במקור, כשכתבתי את הטור המצורף, היה צריך להיות בפתיח סרטון ממצלמת דרך שהרכיב חברי ב' על האופנוע שלו. בסרטון רואים אותו עוצר, וטנדר מאחוריו פוגע בו ושולח אותו לטיסה קצרה באוויר. אחרי זמן קצר רואים את ב' נופל לכביש ונחבט. מכיוון שהתאונה המדוברת נמצאת כרגע במרכזה של תביעה בבית המשפט, לא אוכל להציג אותו. מהתאונה הזו יצא ב' עם חבלות אבל חי.
יש כתבות שאני חושב עליהן לא מעט ימים. ברגעים שונים אני חושב מה אני רוצה לומר, למי, איך, למה וכד'. על הכתבה הזו התחלתי לחשוב כשנחשפתי לכותרות שהיו במהלך הימים האחרונים לפיהן מתחילת השנה נהרגו 77 רוכבי אופנוע בכבישים. 77 רוכבים. הבוקר, כשהתיישבתי לכתוב המספר היה כבר היה 83 רוכבים שנהרגו, סתם. פשוט סתם. עד שאתם תקראו את הכתבה המספר הזה יעלה.
חלק מהרוכבים נהרגו בתאונות עצמיות, חלק עקב נהיגה לא זהירה, שיקול דעת מוטעה או תשתיות לא נכונות. חלקם נהרג בגללנו הנהגים האחרים בכביש – במכוניות הפרטיות שלנו.
ב' חברי היה יכול להיות חלק מהסטטיסטיקה הזו, אבל רצה הגורל הוא נחת על הכביש עם חלק הגוף התחתון, ולא על הראש.
אתם הנהגים – אליכם אני פונה עכשיו.
בואו נדבר על האופנוע, כמעט כל אופנוע שתפגשו בכביש, בין אם זה אופנוע כבד, שליח של פיצה, מחסל על טימקס או שליח של וולט. האופנוע שתפגשו בכביש משמעותית יותר זריז, מהיר ומתמרן מהרכב בו אתם יושבים. עניין פשוט של יחסי הספק למשקל כולל. האופנוע יאיץ הרבה יותר מהר מכם כמעט מכל מצב לכל מצב, יהיה בעל יכולת תמרון משמעותית יותר זריזה מהרכב שלכם, וגם משמעותית יותר פגיע.
אני יודע שחלקכם יטען שרוכבי האופנוע רוכבים בחוסר זהירות, מזגזגים בפראות, עוברים על חוקי התנועה, נוסעים על מדרכות, חוצים ב'אדום' ועוד ועוד – ואם להם לא איכפת מעצמם, אז למה שלנו יהיה איכפת מהם? אני לא מתייחס להתנהגות שלהם, גם בתוכם יש מי שרוכב בזהירות ובאחריות, ויש מי שלא. אני בא להתייחס רק להתנהגות שלנו, אנחנו הנהגים.
ראיתם אופנוע בכביש, תשמרו ממנו מרחק. תיצרו מסביבו רשת בטחון בלתי נראית, ואל תתקרבו אליו. אל תחתכו אותו בכביש כמו שלא הייתם חותכים משאית. בעצם למה אתם לא חותכים משאית? הרי פחדנים בני פחדנים שכמוכם, אתם הכי מפחדים לחתוך בכביש משאית, פגיעה ממנה ואתם גמורים. אז זה אותו היחס בינכם לבין רוכבי האופנוע.
אל תנסו לצאת מרמזור יותר מהר מרוכב האופנוע. גם ככה תיכף תיתקעו בפקק / ברמזור הבא.
אל תנסו לחנך את רוכבי האופנועים. אתם לא ההורים שלהם ולא המשטרה. זיהיתם רוכב מנסה לעקוף – תאפשרו לו. תפתחו לו מרווח בטחון לעבור הלאה. זה לא מוציא אתכם פראיירים, ויש סיכוי טוב שהוא גם יודה לכם.
שימו לב לסביבה שלכם, האופנוע קטן, והמראות שלכם לא מכסות את כל שדה הראיה לאחור ולצדדים, (כיוון מראות נכון זו תורה שלמה). תכניסו לראש שיכול להיות רוכב אופנוע בשטח מת, וחובה עליכם לבדוק היטב את הסביבה ההיקפית מסביב לרכב לפני פניה או מעבר נתיב.
תהיו נדיבים כלפי שאר המשתמשים האחרים בכביש. כן, גם המניאק שנדחף ואתם מתפללים לאלוהים שיוציא את אמא שלו ממעגל האמהות של שופטי הכדורגל, גם אליו תהיו טובים.
אין דבר יותר כיף מאשר להתגלח בנהיגה, לענות על מיילים, לכתוב ווטסאפים, להתאפר, להתלונן בטלפון על החותנת ושלל התנהגויות של נהגים ונהגות בכביש שאין בינן ובין ריכוז בנהיגה דבר וחצי דבר. כלום. עליתם על ההגה – אתם נכנסים לעולם של סיכונים והערכות סיכונים, לכם ולסובבים. אם לא תעשו כן – מישהו עלול לשלם בחיים שלו בגלל השטויות שלכם, ולא מגיע לו שתחרצו את גורלו למוות רק בגלל שהאיילינר שלך לא מושלם, או כי אתה בודק במראה איך יצא הגילוח.
תזכרו את המספר 83.
83 רוכבי אופנועים נהרגו בכביש מתחילת השנה נכון למועד כתיבת שורות אלו. חלק מהם נהרגו על לא עוול בכפם בגללנו הנהגים. תעשו הכל שאתם יכולים כדי לספק לרוכבי האופנועים סביבה בטוחה לרכב.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב