יש מכוניות 'הפתעה'. יש הפתעה טובה כשאתה עם ציפיות 'בסיסיות' שלא לומר נמוכות ומופתע לטובה, ויש ההפך. אתה מגיע לבחון מכוניות עם ציפיות בשמיים, ומגלה שציפיות לחוד ומציאות לחוד. השברולט טראקס הוא מהסוג הראשון. עבורי איכשהו התקבע הדגם הקודם של הטראקס שלא היה רכב 'לא טוב' אבל גם לא היה מרשים. סוג של בסדר כזה. אף מורה ביסודי לא רשמה לו בתעודה 'בעל פוטנציאל גדול אם רק היה משקיע בלימודים'. והתובנה הזו חילחלה לי לתת מודע שאם קוראים לזה שברולט טראקס, אז אין מה לפתח ציפיות.
אז מי אתה שברולט טראקס? הטראקס הוא ג'יפון, 'פנאי שטח' כתוב לו ברישיון. פנאי כן. שטח לא. העיצוב שלו מטעה מאוד, וגם אני 'נפלתי' לחשוב שמדובר ברכב 'קטן' סוג של B-SUV מגודל אבל לא C-SUV. בחינת המימדים מראה תמונה שונה. בסיס הגלגלים של הטראקס עומד על 2.7 מטר. רק לשם ההשוואה, טוסון או ספורטאז' חדשים נהנים מבסיס גלגלים של 2.68, וניסן קשקאי חדש 'עוד יותר פחות' מזה. האורך הכולל של הטראקס עומד על כמעט 4.54 מטר, יותר ארוך מטוסון, ספוראטז' או קשקאי. במימדי הרוחב הטראקס קטן במעט כ 4 ס"מ יותר צר מהקוריאנים, וכס"מ וחצי יותר צר מהיפנו-צרפתי. במימד הגובה יש פערים לא קטנים, הטראקס נמוך ביותר משמונה ס"מ שלמים מאחיו הקוריאנים (הטראקס מיוצר בשברולט בדרום קוריאה) ויותר נמוך בכשישה ס"מ מהניסן. הבדלי המידות הללו יוצרים אשליה של רכב קטן יותר, כמו שראיתם – לא בהכרח נכון.
העיצוב החיצנוי של הטראקס נאה למדי. תשכחו כל מה שיש לכם בדמיון מהטראקס הקודם. בחזית גריל שחור ובו סמל שברולט וסמל RS אדום. יחידות תאורה ראשיות צרות מאוד, ועיצוב אגרסיבי למדי. במבט מהצד בולטים מיד חיפויי פלסטיק שחורים על בתי הגלגלים ובתחתית הרכב לטובת מראה ג'יפוני יותר. בפועל נהנה הטראקס ממרווח גחון מרשים של 18.6 ס"מ, מה שאיפשר לנו לצלוח בבטחון מכשול קטן בדרך לאתר הצילומים הלא רשמי של car-pad. פס עדין שמתחיל בבית הגלגל הקדמי משתפל כלפי מעלה לאורך הדלת הקדמית והאחורית ומשתלב עם קו החלון שמאחורי הדלת האחורית. שמשות כהות מאחור, חישוקי 18" נאים (וצמיגים 225/55) משלימים את המראה הנאה מהצד. מאחור תמצאו יחידות תאורה גדולות השולחות שתי 'זרועות' לתוך הכנף האחורית, אחת אנכית ואחת אופקית, חיפוי פלסטי שחור גדול בתחתית הפגוש האחורי וספוילר גדול מעל השמשה האחורית. התוצאה עצמה נאה למדי ומזוהה עם השפה העיצובית העדכנית של דגמי שברולט.
העיצוב הפנימי נאה, לא מתחכם, ופונקציונלי. רכב המבחן הוא ה RS1 כלומר הדגם הפשוט, של ציי הרכב. למרות זאת, לא הרגשתי במחסור באיבזור. מול הנהג לוח מחוונים 'מסורתי' עם מד מהירות גדול מימין, ומה סל"ד משמאל. באמצע צג נתונים משתנים לפי בחירת הנהג. דשבורד נאה עם משחקים במשטחים עם זויות שונות ובמרכזו צג מולטימדיה מקורי 8" בגירסת הליסינג 11" בגירסת ה RS2. תאימות כמובן לאנדרואיד אוטו ואפלקארפליי, עם כבל נתונים. מתחת למולטימדיה שני פתחי מיזוג יעילים, ומתחת חוגות המיזוג המכאני, ולא בקרת אקלים. אני מודע שאני מסרב להתרגש מחוגות מיזוג מכאניות, ומבחינתי זה בהחלט Non Issue.
מושב הנהג נוח למדי. בהתחלה הוא הרגיש לי קטן מדי, אבל אחרי כמה מאות ק"מ שעברו בקלילות, מדובר במושב ראוי בהחלט. כיוון המושב – ידני.
מאחור, כפי שרמזתי קודם, המרווח מעולה במימד האורך, ויש שפע של מקום לרגליים. שני מבוגרים פשוט יהנו לשבת בו לאורך זמן. נסו לדחוס מבוגר שלישי ביניהם, וזה לא יהיה נעים לאף אחד.
בהיבט הטכני יש מהפיכה ממה שהיינו מצפים לקבל משברולט. את הטראקס מניע מנוע שלושה צילינדרים, טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר. ההספק עומד על 139 כ"ס ונתון המומנט הוא 22.4 קג"מ. תיבת ההילוכים פלנטרית בעלת שישה הילוכים (כלומר לא גיר רציף ולא גיר רובוטי). התאוצה הרשמית מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 8.6 שניות והמהירות הסופית 190 קמ"ש.
נוסעים. שוב הפתעה. הטראקס נעים לנסיעה. מתלי הטראקס החדש אינן רכים מדי ואינם קשיחים מדי, והוא מספק נוחות נסיעה טובה. המתלים לא מעלימים את השיבושים בכביש אלא משדרים בדיוק את מה שצריך. יש כאן מהמורה או בור, לא נתרסק לתוכו, ולא נשקר לך שהכביש פתאום מושלם. גם פסי האטה, לא עושים על הטראקס רושם. הוא לא מתרסק עליהם, לא בכניסה ולא ביציאה, ולא מרחף מעליהם. הוא פשוט מתמודד איתם היטב. אם זה יותר מדי עבורכם, כנראה שלא הבנתם את הקונספט שנקרא 'פסי האטה'.
נהיגה בכביש מהיר עם הטראקס עוברת בנינחות. תחליטו באיזו מהירות אתם רוצים לשעוט, בין אם זה על 90 קמ"ש או 100 קמ"ש ובין אם זה על 140 קמ"ש. אין לטראקס בעיה לשמר את המהירות בקלות. האצות ממהירויות גבוהות לטובת עקיפה, מצריכות הודעה מראש שכן עוברת שבריר שניה קצרצרה בין הלחיצה על הדוושה עד לקבלת דחף התאוצה, אבל יכול להיות שהבעיה היא בי, ובעדר החשמליות שעליהן נהגתי ואני נוהג ביומיום, שהרגיל אותי לדחיפה מיידית.
לטראקס אחיזת כביש ראויה וגבוהה, אבל לא זה הרכב לתקוף איתו את כביש הצפון. לא תגובות הדוושה הנכונות, ולא המבנה הנכון. ואם אתם עם טראקס ורוצים לעשות סשן נהיגה מהירה, בחרתם ברכב הלא נכון. הוא לא מיועד לזה.
נקודה חשובה לציון בהיבט הנסיעה בטראקס היא המזגן. פשוט מצוין. מקרר מהר וחזק. אחלה.
צריכת הדלק של הטראקס טובה למדי. נהיגה רגועה על 100 קמ"ש הניבה צריכת של מעל 18 ק"מ לליטר. נהיגה משולבת עם הרבה עליות מצומת הערבה לדימונה, ו'רגל עד הפח' ולאחר מכן נהיגה עם קרוז קונטרול למניעת מפגשים עם נציגי משטרת התנועה הניבה צריכה של מעל 13 ק"מ לליטר, שהם כ 7.5 ליטר ל 100 ק"מ בדיוק כפי שהיצרן מצהיר 'רשמית'. בפועל, תוכלו לקבל צריכה טובה משמעותית.
לטראקס מערכות בטיחות מקיפות – בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב ועוד. הוא מקבל ציון 5 במפרט איבזור בטיחות של משרד התחבורה. לא מצאתי מבחן ריסוק של ה EuroNcap וגם לא של אחיו מארה"ב ה NHTSA או ה IIHS. מניח שזה יגיע.
מחירו של הטראקס הוא עוד הפתעה נעימה. דגם המבחן עולה 150,990 ₪, ואילו ה RS2 המפואר יותר עולה 154,990 ₪.
לסיכום, הטראקס מפתיע מאוד לטובה. תשכחו כל מה שאתם זוכרים מהטראקס הקודם. הוא מרווח, נוח, ושימושי. יש בו משהו מאוד הוגן ברמת התמורה למחיר. יש לי תחושה שאם הטראקס היה רכב ממותג חדש ולא מוכר בישראל היה לו הרבה יותר קל לחדור לשוק המקומי, מאשר לשנות את תדמית ולהוכיח שהוא ראוי.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב