רכב חדש?
שניה לפני שאתם חותמים על הזמנת הרכב החדש שלכם – תקראו

רכישת רכב חדש היא עסקה גדולה ומשמעותית למרבית משקי הבית. המונחים לעיתים מבלבלים, וההשוואה בין העסקאות לא קלה. בדיוק בשביל זה אני כאן...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

התייעצות של חבר, מולידה את המאמר הבא – קונה ומוכר רכב, איך נכון להתנהל?

חבר מתקשר להתייעץ על רכישת רכב חדש. מסביר את הצרכים, מסביר שמחזיק ברכב שנים ארוכות (וזה הדבר הכי נכון כלכלית לעשות), ותוהה כיצד עליו להתנהל מעתה.

ראשית, ואת זה אני אומר לכל מי ששואל, ההתנהלות הכלכלית הזולה ביותר האפשרית היא לרכוש רכב ולהחזיק אותו למשך שנים ארוכות. כמה זה שנים ארוכות? – חמש / שש שנים ולמעלה מכך.

אחרי שעברנו על כל כלי הרכב האפשריים המתאימים, והבנו איזה רכב מתאים, נשאלת השאלה איך לרכוש אותו? ישירות מהיבואן. לחפש משומש בן חצי שנה / שנה? בעסקת 0 ק"מ? ומה לעשות עם הרכב הישן? למכור לבד? לעשות עסקת טרייד אין? וכאן נולד המאמר הזה.

נדבר על הרכישה,

הברור ביותר זה פשוט לגשת לסוכנות של היבואן, לברר על הדגם בו אנחנו חפצים, רמת הגימור, ולקבל הצעת מחיר. צריך לשים לב מה היא כוללת, וכאן נכנס לתמונה כושר המיקוח שלכם, והלהיטות של היבואן למכור את הרכב. כושר המיקוח שלכם זה ברור, אבל להיטות היבואן תלויה בהקצאות שהוא מקבל מהיצרנית. דגם חדש, לו יש ביקוש ער מאוד בחו"ל, ההקצאות לארץ עלולות להיות נמוכות יחסית, ולכן לא תצליחו לקבל הנחה משמעותית, אם בכלל. זה לא אישי נגדכם, היבואן יודע שהוא ימכור את כל ההקצאה המוגבלת שברשותו בלי לתת שקל הנחה. זה בעיקר יקרה עם דגמים חדשים שרק הגיעו לשוק, או כאלה שמאוד מבוקשים בחו"ל בגלל סיבות שונות.

לעומת זאת, דגם ותיק, שהיבואן יכול לקבל עבורו כמעט כל כמות שיבקש, או דגם לקראת החלפה בחדש, או כזה שיושב כבר חודשים רבים במחסני היבואן, עליו תוכלו לקבל הנחה יפה, של אלפי שקלים, ואף למעלה מכך.

לעומת הרכישה אצל היבואן, אפשר לרכוש את הרכב גם בעסקת 0 ק"מ. עסקה זו היא רכישה של הרכב אבל לא ישירות מהיבואן (ומיד יגיע תיקון) אלא מחברת ליסינג או השכרה. חברת הליסינג או ההשכרה מזמינה מהיבואן כמות גדולה של מכוניות, עשרות ואף מאות. היא מקבלת הנחה יפה על הכמות, שמגיעה לעשרות אלפי שקלים לרכב. מתוך המלאי שהיא רכשה, היא מציעה לכם לרכוש את הרכב ממנה, כשאר אתם תהיו היד השניה, אבל הרכב לא הושכר ולא נסע (ולכן זה נקרא 0 ק"מ) רק נרשם על שם חברת הליסינג. לשם ההמחשה, אם חברת הליסינג רכשה את הרכב בהנחה של 20,000 ₪ ממחיר המחירון אצל היבואן, היא תציע לכם את הרכב בהנחה קטנה יותר, נניח 10,000 שקלים. כולם מרוויחים. היבואן מכר כמות גדולה בלי מאמץ, חברת הליסינג הרוויחה 10,000 שקלים, ואתם הרווחתם 10,000 שקלים הנחה ממחיר המחירון. לרוב, עסקאות אלו יהיו ברמות גימור ואיבזור כמקובל בליסינג, ולא רמות האיבזור הגבוהות המיועדות ללקוחות פרטיים, אז שימו לב שכאשר אתם משווים מחירים – אתם משווים אותן רמות איבזור.

'רגע' אתם תגידו, 'אבל כשאני אמכור את הרכב, יפחיתו לי 22% בגלל שזה היה בחברת ליסינג! ', אז כן ולא. ההפחתה תהיה נמוכה יותר בהתאם לרשום במחירונים. גם המחירון הלאומי של 'לוי יצחק' יודע שהשווי של רכב שנרכש בעסקת 0 ק"מ , גבוהה משמעותית מהשווי של אותו הרכב שאכן שימש כרכב ליסינג, ואחרי שלוש שנים או חמש שנים יהיה ביניהם פער של אלפי שקלים במחירון.

לא זאת ועוד, נניח שקיבלתם הנחה של 10% עבור הרכישה של 0 ק"מ, בעוד חמש או שש שנים, ההפחתה של אותם 10% ממחיר המחירון, במונחי שקלים, נמוכה משמעותית מההנחה שאתם קיבלתם.

זוכרים שציינתי שיגיע תיקון – אז הנה עוד סיבוך קל. חלק מהיבואנים יציעו לכם כלי רכב שכבר נרשמו על שם היבואן, ואתם תרכשו את הרכב בעסקת 0 ק"מ ישירות מהיבואן. זה אפשרי ואפשרות לא רעה בכלל.

עכשיו קיבלתם הצעה לרכישת רכב בעסקת 0 ק"מ, את ההצעה הזו אתם משווים להצעה של היבואן אחרי הנחה. אל תתביישו לומר ליבואן שתאם מחזיקים בהצעה נגדית. הוא לא יעלב, רק יעשה את השיקול שלו.

אם אתם רוצים לדעת אם ההנחה שקיבלתם מהיבואן טובה או לא, הבנצ'מארק להנחות מהיבואנים אלו הן עסקאות של מועדון 'חבר'. היבואנים לא יציעו לכם את אותו המחיר של 'חבר' מסיבות שונות, אבל אם התקרבתם להנחות של 'חבר' – זה המקסימום שאתם יכולים לקבל.

אגב, אם היבואן יסרב לתת לכם הנחה – אין לכם מה להיעלב או לחשוב שאתם מתמקחים גרועים. אתם לא יודעים מה עומד מאחורי התמחור של היבואן, ואילו שיקולים והנחיות נציג המכירות מקבל, אז לא להיעלב ולא 'לצאת עליו' בעצבים.

לגבי עסקאות 0 ק"מ, כשאני רוצה בנצ'מארק לכמה יעלה רכב בעסקאות האלה, אני פותח את אתר קארקליק www.carclick.co.il שעובד עם כל חברות הליסינג וההשכרה, ורואה מה המחירים. למען הגילוי, אני מכיר את הבעלים של קארקליק, וחברים שהופנו אליו ברמה החברית – יצאו מרוצים. עמלות – לא עוברות כאן.

בסופו של דבר, אתם רוצים לרכוש רכב חדש, היבואן רוצה למכור, וכך גם חברת הליסינג.

 

על עסקאות טרייד אין – בשבוע הבא.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה
תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן