הסבת דוחות תעבורה
מידע חשוב לנהגים בעת קבלת דוח תנועה או עירייה

מאחורי כל דוח תנועה נמצאת מערכת אוטומטית כמעט לחלוטין, והיא אינה חסינה מתקלות וטעויות.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

דוחות תנועה (מהמשטרה) ודוחות של פיקוח עירוני הם חלק מהחיים של מרבית הנהגים. אם טרם קיבלתם דו"ח אז תקבלו. זה רק עניין של זמן. חניה, מהירות מופרזת, נסיעה על נת"צ, ועוד ועוד. אם נפרוט כל עבירה אז מן הראוי לציין כי ניתן היה להימנע ממנה, אם על ידי נהיגה כחוק ואם על ידי שמירה על תקנות עירוניות.

שלא תתבלבלו לרגע, למשטרה ולעיריות אין שום רצון שתפסיקו לבצע עבירות תנועה. הדוחות שאתם מקבלים ומשלמים הם מקור הכנסה עצום למדינה ולעיריות.

כאשר אתם מבצעים עבירה המזכה בדו"ח, הגורם המפקח פונה למשרד הרישוי לקבל את פרטי בעל הרכב לפי מספר הרישוי, והדוח מופק במערכות ממוכנות לחלוטין ונשלח אליכם באמצעות דואר ישראל.  שימו לב לשני מרכיבים עיקריים – פרטי בעל הרכב (לא פרטי הנהג) ודואר ישראל.

כשדוח מגיע לבעל הרכב הוא יכול להחליט לשלם אותו (משפטית זה אומר שהוא מודה באשמה), לערער עליו מול מפיק הדוח, לבקש להמיר אותו באזהרה (תלוי בסוג העבירה ועברו התעבורתי של הנהג), לבקש להישפט וגם לבקש להסב את הדוח על שם נהג אחר.

באתר משטרת ישראל מפורטות בבירור כל האפשרויות העומדות בפני נהג המקבל דוח משטרה, אני ממליץ להיכנס לאתר ולקרוא.

התכנסו כאן לטובת הסעיף האחרון – הסבת הדוחות,

כאשר אתם מבקשים להסב את הדוח על שם נהג אחר, אתם נדרשים להמציא למשטרה פרטים מדוייקים על אותו הנהג אשר לטענתכם נהג ברכב עם הצהרתו בדבר נכונות הפרטים.

כאשר רכב רשום על שם חברה או חברת ליסינג / השכרה, המחוקק קבע סנקציה שמטרתה לעודד את התאגיד להסב את הדו"ח על שם הנהג, והדוח שהתאגיד מקבל הוא בסכום פי ארבע מקנס העבירה המקורי, כך שאם העבירה שהנהג ביצע גוררת עימה קנה של 1500 ₪, התאגיד יקבל את הדו"ח עם קנס בגובה 6000 ₪.

לציי הרכב וחברות הליסינג יש מאות אלפי מכוניות, חלקן גם עובר עבירות (ראו פסקה ראשונה). כאשר אתם מקבלים רכב צמוד מהמעסיק, אתם חותמים על ערכת מסמכים, בהם מכתב המאשר לתאגיד להסב את הדוח על שמכם מבלי להתייעץ עימכם. קיבלתם רכב – האחריות שלכם.

התאגיד או חברת הליסינג לא באמת מתעניינת מי נהג ברכב ומתי, ופועלים 'על אוטומט'. רכב שמספרו X קיבל דו"ח – יש להסב את הדוח על שם נהג Y. תודה ושלום. התאגיד או חברת הליסינג יפנו למי שהפיק את הדוח ויסבו אותו על שם הנהג.

כאן אנחנו באים להצביע לכם על סט כשלים שכנהגים אתם חייבים להיות מודעים להם ולבדוק אותם.

ראשית, קיבלתם דוח כלשהו על שמכם – בידקו את הדוח היטב. בין אם הרכב בבעלותכם ובין אם הרכב בבעלות חברה / ליסינג, למערכות האוטומטיות הקוראות מספרי רישוי יש תקלות. לדוגמא –  הספרה 0 עם בורג באמצע עלולה להיות מתורגמת ל 8, ויש עוד הרבה. כאשר התאגיד / ליסינג מקבלים את הדוח, ההסבה על שם הנהג מבוצעת ידנית. היכן שיש בני אדם יש טעויות, וטעות הקלדה או טעות קריאה פשוטה יכולה להביא לביתכם דוח בגין רכב שונה מהרכב שלכם.

לא זאת ועוד, חברת הליסינג לקחה את הרכב שלכם לטיפול, ונהג של חברת הליסינג ביצע עבירה, הדוח יגיע אליכם הביתה. יש חברות המנהלות מעקבים מפורטים ומדויקים על איסוף והחזרת כלי רכב מלקוחות, ויש כאלה שפחות. כך או כך – הדוח יירשם על שמכם גם אם את העבירה ביצע נהג של התאגיד / חברת ליסינג.

זוכרים שרשמתי שהדוח יגיע אליכם באמצעות דואר ישראל? אז אל תתפלאו אם תקבלו פתאום דוח שלא ידעתם על קיומו או על קיום העבירה, עם כפל קנסות, פיגורים והתראות לפני עיקולים. לא כל הדוחות מגיעים לנהגים בזמן, גם אם המשטרה הפיקה אותם במועד. קצת כמו החבילה שלכם מאליאקספרס, הדואר בארץ הוא נקודת כשל משמעותית בתהליך.

אז מה צריך לעשות אם קיבלתם דוח שהוסב על שמכם:

  1. בידקו את הדוח היטב. כמעט כל העבירות היום מצולמות. דרשו לראות את תמונת הרכב שלכם מבצע את העבירה, ובידקו שמספר הרישוי אכן תואם את מספר הרישוי של הרכב שברשותכם.
  2. באם הנכם נוהגים ברכב חברה / ליסינג – בצעו תיעוד מדוייק ומפורט עבור כל נסיעה ברכב שלא אתם עשיתם. מתי לקחו את הרכב שלכם לטיפול ברמת תאריך ושעה מדויקת, ומתי החזירו לכם. זה יסייע לכם להוכיח כי נהג אחר עשה עבירה ברכב שלכם.
  3. באם קיבלתם רכב גישור / חליפי – בצעו תיעוד מדויק כאמור בסעיף 2.
  4. אם קיבלתם לראשונה דו"ח שכולל כפל קנס ופיגורים – פנו ל 'מרכז לפניות נהגים ארצי – מפנ"א' ובקשו החזרה של הדוח לסכום המקורי. הכי גרוע – יסרבו לכם. לנסות לא עולה כסף.
  5. אם יש ספק – תתייעצו עם עו"ד שזו התמחותו. מותר לכם. אח"כ תקבלו החלטה כיצד לפעול.
  6. סעו כחוק!

 

מה הקשר בין התמונות לבין התוכן? אין קשר. רק להכניס 'צבע'. אני משתדל לא לקבל דוחות תנועה, אז אין לי כאלה לצלם. 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן