף עין עם כזה מנוע חזק, נמשכות יותר מדי זמן, עם יותר מדי רעש. רשמית, התאוצה ל 100 קמ"ש אורכת 12.7 שניות ארוכות, כאשר עם מנוע הטורבו בנזין זה ייעשה ב 11.5 שניות. דרמטי לא. אבל ההבדל בדרך ובאופי הפעולה – מוחשי.

התנהגות הכביש של האקסטרייל טובה, והוא משרת את ייעודו בצורה מצויינת. ההגה מעביר לנהג את המידע הדרוש, וניכר כי ניסאן השקיעו מאמץ גם להיות נחמדים לנהג ולא להתייחס אליו כחלופה לנהג אוטובוס.  אין שום בעיה להניע את הרכב ותפור איתו ק"מ גבוה במהירויות גבוהות מבלי לחשוש לרגע, ואפילו לחייך מדי פעם.

מעבר מהיר על פסי האטה, מאוד מהיר, מציג עבודת מתלים מצויינת, שיודעת לספוג את המכה ולשחרר אותה מבלי להעביר לתא הנוסעים את עוצמת החבטה. הופתעתי מאוד לטובה.

במבחן הנהיגה החסכונית, ציפיתי שהאקסטרייל יצטיין. גם מנוע דיזל עם מומנט גבוה, גם גיר רציף, וביחד אתה מצפה לצריכת דלק מרשימה. כאן היתה מעט אכזבה, 4.6 ליטר ל 100, שהם בדיוק 21.7 ק"מ לליטר. כשהגראנד קופה דיזל (1.5 ליטר וגיר DCT ) עשתה באותו מתווה נסיעה מעל 32 ק"מ לליטר, אז הנתון של האקסטרייל מעט מאכזב.

לרכב מערכות בטיחות מקוריות שמונעות התקנה של מובילאיי וזה טוב. מאידך, היה נכון לצייד את הרכב במערכות בטיחות מתקדמות יותר, בוודאי בטווח הזה של המחירים.

מחירו של האקסטרייל מתחיל ב 166,990 ₪ לדגם הטורבו בנזין בעל חמישה מקומות ישיבה. לדגם המבחן, בעל שבעה מקומות ברמת גימור אסנטה תשלמו 182,990 ₪. בעסקאות 0 ק"מ תוכלו לרכוש את דגם המבחן ב 162,500 שקלים.

 

לסיכום,

מבחינת מרווח פנים האקסטרייל מצויין, בוודאי בהשוואה לאחיו הקטן יותר- הקשקאי. פחות אהבתי את יחידת ההנעה ובעיקר את הגיר הרציף, במיוחד כשאצל היצרן יש מנוע אחד שהוא יהלום (ה 1.33 טורבו בנזין) ומנוע דיזל 1.5 ליטר מצויין וחסכוני, עם תיבת הילוכים רובוטית מצויינת.

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן