ועדת הכספים של הכנסת, בראשותו של ח"כ אלכס קושניר, האריכה את הטבות המיסוי לרכב היברידי ופלאג אין, והגדילה את הטבות המיסוי לכלי רכב חשמליים. ההטבה לכלי רכב היברידיים תישאר בגובה 500 ₪, לפלאג אין 1000 ₪ ולחשמליים הטבת המיסוי תגדל ל 1200 ₪.
עכשיו אזהרה. אני נמנע במתכוון מכל נגיעה פוליטית באתר שלי, הדעות הפוליטיות שלי לא רלוונטיות לצמיגים, מנועים, הגה, גלגלים ומחירים. בהמשך הטור הזה תגיע דעה / פרשנות פוליטית. כשתגיעו אליה, תוכלו פשוט להפסיק לקרוא.
נחזור לשווי השימוש ולהטבה. המדינה החליטה כי מי שמקבל רכב ממקום העבודה, ולא משנה מי משלם את עלות השכירות החודשית, צריך לשלם על ההטבה הזו מס. למה? כי זו הטבה ששווה כסף. כמה מס? מאוד פשוט – 2.48% ממחיר הרכב כשהוא חדש יתווסף לשכר ברוטו החייב במס.
לשם הדוגמא, נניח שהשכר שלכם 10,000 ₪ בחודש, ואתם משלמים מס על שכר זה.
נניח שקיבלתם מהעבודה רכב קטן שמחיר המחירון שלו כשהוא חדש 100,000 ₪. עכשיו 2.48% ממחיר הרכב הם בדיוק 2480 ₪, וזה 'שווי שימוש'.
עכשיו המס שאתם משלמים יחושב כאילו השכר שלכם 12,480 ₪ למרות שהשכר שלכם הוא 10,000 ₪ בכסף + רכב.
עד כאן הדברים פשוטים (בערך).
בתחילת 2020 החליטה ועדת הכספים של הכנסת שרכב היברידי יהנה מהטבה של 500 שקלים בסעיף שווי השימוש, ואילו רכב פלאג אין באשר הוא (כלומר פלאג אין הייבריד ורכב חשמלי. אם אתם לא זוכרים מה זה מה – תקראו כאן) יהנה מהטבה בגובה 1000 ₪.
כלומר, אם הרכב בדוגמא שהבאנו לפני פסקה היה היברידי – הוא היה נהנה מהטבת מס בגובה 500 שקלים, כלומר שווי השימוש שלו היה 1980 ₪ בלבד, ואם הוא היה רכב פלאג אין, שווי השימוש שלו היה 1480 ₪ בלבד.
הסיבה בגללה המשק זקוק להטבת מיסוי ואבחנה בין כלי רכב היא מדיניות מוצהרת של הפחתת פליטת מזהמים וחסכון באנרגיה. רכב היברידי משמעותית יותר חסכוני ממקבילו שאין לו גם הנעה חשמלית, ופליטת המזהמים שלו משמעותית יותר נמוכה. רכב פלאג אין לוקח את החסכון הזה שלב נוסף קדימה, ורכב חשמלי לא פולט מזהמים כלל במהלך נסיעתו. המדינה רוצה לעודד תחבורה ירוקה ונקיה, ולכן מעודדת שימוש בכלי רכב כאלה.
למעבר לכלי רכב היברידיים, פלאג אין וחשמליים עוד השלכות מרחיקות לכת על הכנסות המדינה ממיסוי – לא אגע בהן כעת.
בשנתיים האחרונות אני משוחח עם נהגים שמוצמד להם רכב מהעבודה, ומסביר שהטבת המיסוי הזו תישאר איתנו עד סוף שנת 2021, ואח"כ לא ניתן לדעת מה יהיה.
משבר הקורונה, הבור התקציבי וההרגל שהנהגים הם הפרה החולבת של מנגנוני המיסוי בארץ, הביאו אותי לחשוב שהטבת המיסוי תופחת משמעותית. טיוטות שנזרקו לחלל האוויר כבלוני ניסוי, דיברו על ביטול ההטבה לכלי רכב היברידיים, וצמצום משמעותי של ההטבה לכלי רכב פלאג אין. ימים ספורים לפני התכנסות הועדה, הועברה לידי טיוטת הצעה לפיה ההטבה לכלי רכב היברידיים תופחת ל 400 ₪, ההטבה לכלי רכב פלאג אין תופחת ל 900 ₪, וההטבה לכלי רכב חשמליים תעלה ל 1200 ₪. זה היה נראה סופי ומוחלט.
ואז הגיעה ההפתעה. בתחילת השבוע, ועדת הכנסת בראשותו של ח"כ אלכס קושניר, החליטה להשאיר את ההטבות לכלי רכב היברידיים ופלאג אין ללא שינוי, ולהגדיל את ההטבה לכלי רכב חשמליים ל 1200 ₪.
לא זאת ועוד, הגדילה הועדה וקבעה שההטבות האלה בתוקף עד סוף שנת 2025, והכניסה הרבה ודאות לענף.
כלומר, עד סוף שנת 2025 רכב היברידי יהנה מהטבת שווי שימוש בגובה 500 שקלים, רכב פלאג אין הייבריד יהנה מהטבת שווי שימוש בגובה 1000 ₪, ורכב חשמלי מלא יהנה מהטבת שווי שימוש בגובה 1200 ₪. כפיים.
ציטוט מהודעת הועדה:
יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר דרש מול הדברים כי לצד העלאת ההטבה לרכבים חשמליים, יוותר על כנו שווי ההטבה לרכבים היברידיים ורכבי פלאג-אין, ובנוסף שהוראת השעה תוארך עד לתום שנת 2025: "אנחנו מצד אחד מנסים לעודד מעבר לאנרגיה ירוקה, מצד שני כל פעם מזעזעים את השוק עם שינוי של כל מיני קריטריונים. לכן אני מבקש שהשווי שימוש להיברידי ופלאג אין יישאר כמו שהוא ולא ישתנה, כאשר חלק מהאנשים כבר רכשו את הרכבים. בנוסף אני מבקש להאריך עד תום שנת 2025 את הוראת השעה, מתוך רצון לתת וודאות לשוק – המשמעות של הוראת שעה עבור חברות הליסינג וחברות אחרות, היא שהן שוב באי וודאות וזה משפיע על השוק כולו. בנוסף אם הרצון הוא לעודד שימוש ברכבים ירוקים יותר, אין סיבה שנעודד פה דבר הפוך, או נפגע במוטיבציה לעשות שימוש ברכבים האלה. אני חושב שאני מבטא פה את עמדת כל חברי הכנסת".
לקריאת החלטת הוועדה – מוזמנים להקליק בדיוק ממש כאן.
זהו. תם הפרק האינפורמטיבי, ועברנו לפרק הפוליטי.
היסטורית, יושבי ראש הועדה היו חברי כנסת חרדים לרוב. זוכרים את אברהם רביץ? ליצמן? גפני? אותם חברי כנסת ייצגו את המגזר ששלח אותם למשכן, ועשו זאת נאמנה. על הציבור הוטלו גזירות ומיסים, כאשר תקציבים הועברו למגזרים שנאמר בעדינות 'פחות משלמים מיסים' אם בכלל.
מחזיקי הרכב הצמוד הוא העובדים עליהם מושתים המיסים הכבדים ביותר בארץ. מחזיקי הרכב הצמוד הם בדרך כלל עובדים משכילים, בתפקידים בדרגי ביניים ובכירים יותר, בעלי מיומנויות משמעותית, ברמות שכר נאותות, בטוח לא שכר מינימום. ציבור מחזיקי הרכב הצמוד לרוב הוא חלק מהציבור היצרני. הוא כמובן לא לבד. איתם מאות אלפי עובדים משלמי מיסים.
ועדת הכנסת בראשות יושבי הראש הקודמים לא היססה להכניס את ידה לכיס המגזר היצרני במשק כדי לממן מגזרים פחות יצרניים.
ועדת הכספים הנוכחית בראשותו של ח"כ אלכס קושניר שלחה השבוע מסר אחר לחלוטין ומראה שהיא קשובה וערנית לציבור. וכן, גם שומרת על איכות הסביבה.
שנה אזרחית טובה ח"כ קושניר.
.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב