אלא אם הגעתם אתמול מהכוכב של ברקוני לכדור הארץ, אין ספק שכבר נחשפתם לתחום כלי הרכב החשמליים, פלאג אין, עמדות טעינה וכד'. ככל שהתחום מתרחב, ויותר כלי רכב חשמליים ופלאג אין מוצעים לציבור, נדמה שחוסר ההבנה בתחום הכדאיות הכלכלית והשימושים הנכונים רק הולך ועולה, וכך גם הבלבול בקרב הציבור.
אז נעשה סדר, נכון לרגע זה, בדגש על לקוח פרטי.
בעבר הסברתי את ההבדלים בין סוגי כלי הרכב השונים. מוזמנים לקרוא כאן. אתמקד כרגע ברכבי פלאג אין וכלי רכב חשמליים.
כלי רכב פלאג אין הם כלי רכב היברידיים, עם סוללה מעט גדולה יותר, ואפשרות להטעין את הרכב משקע חשמלי חיצוני. ניתן משקע ביתי או שקע סיקון, לא חייבים עמדת טעינה. ברגע שהסוללה מלאה, היא מאפשרת נסיעה של כ 40-50 ק"מ בכח החשמל, וכשהיא מתרוקנת, הרכב מניע את מנוע הבנזין.
רכב חשמלי הוא בעל סוללה גדולה משמעותית, על מנת להטעינו באופן שיהיה שימושי, נדרשת עמדת טעינה ביתית או ציבורית. כשהסוללה מלאה, לרכב יש טווח של 300-400-500 ק"מ, וכשהסוללה נגמרת הרכב נעמד. אין מנוע שיטעין אותה או שיניע את הרכב.
הבדל זה בין שני כלי הרכב מביא לאופן שימוש שונה לחלוטין בין שני כלי הרכב.
עוד נתון שניקח בחשבון הוא עלות החשמל לצריכה ביתית, שעומד היום על 57 אג' לקוט"ש.
כידוע, בארץ יש כרגע רשת טעינה ציבורית של חברות שונות, בהן ניתן להטעין את כלי הרכב. עלות החשמל בחברות הפרטיות כמו אפקון, ג'ינרג'י, סונול EVI, פז Charge ועוד, אינה מפוקחת וכל חברה רשאית לקבוע את המחיר כראות עיניה. כפועל יוצא עלות קוט"ש בטעינה ציבורית תנוע בין 1.0 ₪ בעמדת טעינה איטית AC, לבין 2.0 ₪ לקוט"ש בעמדת טעינה מהירה DC.
פרק ראשון – רכב פלאג אין.
סוללה של רכב פלאג אין כמו קיה נירו או MG EHS היא בקיבולת של 8.9KWH במקרה של הנירו או 16.6KWH במקרה של ה MG. המשמעות הכלכלית היא שאם נטעין את הנירו בבית, סוללה מלאה תעלה לנו בערך 5 שקלים, ואילו סוללה מלאה ב MG תעלה לנו 9.5 ₪.
רכבי פלאג אין נטענים בטעינה איטית.
אם ניקח לצורך החשבון שהרכב יכול לנסוע 45 ק"מ רק על חשמל, הרי שעלות החשמל נעה בין 5 ₪ ל 10 ₪ בהתאם לרכב.
אם נטעין את הרכב בעמדות ציבוריות, החשמל יעלה לנו בערך פי שתיים, כלומר כ 10 ₪ בנירו וכ 20 ₪ ב MG
בנזין לאותם 45 ק"מ, כאשר ליטר בנזין עולה 7.0 ₪ לליטר, ונניח צריכת בנזין של 15 ק"מ לליטר, יעלה לנו 21 ₪.
כבר מהנתון הרשום כאן אתם יכולים להבין שטעינה ציבורית פחות כדאית עם רכב פלאג אין, ואם ניקח בחשבון את חוסר הנוחות של לנסוע במיוחד להטעין את הרכב, הדבר פשוט לא כדאי לא משתלם, ובמציאות אף אחד לא יטעין רכב פלאג אין בעמדה ציבורית, אלא אם העמדה היא בצמוד לבית.
השימוש הנכון עם רכב פלאג אין הוא שבכל הגעה הביתה, אנחנו מחברים את הרכב לטעינה, וכל בכל יציאה מהבית יש לנו סוללה טעונה לנסיעות הצפויות. חלק מהנסיעות הכי בזבזניות בדלק הן הנסיעות הקצרות, לסופר, לפארם, לחוג וכד'. אם נכנסנו לרכב פלאג אין טעון, במשך כל אותן נסיעות קצרות, לא נשתמש במנוע הבנזין, ונגיע לחסכון המקסימלי.
כך בדיוק קיבלתי צריכת דלק של כ 250 ק"מ לליטר עם נירו פלאג אין.
לדעתי, וניתן לטעות ולחשוב אחרת, אם אין לכם אפשרות להטעין את רכב הפלאג אין בבית בצורה קלה ונוחה, הרכב פחות מתאים לכם. הרכב פחות שימושי והרבה פחות חסכוני בדלק ובכסף אם אתם נסמכים על עמדות טעינה ציבוריות.
מסקנה – רכב פלאג אין יכול להיות חסכוני להפליא רק אם יש אפשרות להטעין אותו בבית. אין צורך בעמדת טעינה יקרה וניתן להסתפק בשקע מתאים שעלותו כמה עשרות שקלים, שיחובר על ידי חשמלאי.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב