מצברי אופטימה
אם זה טוב ללנדקרוזר שלי, זה טוב גם לשלכם

מצברי אופטימה מוכרים רק ל'מבינים' ומאופיינים במפרט טכני שמשאיר את המתחרים מאחורה.

תצטרכו להאמין לי שזו לא כתבה פרסומית. היבואנית טלרון לא שילמה עבורה שקל, וגם לא יודעת שתעלה כזו כתבה בזמן בו אני כותב את הפוסט. רק ביקשתי מהם לינק מקודד עבור car-pad.

הסיבה בגללה אתם קוראים את זה עכשיו היא כי בלנדקרוזר הפרטי שלי יושבים שני מצברי אופטימה צהובים קטנים, בני כשלוש שנים, שעברו פריקות בשטח כמעט כל טיול (הם מחוברים למקרר, שאני לא מכבה בלילה) והם עדיין חזקים, ומצבר יחיד של 55ah מספיק כדי להניע את המנוע הגדול של הלנדקרוזר (דיזל 3.0 ליטר), להפעיל את המקרר, הקשר ושאר האביזרים, ולא להראות סימני היחלשות.

כשהתקנתי אותם לפני כשלוש שנים, המחיר הרשמי היה כ 2100 ₪ למצבר קטן כמו אצלי. לא ממש שלימתי את המחיר הזה, אבל גם לא שילמתי מעט עבור שניהם.

עכשיו היבואנית השיקה מחדש את שיווק המצברים האלה, עם מחירים מאוד אטרקטיביים שהם זולים במאות שקלים ממה שהיה בעבר, והם גם זמינים בחנויות כמו אוטודיפו ו'אישטח', כמו גם אצל מתקינים איכותיים ייעודיים כמו רמי ברנשטיין מכפר מנחם ו'עמית מערכות' מרמת השרון.

מצברי אופטימה הם לא עוד מצברים. אם מצברים רגילים מורכבים מתאים, ובתוכם טבולים לוחות עופרת המייצרים חשמל, ככל ששטח הפנים של הלוחות גדול יותר, ככה המצבר חזק יותר.

מצברי אופטימה מורכבים מגלילים. בכל גליל שמקביל לתא במצבר רגיל יש לוח אחד ארוך מגולגל, ובכך מתקבל שטח פנים משמעותית יותר גדול מאותו נפח חיצוני של תא.

בפעול הטכנולוגיה הזו מאפשרת למצבר להיות קטן, כבד מאוד, אבל עם כח התנעה עצום.

לשם השוואה, מצבר אופטימה אדום (נגיע לצבעים מיד) עם הספק של 50ah מספק כח התנעה של 815cca.  מצבר ורטה (שהוא סופר איכותי, וגם הוא מיובא על ידי אותה היבואנית) 50ah מספק פחות מ 350cca, ואילו מצבר ורטה 60ah  יספק 540cca. כלומר מתקבל כאן כח התנעה משמעותית יותר גדול ממצבר יותר קטן. כדי להגיע ל 815cca  צריך לבחור במצבר ורטה 90ah שיספק כ 800cca.

לא מאמינים לי, כנסו לגוגל, תרשמו את שם המצבר שאתם מחפשים באנגלית, תוסיפו את המילה specs (עבור spesipications) ותבדקו בעצמכם.

מקווה שעכשיו השתכנעתם.

אבל זה לא הכל, זו למעשה רק ההתחלה. לאופטימה שלוש סדרות מצברים, אדום, צהוב וכחול.

לסדרות הצהובה והכחולה יש גם תכונות של פריקה עמוקה. מי מיכם ששמע פעם חשמלאי שאמר לכם 'המצבר גמור, הוא התרוקן, ולא יתאושש לעולם, זהו, חייבים להחליף' לזה אני מתכוון. למצבר רגיל יש תכונה שאם המתח שלו יורד יותר מדי, הוא לא יוכל להתאושש. הוא יתאושש קצת, אבל לעולם לא יצליח להגיע למצבו כחדש. זו תכונה של כל מצבר, ובגלל זה מומלץ אם הרכב עומד זמן רב, ויש לו מערכות שזוללות חשמל, אפילו בזרם נמוך, אחת לשבוע שבועיים מומלץ לקחת את הרכב לנסיעה ארוכה על מנת שהמצבר ייטען, או פשוט לחבר אותו למטען מצברים.

מצבר פריקה עמוקה, כמו האופטימה הצהוב והכחול, הוא מצבר שיכול לפרוק, ויכול גם להתאושש. גם כשהוא פורק, הוא יודע לקבל את החשמל חזרה, ולחזור להיות ממש כמעט כמו שהיה חדש, ברמה כזו שהמשתמש לא יידע או ירגיש בהבדל. מצבר פריקה עמוקה יכול לעשות פי שלוש או ארבע פעמים יותר מחזורי פריקה ממצבר רגיל, ועדיין לתפקד כמעט כמו חדש.

כדי שתהיה לו התכונה הזו, ה cca שלו מעט יותר נמוך מה cca  של המצבר האדום. לשם ההמחשה, מצבר 55ah צהוב, מספק 765cca עדיין קרוב ל 90ah  של ה-ורטה הגדול, ועדיין משמעותית יותר חזק ממצבר 55ah  'רגיל'.

זה לא הכל, בגלל המבנה והחומרים, מצברי אופטימה הן עמידים לטלטולים משמעותית יותר ממצבר חומצה רגיל, ואת חלקם ניתן להתקין גם בשכיבה. נזילת חומצה מהמצבר – לא כאן.

המצברים המשווקים בארץ הם 50ah מהסדרה האדומה, שני מצברים מהסדרה הצהובה של 75ah ו 55ah, ומהסדרה הכחולה 55ah , 66ah  ו 75ah.

ההבדלים הגדולים שחשוב לדעת – האדומים הם לא מצברי פריקה עמוקה.

הצהובים והכחולים הם מצברי פריקה עמוקה, כאשר הכחולים מתאימים מאוד גם לשימוש ימי, ויש להם עוד שני הדקים ל + ול – כך שניתן לחבר אביזרים ישירות למצבר בלי קומבינות על ההדקים הרגילים.

מה לכם יוצא מזה?

מצורף לינק לעמוד הייעודי של אופטימה ברשת 'אוטודיפו'. כנסו ללינק (זה מה שביקשתי מהיבואנית), וביציאה (באינטרנט וגם פיזית בחנות) תכניסו קוד 1100325 ותקבלו עוד 20% הנחה. זה כבר מביא את המצברים הגדולים, שהם באמת אקסטרימיים למחירים נוחים מאוד מאוד.

לינקים:

אוטודיפו

אישטח

אם תגידו שאני שלחתי אתכם, זה לא יעזור הרבה. באוטודיפו תזכרו להכניס קוד קופון 1100325.

המחירים האלה הם מחירי מבצע, וכמו כל מבצע מוגבלים בזמן (עד 31.5.21) ובכמות (אין לי מושג כמה כאלה הוקצו למבצע).

אם יש לכם רכב רגיל, שאין בו צרכני חשמל חריגים – אין צורך במצברי אופטימה. ורטה בהחלט יספיק. אם אתם מפעילים מקרר, תאורה, כננת, או מערכת שמע באמת עוצמתית – לכו על אופטימה, אין לכם ברירה אחרת.

 

למעט תמונת המנוע של הלנדקרוזר, התמונות המצורפות – מתוך מאגר תמונות פרסומי של היבואן. 

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן