כמה שבועות חלפו מאז השקת ה Wey Coffee 02 עליה כתבתי ממש כאן, ועד שהרכב הגיע אלי לבחינה יסודית וממושכת.
נזכיר ש WEY היא חטיבת הפרימיום של תאגיד הרכב GWM הסינית שמייצרת מגוון כלי רכב ומותגים. WEY מיובאת לארץ על ידי קבוצת סמלת שיש לה התמחות במגוון מותגים גדול החל מפיאט המיועדת לכל כיס דרך אלפא רומאי, סובארו ועוד, ועד פרארי המיועדת לכל כיס תפוח במיוחד.
ה Wey Coffee 02 מעוצב דומה מאוד לאחיו הגדול ה Coffee 01 . כמה דומה? כל-כך דומה שכשאספתי את הרכב, אחרי נהיגה מת"א לרמת השרון, הלכתי לוודא שעל הדלת האחורית אכן כתוב 02 ולא 01.
WEY מכוונים לעולמות הפרימיום, וכאן עולות שאלות פילוסופיות 'מה זה פרימיום, ואיפה הוא מתחיל או נגמר'. אני מחזיק בגישה שמזמן צריך לזנוח את היהירות וההתנשאות הישראלית כלפי תוצרת סין, ולהפנים שיש גם בסין (וביפן ובדרום קוריאה) יצרנים סופר איכותיים המסוגלים לתת תחרות ראויה לכל מותג פרימיום מערבי.
העיצוב של ה Wey Coffee 02 מרשים למדי. גריל משושה גדול, יחידות תאורה ראשיות משולבות לד, נגיעות כרום ובעיקר גדול ומרשים. למרות שאין פרטי עיצוב חריגים או יחודיים, התוצאה הסופית מרשימה מאוד. גם מאחור לא תמצאו רכיבי עיצוב חריגים וגם מכאן הרכב נראה מרשים למדי. סה"כ בסעיף העיצוב החיצוני מקבלים ב WEY ציון גבוה למדי.
קודם שאתייחס לעיצוב בתוך הרכב, התיישבתי במושב הנהג, והתגובה הראשונה היתה 'וואו'. ריפוד עור בתפירת מעויינים משולב עם אלקנטרה, קשיח במידה הנכונה ורך במידה המדויקת, והגב המלכותי שלי שכואב לו בשוטף על בסיס קבוע, פשוט מאושר מהרכות המדויקת ומהמגע הנעים.
נחזור לעיצוב הפנימי שגם הוא מרשים למדי עם דשבורד בשתי 'קומות', בהן משולב מסך מולטימדיה בגודל 14.6" ללא קישוריות לאנדרואיד אוטו או אפל קארפליי (מה יהיה סינים יקרים? מתי תפנימו ששוק מערבי דורש את הקישוריות הזו כמוצר בסיסי ולא כאופציה?) לוח מחוונים צר בגודל 9.2" ובקונסולה המרכזית עוד צג אופקי יותר בגודל 9.0" לשליטה על מערכות הרכב. בקונסולה המרכזית ידית הילוכים, מתג למעצור היד החשמלי ותא נסתר עם מקום לכוסות / בקבוקים. החומרים נעימים מאוד למגע וניכר שהם מוקפדים למדי. עד סכי השמש שמרגישים לא באותה הרמה כמו יתר הרכב, וטומנים עימם גם סכנה. פתיחת הכיסוי של המראה בסוכך השמש מדליק תאורת לד בהירה וחזקה מאוד. חזקה מדי. אם הנהג יעשה את זה תוך כדי נהיגה בחשיכה, הוא יסבול מעיוורון רגעי מעוצמת ההארה. מושב הנהג והנוסע שלידו חשמליים, מחוממים וממוזגים. עוד בתא הנוסעים חלון פנורמי גדול שחציו נפתח, כמובן נסתר עם וילון גדול ויעיל לסינון חום וקרינה. המרווח במושב האחורי מעולה, הודות לבסיס גלגלים ראוי של 2.745 מטר. גם המושב האחורי משולב עור ואלקנטרה. הדלת החמישית חשמלית.
כמו אחיו הגדול גם ה Wey Coffee 02 הוא פלאג אין הייבריד המשלב מנוע טורבו בנזין 2.0 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים יחד 362 כ"ס ו 51 קג"מ. תיבת ההילוכים של מנוע הבנזין היא רובוטית בעלת שני מצמדים ו 9 הילוכים, המניעים את הגלגלים הקדמיים בלבד. הסוללה בקיבולת 34Kwh היכולה להיטען גם ב AC תלת פאזי בקצב של 11Kw או DC בקצב של 50Kw. הטווח החשמלי המוצהר עומד על 124 ק"מ, וכמו בכל רכב עם הנעה חשמלית לומד את סגנון הנהיגה הקודם ומציג את הטווח המחושב, כך שקיבלתי את הרכב עם טווח חשמלי מחושב של 133 ק"מ.
עוד לפני המטר הראשון אני חייב להודות שהתחושה היא אכן של מוצר 'פרימיום'. עם תחילת הנסיעה התחושה הזו מתחדדת. ה Wey Coffee 02 נוסעת בשקט יחסי (למעט יללה חשמלית מכוונת שנעלמת כשהמהירות עולה), באמצעות המנוע החשמלי בלבד, וההרגשה היא כמו בכל רכב חשמלי איכותי. הרכב מבודד היטב מרעשי חוץ ורק חיווי הטמפרטורה החיצונית מהווה אינדיקציה לגיהנום בחוץ. בפנים נעים. ההגה כבד יחסית, ודי נטול רגש, אבל זה הרי בדיוק מה שהלקוחות יבקשו. אם הם ירצו הגה מתקשר הם היו יוצאים מהסוכנות עם רכב אחר.
המתלים עושים עבודה טובה, בעיקר במהירות גבוהה, כאשר הם מצליחים לבודד את הנהג מהכביש. דווקא במהירויות נמוכות מעבירים המתלים תחושה שהם עסוקים מדי. עדיין, זו ביקורת של פיינשמקר ולא יותר. אל תחפשו כאן תקיפת פניות והתגרזנות בכבישים מפותלים. ה Wey Coffee 02 הוא SUV גדול ששוקל 2100 ק"ג לפני נהג.
ל Wey Coffee 02 צמיגים עצומים בגודלם, רכב המבחן ברמת גימור לקשרי נעל צמיגי 235/50/20 ואילו דגם הפרימיום הזול יותר נהנה מצמיגים 235/55/19 מוגזמים גם הם. על אף מידת הצמיגים הגדולה, בזכות העיצוב של הרכב הם לא נראים מוגזמים בכלל.
החלטתי שאני לא מטעין את הקפה שלי במהלך היומיים שהוא במבחן אצלי, כך שברור שהסוללה תיגמר במהלך אותם יומיים ואז נחווה את מנוע הבנזין, והיא אכן נגמרה. האמת היא שמנוע הבנזין היה יחסית שקט בהשוואה לרכב PHEV אחרים שבדקתי, והוא נשמע מעט בתוך הרכב וכמובן שהרבה יותר מחוץ לרכב.
כמו בכל רכבי GWM ממשק המשתמש אינו מוצלח, ואינו מיישר קו עם מיטב תוצרת תעשיית הרכב. כן הורגש הבדל שמהערכת המנטרת את הנהג צעקה עלי הרבה פחות ב Wey Coffee 02 מאשר במכוניות אחרות של GWM אותן בחנתי.
צריכת הדלק, בפועל, אין לי מושג. כשרכב מבחן עושה מעל 120 ק"מ רק על הסוללה, אין שום משמעות לנתון צריכת הדלק מפני שאם תטעינו אותו ביומיום, אתם תבקרו בתחנת דלק אחת לכמה חודשים, או כשתיסעו לאילת או לאכול כנאפה במג'דל שאמס. הצריכה הרשמית של ה Wey Coffee 02 עומדת על 0.5 ליטר ל 100 ק"מ, ותסכימו איתי שאין לכם מה לעשות עם הנתון הזה.
ב GWM שמים דגש על בטיחות, ובהתאמה איבזור הבטיחות של ה Wey Coffee 02 עומד על ציון מקסימלי 8. גם במבחני הריסוק של ה EuroNcap קיבל הרכב ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות. ראוי בהחלט.
יש גם ביקורת, למשל התאורה של סך השמש מוגזמת, הפונטים בלוח המחוונים קטנים מדי, ואם לוקחים בחשבון שמי שיקנה את הרכב אינו צעיר, ויש מצב שראייתו כבר לא מושלמת, אז הייתי מעצב את התפריטים בלוח המחוונים מחדש. גם הממשק משתמש הראשי לא מוצלח, כמו בכל דגמי GWM, והעדר הקישוריות זה משהו שלא אמור לעבור חלק בגרון במחירים האלה.
ה Wey Coffee 02 משווק כאמור בשתי גירסאות, פרימיום במחיר של 239,900 ₪ ולקשרי במחיר של 269,900 ₪.
הסיכום שלי עם ה Wey Coffee 02 הוא שמבחינתי מדובר ברכב ראוי לחלוטין. התחושה היא פרימיום, גם אם יש גליצ'ים קטנים בתחום, עדיין מדובר ברכב איכותי ומרשים. העיצוב מרשים מאוד ואפילו קצת מנסה לא להתבלט יותר מדי. הנסיעה נעימה מאוד והטווח החשמלי הרבה יותר מראוי. אם אתם עם ראש פתוח ולא מקובעים, ואתם מחפשים רכב בסגמנט הזה, לכו לעשות נסיעת מבחן ורק אח"כ תחליטו.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב