פולקסוואגן טיגואן
הג'יפון בקטגורית C-SUV של פולקסוואגן

הטיגואן של פולקסוואגן מתחרה בקטגוריה תחרותית מאוד על ליבו של הצרכן, קטגוריית הג'יפונים המשפחתיים בגודל בינוני. הכלים - מנוע וגיר מתקדמים ותפיסת איכות גבוהה.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

הטיגואן של פולקסוואגן הוא גיפון בקטגוריית C-SUV כלומר מתחרה במימדים בספורטאז' / טוסון / 3008. הטיגואן הוא התשובה של פולקסוואגן לסגמנט הג'יפונים המתפתח, והוא הוצג לראשונה ב 2007, כאשר הוא ממוצב מבחינה שיווקית מעל מתחריו מהמזרח. ב 2012 זכה הטיגואן למתיחת פנים שעידכנה את העיצוב, ובשנת 2016 הוצג הדור השני של הטיגואן, נשוא מבחן זה. ב 2020 בוצע פייסליפט קטן על מנת להשאיר את הג'יפון החביב בתחרות מול המתחרים ההולכים ומתרבים.

אם תהיתם על מקור השם טיגואן – אז מדובר בשילוב של טייגר ואיגואנה.

ואחרי הקדמה בסיסי והכרחית, נעבור לרכב עצמו,

העיצוב הוא פולקווסאגני מובהק, סוג של 'האח הגדול של הגולף', ונראה מבחוץ מוצק מאוד, עם קווים ישרים ומשחקים בזויות שונות.

בחזית תמצאו גריל גדול במרכזו סמל פולקסוואגן. פנסי חזית צרים עם שילוב שת פסי לד נאים (ומזכירים מאוד את הגולף). בתחתית הפגוש הקדמי שוב סבכה שחורה המחוברת לשני משולשים שחורים משני צידי הפגוש. מחלקה הפנימי של יחידת התאורה הראשית נמתח קו פיסול לאורך כל מכסה המנוע, עד לקורה A. מבט צידי מציג שוב מראה מוצק עם קורה קדמית ואחורית בצבע מרכב, וקורות אמצעיות שחורות. פס עדי מתחיל מהכנף הקדמית, עובר דרך שתי הידיות החיצוניות לפתיחת הדלתות, דרך הכנף האחורית ועד לחלקה העליון של יחידת התאורה האחורית.

גם הדלת האחורית ממשיכה את הקווים הישרים ומשחקי הזויות השונים. התוצאה כאמור 'מוצקה' ומכובדת.

פנים הרכב ממשיך את העיצוב המוצק והרציני, אם כי 'נקי' מאוד וללא הצטעצעויות. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי עם מגוון בחירות תצוגה ואפשרות לתצוגה עילית. במרכז הדשבורד פתחי מיזוג ומתחתם מסך מולטימדיה בגודל 8", כמובן עם אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. מתחת למסך פקדי שליטה על מערכת המיזוג, עם שני איזורים ופתחי מיזוג גם ליושבים מאחורה. ההגה תלת חישורי נאה אך מעט גדול מדי לטעמי, כמובן עם אפשרויות הכיוונון המקובלות לגובה ולעומק. נוסף למתגים הרגילים על דלת הנהג תמצאו מתג נוסף לפתיחה חשמלית של תא המטען. רכב המבחן ברמת גימור לייף פלוס מצוייד בנוסף בריפודי עור נעימים למדי, וכיוון מושבים חשמלי.

עם המעבר למושב האחורי מתגלה שהטיגואן גם מעניק ליושבי השורה השניה מרווח מכובד בזכות בסיס גלגלים הקטן במעט מ 2.68 מטר.

על הצד הדינמי אחראים מנוע 1.5 ליטר, טורבו בנזין של הקונצרן, אותו פגשנו גם בקודיאק ובסופרב. המנוע מספק 150 כ"ס ו 25.5 קג"מ. תיבת ההילוכים היא DSG7 – כלומר תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים.

זה המקום לפסקה קטנה על תיבות הילוכים כפולות מצמדים – בפועל מה שזה אומר הוא שכשהרכב משלב הילוך בעזרת מצמד אחד, הוא כבר מכין את ההילוך הבא בעזרת המצמד השני. זה מספק החלפות הילוכים מהירות ויעילות מאוד, יחד עם חסכון משמעותי בדלק שכן מדובר בתיבת הילוכים ידנית עם החלפת הילוכים 'רובוטית'.

הכניסה לרכב וההתנעה הן ללא מגע במפתח, כלומר הרכב keyless מלא.

תחילת הנסיעה ברכב מגלה רכב שמרגיש מוצק ובנוי היטב, ומגיב ככה גם על הכביש. עם משקל כולל של מעל 1600 ק"ג אתה מבין שפולקסוואגן כיוונו כאן לאיכות ותחושת מוצקות ולא לקלילות של ארנבת רמזורים.

לחיצה על דוושת התאוצה תזניק את הטיגואן ל 100 קמ"ש תוך 9.2 שניות רשמיות, לא אימתתי את הנתון, אבל אני בהחלט יכול לציין כי בכל לחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה לקח לרכב חצי שניה להבין מה אני רוצה, להכין את ההילוך המתאים, ולהזניק את הרכב בנחישות קדימה.

מתלי הטיגואן עושים עבודה מצויינת בריסון המרכב ומעבר נוח מעל שיבושים. גם בתנועה עירונית במהירות נמוכה הם מתמודדים היטב עם סלילה לא אחידה ופסי האטה בכל הצורות האפשריות. עם התגברות המהירות הם מרסנים היטב את תנודות המרכב ונהיגה במהירויות כביש שש וצפונה מכך עוברת בקלילות, כולל מהירויות שלילה. הטיגואן אינו ספורטיבי באופיו, בעיקר בגלל עבודת הגיר והמנוע, אבל דווקא המרכב והמתלים בעלי יכולות גבוהות הרבה יותר מאשר 150 כ"ס שיש לרכב המבחן.

צריכת הדלק הרשמית של הטיגואן עומדת על 7.5 ליטר ל 100 ק"מ כלומר מעל 13 ק"מ לליטר. זה מעט אופטימי בהשוואה לצריכת הדלק אליה אני הגעתי בשימוש היומיומי שלי, שעמדה על כ 12.8 ק"מ לליטר. לא בחנתי את הרכב במסלול סחיטת הק"מ מליטר דלק, אבל אם הסופרב עשתה כ 24 ק"מ לליטר והקודיאק עשה 20.6 ק"מ לליטר, אני צופה שהטיגואן יכול להיות חסכוני למדי, ובוודאי עבור מעל 20 ק"מ לליטר אם רק תנסו לנהוג בו באופן חסכוני באמת.

מפרט הבטיחות של הטיגואן מקיף וראוי, והוא כמובן כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על רכב בשטח מת ועוד. בהתאם, הוא מקבל ציון 6 באיבזור בטיחות.

הטיגואן אינו זול, ולא מכוון לשם. המחיר ההתחלתי שלו לדגם ה 1.5 לייף עומד על 174,900 ₪, ואילו מחיר רכב המבחן 199,900 ₪. לטיגואן גם גירסת 2.0 ליטר טורבו בעל 190 כ"ס, והיא כבר עולה 219,900 ₪. איך שלא הופכים את זה, לטיגואן יש מתחרים חזקים מאוד בגיזרת המחיר שלו, אבל זה לא יפריע ללקוחות הנאמנים של פולקסוואגן. הם יודעים מה הם רוצים, מה הם מקבלים ומוכנים לשלם על כך.

אם אני שם את המחיר בצד לרגע, מצאתי את הטיגואן יעיל מאוד ונעים מאוד, כאשר אינו מושך טיפה של תשומת לב מהסביבה.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן