קיה Xceed דיזל
ה Xceed היפהפיה של קיה, עם מנוע טורבו דיזל חזק

גירסת הדיזל של הקיה Xceed מביאה איתה ערך מוסף משמעותי של ביצועים ותגובת דוושה. היה כיף.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

הקיה אקסיד דיזל היא רכב מעט חריג. במעטפת היפהפיה של האקסיד שנבחנה כאן בינואר 2020, שתלו מהנדסי קיה את מנוע הדיזל והגיר הרובוטי מהספורטאז' שנבחנה בדיוק כאן.

אם תחפשו עליה מידע באתר קיה – לא תמצאו.

חיצונית, האקסיד דיזל זהה לאחותה בעלת מנוע הבנזין. את מנוע הטורבו בנזין 1.4 ליטר, החליף מנוע טורבו דיזל 1.6 ליטר. ההספק ירד מ 140 כ"ס ל 136 כ"ס, אבל המומנט (אם אתם עוקבים אחרי מספיק זמן אתם כבר יודעים שהמומנט הוא זה שחשוב לנסיעה היומיומית) עלה מקצת פחות מ 25 קג"מ ל 32.6 קג"מ, וזה הרבה מאוד.

האקסיד דיזל נועדה לאפשר לטלקאר היבואנית להתמודד על מכרזים של רשויות ממשלתיות, צבא ומשטרה, והיא אכן זכתה בחלק מהמכרזים.

את התיאור החיצוני והפנימי של הרכב אחסוך לכם. אתם יכולים לקרוא אותו במבחן שפורסם כאן בינואר 2020, ואשר כבר צירפתי לינק אליו במשפט השני.

בין אם בוצעו ברכב שינויים מבניים והתאמות כאלה ואחרות, ובין אם לא, לא זכור לי מדגם הבנזין את אותה התנהגות מרשימה שקיבלתי מהאקסיד דיזל. נסיעה לצפון בכבישים פתוחים, במהירויות קבועות שמזכות אותך בכותרת בעיתון 'נעצר צעיר עם רכב משופר שנסע בכביש XX במהירות של —- (מלא את החסר)' כאשר נעצר על ידי מיטב שוטרי משטרת התנועה טען להגנתו ' לא שמתי לב, האוטו היה יציב ושקט', עוברות כאמור בנינוחות.

למרות שהווייז שוקף במערכת, כל פעם שאלתי את הנוסע שלצידי באיזה מהירות נראה לו שאנחנו נוסעים, ותמיד המהירות בפועל היתה גבוהה ב 30-40 קמ"ש מהמהירות שהרגיש. הרכב הזה פשוט גמא מאות קילומטרים בקלילות ובמהירות. אני לא זוכר את האקסיד בנזין מתנהג ככה.

אנחנו כאן בשביל המנוע, הגיר והחסכון.
נדבר רגע על חסכון,
בנסיעה שלא ניתן להגדיר אותה חסכונית (לעלות לכיוון קצרין ב 150 קמ"ש לא יכול להיחשב לחסכוני, גם לא עקיפות בדרך שאתה מאט ל 80 קמ"ש, וכשמתאפשר מאיץ חזרה ל 150 קמ"ש) צריכת הדלק היתה כ 18 ק"מ לליטר. היו גם ירידות אגב. נהיגה במסלול הבחינה הקבוע, במהירות של 90 קמ"ש, הניבה צריכת דלק מרשימה של 28.6 ק"מ לליטר.
מנוע וגיר,
הרכב כאמור נהדר לנסיעות מהירות, ועושה את זה בקלות ובנינוחות. אבל ההפתעה הגדולה, ממש גדולה היתה כאשר עליתי מעמק בית שאן, דרך הבקעה לכיוון צומת תפוח. מי שמכיר את הכביש, מדובר בכביש דו סטרי, סלול היטב. בתחילת העליות נקבע הגיר על מצב 'ספורט'. זה חידד את תגובת הדוושה, וביטל את ההשהייה בין לחיצה על הדוושה לבין תרגום לכח על הכביש. הרכב הפך חד מאוד, עם תגובות דוושה ותאוצות נפלאות. הכביש המפותל הפך להיות תענוג גדול מאוד. הרכב הציג אחיזת כביש גבוהה מאוד, ויציאה חדה ומהירה מפניות. עקיפות כשהתאפשרו בוצעו במהירות ובבטחון. היה ממש כיף לנהוג ברכב בדרך הזו, והייתי קרוב להסתובב חזרה, ולעשות את כל הדרך שוב. באמת שלא ציפיתי להתנהגות כזו מהרכב, והשילוב של ההגה / שלדה/גיר/מנוע היה מהטובים שאני זוכר. ויסלחו לי החברים בקיה על הביטוי, אבל זו פאקינג משפחתית מעוצבת עם מנוע דיזל. לא משהו שאתה מצפה ממנו למרוח לך חיוך דבילי על הפרצוף.

בהיבט הבטיחות, הרכב מגיע עם בלימה אוטונומית, בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב ועוד. היה חסר לי מאוד קרוז קונטרול אדפטיבי והתראה על שטח מת. בגלל עיצוב הרכב המיוחד, הקורה האחורית רחבה מאוד, ברמה של פגיעה בשדה הראייה אחורה. בנקודות מסויימות זה הפריע לי.

השורה התחתונה היא של רכב חסכוני מאוד. הביקורת על המרווח במושב האחורי נותרה ללא שינוי, ולמשפחה עם שלושה ילדים אני סבור שהוא פחות מתאים. מצד שני, כרכב מהיר וחסכוני, נניח ללוכדי נחשים או לטכנאים כאלה ואחרים שמתרוצצים כל היום בין לקוחות, ולא רוצים רכב היברידי, האקסיד דיזל יכול להיות פתרון מעניין מאוד.

האקסיד דיזל נמכרת ב 144.0 אש"ח, עכשיו נותר לברר כמה מבקשים עליו בליסינג. הוא יכול להיות אלטרנטיבה מעניינת.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה
תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן