הסלטוס הוא הג'יפון חדש של קיה, ויחד איתו הגיעו סט של שאלות:
הוא מחליף את הספורטאז'? – לא, הוא ממוצב מתחת לספורטאז'.
הוא מחליף את הסטוניק? – לא, הוא ממוצב מעל הסטוניק.
איך הוא מול הקיה XCEED ? – שאלה מצויינת. אענה עליה בהמשך.
אז מה הוא בעצם הקיה סלטוס החדש? – הקיה סלטוס החדש הוא ג'יפון משפחתי חביב למדי ונעים לשהות ולנהיגה. הוא משתלב במשפחת הדגמים של קיה, כך שאם במקרה נקלעתם לסוכנות של קיה, ויש ברשותכם פנקס שיקים חתום (יש מישהו שעדיין משתמש בשיקים? ) , ורק צריך להחליט איזה רכב לקנות ולמלא את הסכום בשיק – אין מצב שתצאו מהאולם ללא הזמנה. הסטוניק קטן לכם? קחו ספורטאז'. בנאלי מדי ספורטאז' קחו XCEED. קיצוני לכם העיצוב של ה XCEED קחו סלטוס. באיזה צבע לארוז לכם?
הסלטוס מציג תצורת גיר ומנוע לא נפוצה היום – מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר וגיר רציף. לא היברידי, לא פלאג אין, לא מנוע טורבו קטן נפח, אלא מנוע גדול וגיר רציף. בסיס הגלגלים של הסלטוס הוא 2.63 ס"מ, ארבעה ס"מ פחות מהספורטאז', כמעט בקטגוריה של ג'יפונים קטנים משמעותית. למרות זאת, בזכות הגובה ותכנון חכם, הוא מרווח למדי, ויתאים גם למשפחה עם שלושה ילדים.
העיצוב החיצוני שמרני משהו, אחרי שכבר קיבלנו מהיצרן הדרום קוריאני את ה XCEED היפהפיה. בחזית גריל טרפזי שחור וגדול המזוהה עם כל דגמי היצרן. משני צדדיו יחידות תאורה צרות הנמתחות כמעט עד מעל לאמצע קשת הגלגל הקדמי. מתחת ליחידות תאורה אלו, בערך באמצע תמצאו עוד יחידות תאורה, רחבות וגדולות. תצורה מעט חריגה. תאורת ערפל תמצאו משני צידי הפגוש הקדמי בתחתית. יחידות אלו מחוברות ביניהם בפס שחור. מכסה המנוע נראה כאילו מונח על כל החזית. התוצאה מוזרה משהו, ולא דומה לאף רכב אחר על הכביש. מהצד, ניכר פס חלונות כמעט אופקי חלוטין, המתעקל כלפי הגג מסוף הדלת האחורית. עוד נראים חיפויי פלסטיק שחור מעל בתי הגלגלים ובתחתית המרכב ליצירת מראה גבוה, והמראה אכן גבוה. גם מאחור נראה עיצוב מעט צעקני עם פס כרום לרוחב כל הרכב, הנמתח לתוך יחידות התאורה האחוריות הגדולות. הדלת האחורית שבלא מעט כלי רכב מעוצבת באופן אחיד וחלק, בסלטוס היא בעל מלא מעט זויות ו'קיפולים' במתכת. ניכר כי לא נעשה כאן מאמץ לייצר עיצוב 'נקי' אלא ההיפך. אנחנו כאן כדי שתסתכלו.
פנים הרכב יותר 'שגרתי'. הישיבה גבוהה וזקופה. מול הנהג לוח מחוונים מסורתי, עם מד מהירות גדול מימין ומד סלד גדול משמאל. חיווי לטמפרטורת מנוע ולמצב הדלק בתחתית, ובין שינ המחוונים הגדולים תצוגה משתנה בהתאם לבחירת הנהג. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה גדול. 10.25" בגירסת המבחן, 8" בגירסת האורבן, עם צימוד מלא לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו.
מתחת למסך מתגים שונים השולטים על המערכת, ומתחתיהם שני פתחי מיזוג מאורכים. מתחת לפתחי המיזוג מתגי בקרת האקלים. נוח ואינטאיטיבי. ההגה גדול, עם מתגי שליטה על בקרת השיוט (לא אדפטיבית) מערכת השמע והתצוגות השונות. אחרי שתי דקות של משחק עם הכפתורים השונים, לא תפתחו את ספר ההדרכה. אין כפתור 'השמדה עצמית', אז גם לא תוכלו לחבל ברכב. ההגה עצמו מתכוונן לגובה ולעומק, ויחד עם מושב נהג שימושי ונוח תמצאו בקלות את תנוחת הנהיגה המתאימה לכם.
המנוע כאמור בנפח 2.0 ליטר, ומפיק 149 כ"ס מפסקים, ו 18.3 קג"מ בסל"ד גבוה יחסית של 4500 סל"ד. התנהגותו שונה לחלוטין ממה שהתרגלנו ממנועי טורבו קטנים המספקים מעל 20.0 קג"מ כבר מתחת ל 2000 סל"ד. למרות האמור, אם תלחצו באסרטיביות על דוושת התאוצה תקבלו רכב זריז למדי, תוך שהוא נותר יחסית שקט מאוד.
המתלים רכים יחסית כיאה לשווק היעד העיקרי שלו בארה"ב, אבל מהלכם קצר. המשמעות היא לשם ההמחשה, שאם תעברו על פסי האטה במהירות סבירה הרכב ירשים אתכם בנינוחות ובנוחות שהוא יספק בתא הנוסעים. אם תעברו את אותם פסיה האטה מהר מדי, מתלי הרכב לא יצליחו להכיל את המהמורה, וישדרו לתוך תא הנוסעים חבטה חזקה ולא נעימה.
נסיעה שגרתית / מנהלתית עם הסלטוס תעבור עליכם בנעימות רבה, מבטיח לכם. הרכב משדר סוג של נינוחות גבוהה, גם בשיוטים מהירים. זה לא הרכב לתקוף פניות באגרסיביות, אבל לנסיעה משפחתית לבקר את דוד איציק בעין זיוון, הוא יהיה נהדר ונעים מאוד.
צריכת הדלק שלו, גרמה לי לכמה תהיות. רשמית היבואן מצהיר על 7.1 ליטר ל 100 ק"מ בנסיעה בינעירונית. זה 14 ק"מ לליטר. בשני מסלולי נהיגה שונים, אחד מהם המסלול הרגיל בו אני בוחן צריכת דלק, והשני זה המסלול הרגיל מהבית לעבודה, בנהיגה מתונה ורגועה, צרך הסלטוס 20.6 ק"מ לליטר ו 20.7 ק"מ לליטר, פעמיים. כלומר זו אינה תוצאה מקרית. בנסיעה בינעירונית יותר אגרסיבית, בלי נסיון לחסוך בדלק התקבלה תוצאה של 14.4 ק"מ לליטר. המסקנה שלי – סעו רגוע, תחסכו דלק ועצבים. למען הסר ספק, בשימוש עירוני יומיומי תקבלו להערכתי באיזור 12 ק"מ לליטר, אז אל תשלחו לי מיילים של 'איזה 20 ק"מ לליטר?'
הסלטוס מאובזר בכל אביזרי הבטיחות ההכרחיים, בלימה אוטונומית, בקרה אקטיבית על סטייה מנתיב ועוד. אין לו קריאת תמרורים, התרעה על רכב בשטח מת ובקרת שיוט אדפטיבית.
המחיר של הסלטוס מתחיל ב 134.0 אש"ח לדגם האורבן, ו 141.0 אש"ח לדגם ה EX שנבחן.
למי הוא מתאים – בגדול לכל אחד. המתחרים שלו בסגמנט הג'יפונים ה'לא ממש גדולים' ו'לא ממש קטנים' כמו יונדאי קונה, ומיטב תוצרת סיאט וסקודה. הוא בהחלט ישמש משפחה עם שלושה ילדים, וגם זוג רווקים. אני סבור שהתחרות הכי גדולה שלו תהיה מצד ה XCEED. מי שירצה את העיצוב וההתנהגות של ה XCEED לא יסתכל על הסלטוס. מי שה XCEED קיצוני לו מדי הוא הלקוח של הסלטוס. אני ממש רואה את הלקוחות מגיעים לסוכנות קיה, עושים נסיעת מבחן על שתי המכוניות ובוחרים ביניהן.
שורה תחתונה – רכב ראוי, נעים ושימושי.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב
2 Responses
שלום איל,
את צריכת הדלק אני מודד באמצעות מחשב הרכב. זה אולי מזייף למעלה באחוזים קטנים מאוד, אבל נותן אינדיקציה טובה מאוד לצריכה הממשית.
יואב
יואב,
תודה על המבחן הקריא והמפורט לקיה סלטוס.
האם תוצאות מבחני צריכת הדלק שבכתבה
הם הצריכה בפועל של מדידה כמות הבנזין בתדלוק
או צריכת הדלק בהתאם למחשב הרכב שמניסיוני
מראה תוצאות טובות יותר מאשר מדידה בפועל בתחנת הדלק?
Comments are closed.