צ'רי טיגו 4 – מבחן מקומי ראשון

מעל 700 יחידות של הטיגו 4 כבר מתגלגלות על כבישי ישראל, למעלה מ 300 יחידות רשומות על לקוחות פרטיים. היבואנית לא משחררת כרגע רכב למבחן ולכן הרחקתי עד חברת ליסינג על מנת ללמוד מה הסיפור של הטיגו 4 והתשובה היא 'תאום ציפיות'.

המבחן פורסם לראשונה ב'ביזפורטל' במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם האתר הפיננסי המוביל.

הצ'רי טיגו 4 הושק בישראל לא מזמן, כשהוא מביא עימו איבזור נדיב, מחיר מאוד אטרקטיבי, אבל גם סימן שאלה בכל הקשור ליחידת ההנעה. על מנת להביא לכם את המבחן הזה נדרשנו להגיע לאחת מחברות הליסינג שכן על אף שכמעט 1000 יחידות של טיגו 4 כבר ירדו לכביש, היבואן עדיין לא משחרר את הרכב למבחן, מה שרק מגביר את הסקרנות, וגם את הצורך להשתמש בתמונות יח"צ מחו"ל.

הסיפור של הטיגו 4 הוא 'תיאום ציפיות'. במחיר שלו, שהוא ללא תחרות, צריך להבין שקיימות פשרות. ברגע שמבינים את הפשרות, ומבינים מה המוצר שמקבלים בתמורה למחיר ה'שובר שוק' שלו – הכל מסתדר. במחיר של 123.0 אש"ח מקבלים מוצר ששווה את המחיר, וזו תהיה טעות גדולה לצפות מהטיגו 4 להיות מוצר שעולה 123.0 אש"ח אבל 'שווה' 150.0 אש"ח או יותר. כאמור, תיאום ציפיות.

הטיגו 4 הוא קרוסאובר עירוני בסגמנט B-SUV כזה המתחרה בסיאט ארונה, יונדאי ווניו וקיה סטוניק. כל אחד מהם מביא עימו גישה שונה.

העיצוב החיצוני נאה למדי עם גריל גדול משולב 'יהלומים' וסמל צ'רי במרכז, יחידות תאורה מודרניות ותאורת DRL משולבת לד משני צידי החזית. מכסה המנוע תפוח במעט, ופס עיצוב שמתחיל ביחידת האורה הקדמית, ממשיך עם קו החלונות, ומתעקל למעלה בקורה האחורית. רמז לתפיחה קטנה בכנף האחורית וצללית גבוהה יחסית. גם מאחור המראה נאה גם אם גנרי לחלוטין. סה"כ העיצוב החיצוני נאה למדי, גם אם לא פורץ דרך.

פנים הרכב לא מסגיר בדבר נסיון לחסוך או לספק רכב 'זול'. צג לוח המחוונים בגודל 12.3" משולב עם המולטימדיה בגודל זהה. קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ופאנל גדול ושימושי לטובת בקרת האקלים. הקונסולה המרכזית רחבה יחסית ומכילה את ידית ההילוכים, ומשטח לסלולרי, אבל ללא טעינה. את ההגה כבר פגשנו בדגמים שונים של צ'רי, וזה בהחלט נאמר לחיוב. החומרים טובים, האיכות ראויה. אם אתם מחפשים תחושה של 'זול' – לא כאן. הודות לבסיס גלגלים מכובד מאוד לקטגוריה של 2.61 מטר, המרווח במושב האחורי מצויין, ושני מבוגרים ישבו בו בנוחות גם בנסיעה מהחרמון לאילת.  עוד ניתן לציין סאן רוף 'כמו של פעם', עם וילון ידני קטן, ופתח קטן בגג.

אם הזכרנו תחרות ומימדים אז אינטואיטיבית סביבת התחרות של הטיגו 4 הוא קרוסאוברים בסגמנט B-Suv דוגמת הקיה סטוניק, יונדאי ווניו או סיאט ארונה. אבל אז אנחנו צוללים למספרים המוחלטים. האורך הכולל של הטיגו 4 עומד על 4.318 מטר, בעוד שהמתחרים קטנים משמעותית, ארונה 4.153 מטר, סטוניק 4.14 מטר ו-ווניו 4.04 מטר. גם בסיס הגלגלים של הטיגו 4 גדול משמעותי מהתחרות עם 2.61 מטר לטיגו בעוד שהמתחרים מציגים מימדים קטנים משמעותית, ארונה עם 2.552 מטר, סטוניק עם 2.58 מטר ו-ווניו עם 2.52 מטר. כלומר למרות שהטיגו 4 הוא עמוק בגזרת ה B-Suv הוא מציג מימדים גדולים משמעותית מהתחרות הטבעית שלו. יתרון גדול לדובדבן.

יחידת ההנעה מורכבת ממנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 95 כ"ס ומומנט של 13 קג"מ. תיבת ההילוכים רציפה, וכל זה יחד אמור להניע את הרכב שמשקלו מעל 1.4 טון.

תחילת הנסיעה עם הטיגו 4 מציגה זינוק נחוש יחסית, וכל עוד התנועה עירונית בלי להעמיס על המנוע, הטיגו 4 הוא קרוסאובר נעים למדי. הזינוק הראשוני מעמידה הוא זריז יחסית וברור כי הרכב מכוייל כך שהנהג לא יחוש במחסור בכח. עם זאת, כאן בא 'אבל' גדול מאוד, לחיצה נחושה על דוושת התאוצה מביאה מיידית לרעש ניכר ברכב, המנוע עולה מייד בסל"ד והגיר מנסה לייצר את התאוצה הראויה, וזה לא קורה. גם המילה 'תאוצה' היא מוגזמת ביחס לצבירת המהירות המתונה מאוד של הטיגו 4, כשכל זה מלווה ברעש משמעותי מאוד ולא נעים. עקיפות? תשכחו מזה. כדי לעקוף עם הטיגו 4 צריך תכנון ונתיב ארוך ופנוי. עליה ארוכה עם הטיגו 4 מחייבת 'רגל עד הפח' וגם אז הטיגו מגיע למהירות מתונה מאוד של 105 קמ"ש עד 110 קמ"ש וזהו. לא יעזור מה תעשו, הוא לא יצבור יותר מהירות, כשכל זה מלווה ברעש משמעותי בתא הנוסעים, עד שתוותרו, תורידו את הרגל מהגז, ותמשיכו במתינות. כאן הטיגו 4 נכנע למשקל, לגיר ולמחסור בכח.

ואחרי שרשמנו את הביקורת, אני אסתייג ואומר כי מרבית הנהגים לא ינהגו בטיגו 4 כמו שהוא ננהג במהלך המבחן, אלא בצורה מתונה משמעותית, ואז תקבלו רכב נעים לנסיעה ולשהות, רק אל תלחצו חזק מדי על הגז.

המהירות המירבית הרשמית של הטיגו 4 עומדת על 153 קמ"ש, כאשר בפועל כבר במהירות נמוכה במעט נגמר לטיגו 4 האוויר. ישורת ארוכה ופנויה ממכוניות ומשטרה, תביא אתכם למהירות זו. נתון תאוצה רשמי אינו מפורסם, מה שחייב אותנו לבדיקה באמצעות אפליקציות ייעודיות, שהצביעו על כ – 15 שניות מעמידה ל – 100 קמ"ש.

המתלים של טיגו 4 עושים עבודה ראויה עבור רכב בסיסי. אל תצפו ממנו להתנהגות כביש ספורטיבית או להיות כמיטב תוצרת אירופה. הוא לא שם, ולא מתיימר להיות שם. הוא כן מספק נוחות ראויה בנהיגה שגרתית, כל עוד לא דוחקים אותו לקצה, איפה שמראש הוא לא אמור להיות.

ממשק המשתמש של הטיגו 4 הוא צ'רי במהותו, עם זאת, אחרי כמה ימים עם הרכב, כל כניסה לרכב אני מבטל את הבקרות המציקות יחסית מהר ובאופן קל, ורק ביטול הסטופ & סטארט מחייב כניסה לתפריט שונה. לא דרמטי. אירוע משעשע משהו הגיע כאשר מיכל הדלק של הטיגו 4 התרוקן כך שנדלקה נורת הדלק, והתקבלה התרעה בלוח המחוונים "אחוז סוללה נמוך, נא הטען את הרכב", כאילו מדובר ברכב חשמלי. מישהו בצ'רי נרדם בשמירה.

צריכת הדלק של הטיגו 4 היתה סוג של הפתעה. רשמית צריכת הדלק עומדת על 12.8 ק"מ לליטר, צריכה צפויה מרכב שהמנוע שלו ככל הנראה יתאמץ מרבית הזמן. בפועל, נהיגה חסכונית של הטיגו 4 הניבה צריכה של 16.9 ק"מ לליטר, וזה כאשר אתם מבינים את מגבלות הרכב, ומביאים אותו לאזור היעיל שלו. מצד שני, נהיגה מאוד מאוד אגרסיבית עם הטיגו 4, כזו שמביאה את המנוע לעבוד בסל"ד מאוד גבוה ולהתאמץ רוב הזמן, הניבה צריכה של 10.5 ק"מ לליטר, וזו בהחלט הפתעה לטובה, לנוכח האגרסיביות בה הרכב ננהג. ההערכה שלי היא כי נהיגה רגילה ונורמטיבית עם הטיגו 4 תניב צריכה של כ – 13 ק"מ לליטר, סבירים למדי.

בתחום מערכות הבטיחות מצוייד הטיגו 4 במרבית המערכות המתקדמות, והוא מביא חבילת אבזור בטיחות ראויה למדי עם בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ועוד. בהתאם הוא מקבל ציון 7 באיבזור בטיחות. הטיגו 4 לא נבחן במבחן הבטיחות של ה EuroNcap אולם נבחן בשנת 2023 במבחן של מקבילו האוסטרליה Ancap וקיבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

הטיגו 4 משווק במחיר של 123.0 אש"ח, והוא ללא תחרות בגיזרת המחיר שלו. מתחרות ישירות כמו קיה סטוניק משווקות במחיר של החל מ 139.0 אש"ח, סיאט ארונה משווקת במחיר של החל מ 133.0 אש"ח, ויונדאי ווניו משווקת במחיר של 134.5 אש"ח. גם אם שלוש המתחרות יהיו מוצר אוטומטיבי 'שלם' יותר, הן יקרות מהטיגו 4 ב 10,000 ₪ ויותר.

וכאן אני חוזר לפתיח ולנושא תיאום הציפיות. הטיגו 4 הוא דוגמה מצויינת לפתגם 'You get what you pay for'. הוא זול, והוא לא מתיימר להיות משהו שהוא לא. התמורה למחיר מצוינת, ואם אתם עושים דרככם בגוש דן על בסיס קבוע, ולא עולים לירושלים על בסיס יומי, הטיגו 4 יתן לכם תמורה מצוינת למחיר בזכות מרווח פנימי, מערכות בטיחות ועיצוב נאה. אם נסתכל עליו כתחליף ליונדאי אקסנט כרכב בסיסי, הרי שהטיגו 4 הוא ראוי לחלוטין, גם אם בגיזרת מנוע / גיר הוא סובל מחסרון.

תיאום ציפיות זה הכל.

תגובות גולשים

רוצים לקבל הצעה אטרקטיבית לרכישה של רכב כזה מהחברים שלנו ב-CarClick?
חייגו 03-3769938

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן