הפעם אתחיל בתגובות שהתקבלו לסטוניק. נהגת ראשונה נכנסה לרכב וישר "יווו, איזה כיף כאן, הוא ממש חמוד, ושדה הראייה מעולה!". הבת הקטנה שלי נכנסה לרכב "אבא תקנה אותו. יש לי מקום, והוא חמוד", הבן "אבא אתה קונה אותו? הוא ממש חמוד". ואלו תגובות לא מסוננות לקיה סטוניק בצבע לבן, כאשר יש ליבואנית הצעות הרבה יותר מושכות של שילובי צבעים שונים ומגוונים, שהופכים את הסטוניק לרכב יפה.
הסטוניק הוא ג'יפון קטן, על בסיס הקיה ריו. עם בסיס גלגלים של 2.58 מטר, זה לא ג'יפון גדול ובעל נוכחות מאיימת אלא ג'יפון בקטגוריית B-SUV הקומפקטית. הסטוניק הוא התשובה של קיה למבול הגיפונים בסגמט צומח זה, המבוססים על מכוניות הסופר מיני כמו ה 2008 והסיאט ארונה.
צבע לבן עושה עוול לעיצוב החיצוני שלו. בצבעים אחרים הוא מקבל מראה צעיר ומגניב. בחזית שוב תמצאו את אותו גריל בעל צורה גיאומטרית הנמצא בכל רכבי קיה. בחלקו התחתון של הפגוש נמצאת שבכה שחורה גדולה, ומעליה פגוש בצבע מרכב. יחידות תאורה 'מלוכסנות' משולבות לד, ותפיחה קלה על מכסה המנוע תורמת למראה הדינמי. מבט צידי מציג גזרת סופר מיני חטובה, מוגבהת קלות, עם שני אלמנטים התורמים למראה הגבוה – בתחתית – פלסטיק שחור העוטף את כל תחתית הרכב ותורם ל'כאילו מרווח גחון', ועל הגג קורת אורך מעוצבת. שתי הקורות הקדמיות בצבע שחור, וקורה אחורית (קורה C) בצבע המרכב. ביחד מתקבלת גיזרת סופר מיני מוגבהת. דלת אחורית הנפתחת עם החלון מספקת פתח הטענה גבוה ושימושי. יחידות התאורה האחוריות חצויות כך שמחציתן על הכנף האחורית, ומחצית על הדלת. המראה כולו חמוד, חייכני ולא מאיים.
בפנים, העיצוב מוכר ומזוהה עם דגמים אחרים של היצרן. מול הנהג לוח מחוונים שימושי ואינטאיטיבי – מד מהירות גדול מימין, ובתוכו מד דלק, מד סל"ד גדול משמאל ובתוכו מד חום מנוע. באמצע צג בגודל 3.5" עם מגוון תפריטי תצוגה משתנים בהתאם לבחירת הנהג. כמובן, עם שליטה מלאה מההגה. חלקו העליון של הדשבורד עשוי מפלסטיק שחור 'דמוי עור', ומתחתיו פלסטיקה חלקה ונאה. נזכירה את זו שבקיה נירו. באמצע צג מולטימדיה, מגע כמובן, מקורי, בגודל 7". כמובן קישוריות מלאה. מושב הנהג נוח על גבול הקשיח, בעל כיוונונים לגובה ולאורך ומסעד המושב. יחד עם הגה המתכוונן לגובה ולעומק, אין בעיה למצוא תנוחת נהיגה נוחה. הכל פשוט במובן הטוב של המילה ואינטאיטיבי.
יחידת ההנעה זהה לזו שבקיה ריו עם מנוע 1.0 טורבו בגירסא שנבחנה, וגיר רובוטי עם מצמד כפול בעל שבעה הילוכים. המנוע מספק 120 כ,ס ו 17.5 קג"מ ברצועת כח רחבה בין 1500 ל 4000 סל"ד. ( קיימת גירסא פשוטה יותר עם מנוע 1.4 ליטר, ללא טורבו, וגיר פלנטרי רגיל בעל שישה הילוכים. לגירסא זו הספק של 100 כ"ס ו 13.6 קג"מ צנומים). כל זה מניע רכב ששוקל כ 1200 ק"ג.
נתון התאוצה הרשמי עומד על 10.6 שניות מ 0 ל 100 קמ"ש, בדרך למהירות מירבית של 185 קמ"ש.
הרכב כולל את כל מערכות הבטיחות המקובלות – בלימה אוטונומית, בקרה אקטיבית על סטייה מנתיב ועוד, למעט התראה על רכב בשטח מת (בליינד ספוט).
בנסיעה מתקבל רכב חביב למדי. מהרגע שהטורבו נכנס לפעולה, הרכב מאיץ בנחישות, ומגיע מהר למדי למהירויות בהן משטרת התנועה תזכה אתכם בדו"ח מכובד. נסיעה מהירה שכזו עוברת ללא מאמץ מצד הרכב.
הסטוניק קל מאוד לנהיגה והסתגלות, ומייצר חיבור מיידי עם הנהג. בתאוצה אגרסיבית לוקח שבריר שניה לתיבת ההילוכים הרובוטית ולמנוע להבין מה אתה רוצה, ואז מתקבל דחף חזק שמאפשר עקיפות מהירות ובטוחות. המתלים טובים, ומספקים נוחות נסיעה טובה, עם זאת, בכביש ממש משובש, העבירו יותר מדי רעידות לתוך חלל הרכב ממה שהיית רוצה לקבל. זה לא ממש הרכב לנהיגה ספורטיבית אתגרית, או לקחת אותו למסלול (במחשבה שניה, עם המנוע הזה והגיר הזה, הוא יכול להפתיע גם במסלול).
צריכת הדלק של הסטוניק טובה כמצופה. בנסיעה רגועה הוא עבר יותר מ 20 ק"מ לליטר, ואילו בנסיעה רגילה, לרבות פקקי תנועה של כביש 4, הסטוניק עבר למעלה מ 16 ליטר עבור כל ליטר בנזין.
צ
בסיכומו של דבר, הסטוניק הוא ג'יפון קומפקטי, חביב למדי, ומתומחר כ 30.0 אש"ח זול יותר מקטגוריית ה C-SUV.
גירסת הכניסה שלו, עם מנוע 1.4 ליטר, ללא טורבו וגיר פלנטרי 6 הילוכים תעלה 110.0 אש"ח, לפני הנחות ולפני אגרת רישוי. הגירסא שנבחנה כאן ה 1.0 ליטר טורבו, ברמת גימור LX תעלה 117,500 ₪ לפני הנחות ורישוי, והגירסת הפרימיום תעלה 123.0 אש"ח לפני הנחות ורישוי.
למי הוא מיועד.
אם אתם משפחה צעירה בתחילת דרכה, עם ילד אחד או שניים, על כסאות בטיחות / בוסטרים, ואתם מחפשים רכב בטיחותי, מעט גבוה יותר, שימושי וחמוד – לכו לעשות נסיעת מבחן על הסטוניק. יש מצב שתתאהבו בו.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב