שברולט טרייל בלייזר – חידת סגמנט השייכות

הטרייל בלייזר של שברולט הוא קרוסאובר נאה, מתומחר מעל השברולט טראקס, אבל בפועל נמצא סגמנט אחת מתחתיו.

המותג שברולט טריילבלייזר אינו חדש, הוא למעשה מתחילת שנות ה 2000 כאשר הושק SUV בגודל מלא, עם הנעה כפולה ויכולות שטח אמיתיות. יחסית. למעט השם, אין קשר בין הדגם ההוא, לטריילבלייזר הנוכחי שהוא ג'יפון שאפשר להתווכח אם הוא C-Suv או B-Suv גדול.

הטרייל בלייזר הנוכחי הושק ב 2019 עם עיצוב מודרני ונאה. החזית עם יחידות תאורה צרות משולבות לד, מחוברות ביניהן גם גריל שחור דק, ובמרכזו סמל שברולט. פס כרום עבה במרכז החזית, ומתחתיו עוד גריל שחור גדול. בצדדים פנסי דרך עגולים, ולמטה עוד פנסי ערפל קטנים.

אם יש דבר עליו ניתן לברך הוא שהכרום נשאר בחזית, ואילו מסגרת החלונות הגדולים שחורה, וכך גם קורות A (הקורה הקדמית) וקורה B (הקורה האמצעית). קורה C (האחורית) רחבה ובצבע המרכב. חיפוי בתי הגלגלים, והסף התחתון של הדלת מחופים בפלסטיק שחור, ואיכשהו זה עובר בשברולט הקטנה נהדר. מאחור תמצאו יחידות תאורה גדולות וסמל שברולט במרכז הדלת האחורית.

פנים הרכב בהחלט מתאים את מועד השקת הטריילבלייזר, עם לוח מחוונים קונבנציונלי ובו מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול מימין. באמצע מחשב דרך שימושי. החלקו העליון של הדשבורד במרכז הרכב שני פתחי מיזוג, ומתחת מסך מולטימדיה בגודל 7" עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי באמצעות כבל.

מושב הנהג נוח, עם אפשרויות הכיוון המקובלות, אבל נעדר תמיכה צידית. המושב האחורי מרגיש יותר מרווח ממה שמרמז בסיס הגלגלים הצנוע משהו של 2.64 ס"מ . תא המטען גדול ושימושי, עם זאת כיסוי תא המטען עשוי ממסגרת גמישה עם רשת בתוכה (קצת כמו כיסויי שמשה שמקפלים לעיגול קטן) ומרגיש הכי לא מתאים ברכב שלא מנסה לשדר 'אני זול' וזה מה שיש.

לטריילבלייזר מנוע טורבו בנזין בנפח 1.35 ליטר, המפתח 155 כ"ס ו 24.2 קג"מ, המניעים את הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים רציפה.

על הנייר משהו בטריילבלייזר מרגיש 'מפוספס' וזו גם התחושה עם נסיעות שגרתיות של בית עבודה. משהו מאוד בינוני. הוא לא גרוע או חלש, אבל גם לא מצטיין, ואני מתחיל לתהות על מקומו כשיש לו אח קטן שקוראים לו שברולט טראקס. המתלים עושים עבודה בסדר, לא מגהצים את הכביש בצורה יוצאת דופן, כן מכניסים לחלל הנוסעים יותר מדי רעידות, אבל שוב, לא משהו קיצוני שפוסל את הרכב. ככל שעוברות יותר נסיעות שגרתיות אני מתחיל יותר להתבלבל ולהבין שהתפיסה שלי לגבי הטריילבלייזר שגויה, ואני מפספס כאן משהו.

נסיעה של כמה מאות ק"מ עם שניים / שלושה מבוגרים ברכב מביאה למסקנה שמדובר ברכב נעים למדי, עם אחיזת כביש לא רעה בכלל, אבל גם ללא שום מאפיינים מרגשים כלשהם. הוא עושה את העבודה טוב, וזהו.

לזכות הטריילבלייזר עומד מרווח גחון של 19.1 ס"מ, נתון שהביא אותנו לנסוע ללא חשש בחלק משבילי חניון האגם בכרמל הפורח.

צריכת הדלק הרשמית של הטריילבלייזר עומדת על 6.9 ליטר ל 100 ק"מ, כלומר כ 14.5 ק"מ לליטר. נהיגה סופר חסכונית הניבה צריכה של מעט מעל 20 ק"מ לליטר, ונהיגה רגילה בלי נסיון לחסוך הניבה צריכת דלק של 8.2 ליטר ל 100 ק"מ שהם בדיוק 12.2 ק"מ לליטר, והיא תהיה מציאותית יותר ליומיום.

מבחינת בטיחות מצויד הטריילבלייזר בעשר כריות אוויר, מערכת לתיקון סטייה מנתיב, התראה על רכב בשטח מת ובלימה אוטונומית. הוא נטול בקרת שיוט אדפטיבית או חכמה, התרעה על נהיגה במצב עייפות ועוד אביזרי בטיחות שחלקם הפכו כבר לסטנדרט. במבחן הבטיחות האמריקאי של ה IIHS קיבל הטריילבלייזר ציוני בטיחות גבוהים למדי.

הטריילבלייזר משווק בארץ בארבע גירסאות, ה LS (רכב המבחן) במחיר של 160.0 אש"ח, דגם LT+ במחיר של 164.0 אש"ח, LTZ במחיר של 171.0 אש"ח ו Active Z עם הנעה כפולה במחיר של 183.0 אש"ח.

המיצוב של הטריילבלייזר היה חידה בעיני, מבחינת מחיר הוא ממוצב מעל הטראקס המוצלח שנבחן כאן בעבר, וכך תפסתי את הרכב טרם המבחן. בסופם של יומיים וחצי במחיצתו של הטריילבלייזר, התחרות שלו היא מתחת לטראקס בסגמנט שניתן לקרוא לו BC-SUV יותר גדול מ B-Suv ויותר קטן מ C-Suv. כלומר הטריילבלייזר מתחרה בקיה סלטוס, במיצובישי ASX, בצ'רי FX, וביונדאי קונה היוצאת אם ממש תתעקשו, ובג'יפונים דומים להם. בעוד שאני תפסתי אותו כמתחרה בטוסון / ספורטאז', בפועל זו לא התחרות שלו ולא המיצוב שלו.  כאשר בוחנים אותו תחת עדשת BC-Suv הדברים מתחילים להסתדר היטב. מרווח הפנים שהוא קליק אחד מתחת ל C-Suv, הגודל החיצוני ועוד, אבל תחת ההשוואה הזו עולה שאלת התמחור הרשמי. אם יש באולם התצוגה הנחות שמביאות אותו לסביבת התחרות האמיתית שלו, הוא מתחרה מעניין.

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן