קיה סורנטו 2.5 בנזין
הדור החדש של הג'יפון הקוריאני המגודל

הג'יפון הותיק של קיה עבר שדרוג משמעותי והוא מציע מרווח פנימי מרשים ומערכת בטיחות מקיפה. התרשמתי.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

הסורנטו של קיה נמצא איתנו כבר הרבה שנים, ועבר תהפוכות בקונספט, בעיצוב וגם בשימושיות ובשמירת הערך. הסורנטו הושק לראשונה ב 2002, ושווק בארץ מ 2003 עם הנעה כפולה כסטנדרט, ויכולות שטח אמיתיות. לא ב'בכאילו' ג'יפון אלא רכב שטח עם LOW. עם מתיחת פנים קלה שווק הסורנטו כך עד שהוצג הדור השני, והחל להיות משווק ב 2010. יכולות שטח שונמכו משמעותית, לא היה יותר LOW אבל נוספו כאופציה עוד שני מושבים שימושיים מאחור. זה השלב בו גם השוק החל להבין כי מדובר ברכב מוצלח ושימושי, והביקוש כרכב משומש היה גבוה וכך גם שמירת הערך. אפילו משטרת ישראל בחרה בו כרכב סיור והתקינה בחלקו האחורי תא לעצורים. ב 2014 הושק הדור השלישי, לטעמי היפה ביותר עד כמה שניתן להגדיר היפופוטם כ'יפה' ועד היום אם אתם נוסעים בכביש ומזהים סורנטו לבנה אני ממליץ לכם להוריד את הרגל מהדוושה ולהניח את הסלולרי בצד כי סיכוי לא מבוטל שזו ניידת סיור סמויה. (להניח את הסלולרי בצד זה אגב תקף תמיד. אם נוהגים שימו את הטלפון בצד. תתרכזו בנהיגה).

ב 2020 הושק הדור הרביעי של הסורנטו, והנה הוא עימנו למבחן התרשמות בגירסתו הפשוטה ביותר, מנוע 2.5 ליטר בנזין ורמת גימור URBAN.

המרכיב הבולט ביותר בעיצוב החיצוני של הסורנטו החדש הוא שהוא פחות 'גיפון' ויותר וואן משפחתי, ואני אומר את זה מאוד לחיוב. החזית מזוהה עם כל דגמי קיה עם גריל שחור אשר חלקו האמצעי צר יותר משני הצדדים. זה אולי אלמנט פשוט אבל כשהאלמנט הזה מופיע בכל כלי הרכב של הקונצרן, ולא משנה כמה החזית צרה או רחבה, זה יוצר זהות ומובהקות במבט ראשון. יחידות התאורה הראשיות צרות, אבל לא צרות מדי. הן כמחצית רוחב הגריל, ומחולקות בתוכן לארבע יחידות רבועות, ועוד יחידת איתות. התוצאה יפה מאוד, ושונה מאוד. צמוד ליחידת התאורה מצידה התחתי יש פס לד המתעקל למטה לצד הגריל השחור. התוצאה הכוללת היא חזית נאה ולא מאיימת. והמראה המתקבל מהחזית הוא של רכב קטן ממה שהוא באמת.

מבט מהצד מציג חיפויי גלגלים שחורים לטובת מראה גבוה, מסגרת כרום העוטפת את החלונות מקורה A ועד קורה D.  שתי הקורות הקיצוניות A ו D בצבע המרכב, ואילו קורות B ו C שחורות. בקורה C משולב משולש כרום קטן בצידה התחתון, שהזכיר לי יותר מהכל מייצב כיוון של מטוס.

דווקא החלק האחורי של הסורנטו הוא המעניין יותר עם יחידות תאורה מלבניות גדולות ומפוצלות.

הסיכום של העיצוב הוא שהרכב נאה לטעמי, יותר וואן מאשר ג'יפון, עם זאת העיצוב לא משאיר חותם בזיכרון, הרבה בזכות הצבע הלבן של רכב המבחן.

העיצוב הפנימי נאה עם נגיעות מגניבות שאתה חושב 'איך לא חשבו על זה קודם?'. הדשבורד מורכב מכמה 'קומות' המובדלות גם בחומרים ובטקסטורה. במרכזו צג מולטימדיה מקורי בגודל 10.25" עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי. מתחתיו בקרי השליטה על מיזוג האוויר, ומשני צידי הבקרים פתחי מיזוג מפוצלים. לנהג ולנוסע שני פתחי מיזוג גדולים 'רגילים' ומתחתם עוד שני פתחי מיזוג קטנים. כלומר יכול לכוון לעצמך את המיזוג הראשי לגוף, ואת הקטן לכיוון אחר. מתחת לבקרי השליטה על המיזוג תא חפצים גדול, עם סגירה וידית הילוכים עם בורר מצבים – נורמל, אקו, ספורט וכו'.

מול הנהג לוח מחוונים 'רגיל' עם מד מהירות גדול מימין, ומד סל"ד גדול משמאל. באמצע תצוגה משתנה. גלגל ההגה הגדול מכיל את כפתורי השליטה על השמע ועל בקרת השיוט האדפטיבית.

מושב הנהג נוח למדי, עם טווח כיוון כמקובל, אבל כאן באה ביקורת ראשונה, לטעמי, טווח הכיוון שלו לגובה היה נמוך מדי גם במצבו הגבוה ביותר. לנהגים מאותגרי גובה, זה פשוט נמוך מדי, ואם מדובר ברכב המיועד לבעלת הבית להסעת מיליוני ילדים אזי זה עלול להיות דיל-ברייקר. המרווח בשורה השניה מרשים מאוד על אף בסיס גלגלים של 2.815 מטר. ליושבים בשורה השלישית יש מקום מוגבל, לילדים לא ממש גדולים. היושבים בשורות האחוריות נהנים מפתחי מיזוג גם לשורה השניה והשלישית.עם קיפול המושבים האחוריים (6+7) מתקבל תא מטען גדול מאוד ושימושי. לסיכום העיצוב והמרווח הפנימי – שימושי ונוח, למעט גובה מושב הנהג. 

קצת על הצד הטכני,

הסורנטו 'שלנו' צוייד במנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר, המספק 180 כ"ס ו 23.7 קג"מ. אם ההספק עוד איכשהו עובר, המומנט נמוך למדי ביחס למה שהייתי מצפה. לשם ההשוואה, גירסת הדיזל שמצויידת במנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר, נהנית מ 202 כ"ס אבל נתון המומנט כבר ראוי ומרשים – 45 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה הילוכים, (בדיזל רובוטית כפולת מצמדים עם שמונה הילוכים).

הכניסה וההתנעה ללא מפתח. אז נכנסתי והנעתי. תחילת הנסיעה גמלונית משהו. נתון התאוצה הרשמי מעמידה ל 100 קמ"ש עומד על 10.1 שניות. מצד אחד זה נתון שלפני עשרים שנה היה דמיוני, ומצד שני אחרי עשרים שנה זה גמלוני משהו. כשאתה נוהג ברכב, לרוב הנהיגה היא לא עם לחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה, אלא נהיגה נורמטיבית. תחת נהיגה כזו, מתקבלות תאוצות עצלות משהו. לחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה אכן תזניק את הרכב, אבל גם תייצר רעש נוכח ולא נעים מהמנוע. כלומר את הצריך להחליט – או רכב מהיר אבל רועש או רכב נינוח אבל עצלן משהו. משהגעת למהירות שיוט מתקבל רכב נעים מאוד, עם מתלים טובים המכוונים לצד הקשיח יותר. אין לרכב בעיה לשייט במהירויות גבוהות, ולעשות זאת בנינוחות. עקיפות משיוט נינוח, עם 23.7 קג"מ – לא כאן. תעלו בסל"ד לקבל את מלוא ההספק ואז נדבר.

אם יש לכם רצון לייצר נהיגה ספורטיבית יותר עם הסורנטו החדש, אחרי הפניה הראשונה הרכב ישכנע אתכם לוותר. זה כל-כך לא זה. אתם מפנים את ההגה ואחרי שעתיים גם החלק האחורי מצטרף, וכאשר תלחצו על דוושת התאוצה לצאת מהפניה במהירות יזכיר לכם המנוע שהוא עם מומנט צנום, בקיצור, ובאמת מנסיון, אחרי הפניה הראשונה אתם תוותרו ותאמרו לעצמכם שעצם הניסיון לייצר נהיגה כזו ברכב הזה היה דבילי מלכתחילה, וזה אגב לא באשמת הרכב. זה באשמתכם. רוצים נהיגה ספורטיבית – למה ברכב עם שבעה מקומות?

נחזור לדברים הטובים כי יש הרבה כאלה. מפרט הבטיחות של הסורנטו מרשים מאוד, וכולל מערכת מקורית המתריעה כנגד שיכחת ילדים ברכב. תאמינו או לא אבל בדקתי. בתום נסיעה משפחתי ארוכה, ביקשתי מהבת הקטנה להישאר ברכב כשכולנו יוצאים ממנו. נעלתי את הרכב כשהיא בפנים. המערכת מזהה נשימות, ותוך שניות הרכב החל לצפור. גג 10 שניות. מרשים מאוד, וגרם לי להעריך עוד יותר את אנשי קיה. לרכב יש כמובן את כל מערכות הבטיחות המקורית כמו בלימה אוטונומית, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עד לעצירה מלאה ועוד ועוד, והוא נהנה מציון בטיחות מקסימלי של 8. כך ראוי, וכך צריך להיות בכל רכב.

צריכת הדלק של הסורנטו היתה סה"כ מפתיעה. בנהיגה רגועה מאוד, גירדתי 18 ק"מ לליטר, אופטימליים ולא מעשיים ביומיום. היבואן מצהיר על כ 11 ק"מ לליטר, ואני סבור שבנהיגה עירונית לא ריאלי לראות מעל 10 ק"מ לליטר. רק שתדעו שאם תנהגו מחוץ לעיר במתינות, תוכל לראות צריכת דלק מרשימה ביחס לגודל הרכב והמנוע.

המחירים של הסורנטו מתחילים ב 234.9 אש"ח לרכב המבחן, עולים ל 244.9 אש"ח לגירסת הדיזל, מטפסים ל 259.9 לגירסת ה 1.6 טורבו הייבריד, ועד 289.9 אש"ח לגירסת 1.6 טורבו פלאג אין 4X4.

לסיכום,

עם השנים הסורנטו הפך ליותר מוביל נוסעים ופחות ג'יפון, ובגירסה הזו יותר מתמיד. מדובר ברכב נוח מרווח ונעים, עם מערכות בטיחות מקיפות ומצוינות. לחובתו תנוחת ישיבה נמוכה מדי לטעמי, ורעש מנוע נוכח מדי בתאוצות בגירסה שנבחנה. עדיין, מדובר ברכב מצוין.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן