מוזיאון ומפעל ב.מ.וו במינכן
חצי יום מוטורי עם היסטוריה והווה מוטוריים מרתקים

מוזיאון ומפעל ב.מ.וו מהווים אטרקציה לכל המשפחה לחצי יום באיזור מינכן, גרמניה. המוזיאון מציג דגמים ישנים, מרשימים מאוד ברמת השימור, כאילו הרגע יצאו משערי המפעל. הסיור במפעל עצמו מרתק מאוד, אך נאסר להכניס מצלמות, ולכן אין שום תמונה מליין הייצור של המכוניות.

מפה לשם, וטיסה שהוקדמה, מצאתי את עצמי צריך להעביר יום בקרבת מינכן. מטרת הביקור היתה תערוכת ציוד השטח בבאד קיסינגן, ולכן ללכת למוזיאון 'רגיל' לא בא בחשבון. צריך אטרקציה מוטורית, ומכיוון שמטה חברת BMW ממוקם במינכן, הביקור שם היה די טבעי.

הגעה קלה בכל אמצעי ניווט ל- BMW WELT ומעקב אחרי שלטי ההכוונה לחניה התת קרקעית הענקית. עולים לכניסה ונופלים ישר לתוך מספר אולמות תצוגה בהם מפגינה BMW את שלל דגמיה הפתוחים לציבור לגעת, לשבת ולהתרשם.

כבר באולם ניכר השינוי התרבותי מול המוכר לנו בישראל. משפחות שלמות עם ילדים משוטטות באולמות, נכנסות למכוניות השונות ומתרשמות. המכוניות היחידות אליהן לא ניתן להיכנס אלו הן הרולס רויס המוצגות. שאר המכוניות, תפאדלו. אולם התצוגה של מותג מיני מושך קהל מגוון, וחנות המזכרות ליד מציגה מגוון אביזרים ממותגים במחירים מבהילים.

מוזיאון החברה ממוקם בתחם אחר אליו מגיעים דרך גשר ייעודי. בדלפק רכישת הכרטיסים שואלים עד כמה אני ממהר, וכשאני עונה ש'בכלל לא', ממליצים לרכוש כרטיס משולב למוזיאון ולסיור במפעל הייצור הסמוך. העלות כ 20 אירו, ואני נרשם לסיור באנגלית. (יש גם בגרמנית).

כבר בכניסה למוזיאון החברה עומדת ב.מ.וו 318 סטנדרטית לחלוטין שחצתה את ה 400,000 ק"מ בסיור חוצה יבשות. המוזיאון מורכב משני אגפים, אני נכנס בטעות לאגף הירוק, בו מוצגות טכנולוגיות חדשות וירוקות לצמצום פליטת מזהמים וחסכון בדלק.  אני תוהה אם הגעתי למקום הנכון. בתצוגה של מספר דגמי i8 היברידיות הציבו כמה משטחים, ואני חושב איך מעמיסים אותם על הרכב השכור כדי לקחת למדורה של הטיול במדבר.

DSCF5713

במהרה אני נמלט לאגף בו מוצגות מכוניות ישנות של החברה, חלקן לא פחות ממיתולוגיות. באמת שאין דרך לתאר במילים את היופי של הסדרות הישנות המוצגות, סדרות 3 ו 5, אולם ייעודי לדגמי M אולם לאופנועים, לרבות אלו שחצו את ראלי הפאריס דאקאר, מכוניות קונברטיבל ישנות, ועד ה Z1 המהפכנית.

זה שאני נמצא שם לבד חוסך זמן בשיחות והסברים על המכוניות המוצגות במקום. הן לא פחות ממהממות.

את הסיור במוזיאון אני מסיים בזמן להגיע ליציאת הסיור המודרך במפעל. כאן אנחנו נדרשים להשאיר מצלמות בחוץ, ולכבות סלולריים. ממש לכבות. הצילום במפעל אסור.

הדבר הראשון המוסבר לנו כי אף רכב לא מיוצר 'סתם' או למלאי. כל רכב שמיוצר הוא עבור הזמנה ספציפית.

אנחנו נכנסים ישירות לליין הייצור של סדרה 3 החדשה, ועוברים ישירות לאולם הכבישה בו מגיעות יריעות מתכת ונכנסות למכבש תבניות השוקלות כמה טון לקטנות שבהם. החלקים עוברים למפעל ההרכבה בו כל חלק ממוקם במקום המדוייק על מנת שאלפי רובוטים יבצעו ריתוכים וחיבורים. לאט לאט צורות מתכת תלת מימד מתחילות להתחבר לכדי חלקי מרכב מוכרים, עד שנראה גוף רכב שלם. הפעילות ממוכנת כולה, ועבודת הרובוטים השונים ממש מהפנטת.

מפעל הצביעה מרשים גם הוא, המרכב נכנס לאולם הצביעה על גבי מסוע, ומקבל את הצביעה המדוייקת הנדרשת. כמובן על ידי רובוט. הרובוט יודע את הצבע  הספציפי לרכב, יודע לפתוח דלתות ולצבוע בפנים ועוד.

בהמשך משולבות יחידות ההנעה והמנועים, הגלגלים, חלקי הפנים והזכוכיות השונות. כל חלק מיועד ספציפית לרכב, לי ההזמנה, לרבות הגימור הפנימי, גימור המושבים, בד המושבים והצבע שלהם. הכל מסומן בברקוד הנקרא על ידי הרובוט ומורכב במקום הנכון.

למפעל אין מחסן לדבר. כל חומרי הגלם מגיעים באותו יום, בכמויות המדויקות לייצור המתוכנן באותו יום. יעילות יפנית מופתית. בסופו של יום יש מכוניות מושלמות, ללא שאריות חומרי גלם למחר.

בחוץ עומדת מובילית מרצדס ועליה מכוניות מושלמות. המדריך מציין כבדרך אגב שזה הדבר הטוב היחיד שמרצדס טובה בו. להעביר ללקוחות את חווית הנהיגה של ב.מ.וו.  

הסיור במפעל הייצור אורך כשעתיים והוא מרשים מאוד ומומלץ, גם למי שאינו חובב רכב.

תגובות גולשים

2 Responses

  1. אהלן,
    הסיור במפעל הוא כשעה וחצי עם הדרכה. כלומר הולכים בקצב של הקבוצה. מקבלים מכשיר קשר קטן ואזניות כך שניתן להקשיב למדריך. (באנגלית או בגרמנית. לא שמתי לב אם יש שפות נוספות).
    הסיור במוזיאון הוא עצמי, כך שאתה קובע את הקצב. להערכתי לא פחות מ 45 דקות אם אתה לא ממש מתעכב על המכוניות והאופנועים. הייתי מקציב לו גם שעה וחצי בכיף. יש במקום קפיטריות, וממש כיף לשבת ולשתות משהו קל, ולספוג את האווירה המיוחדת.
    במקום שירותים מצוחצחים ומבריקים.
    אולם הכניסה עצמו מכיל את הדגמים החדשים של ב.מ.וו, מיני ורולס רויס, וגם בו אפשר בשקל להעביר שעה.
    בשורה התחתונה, רק הסיור במפעל הוא בזמן מוכתב מראש. כל היתר תלוי בך.

  2. היי יואב,
    כמה זמן לוקח כל הסיו במוזאונים והמפעל?
    תודה

כתיבת תגובה

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן