שטיפת ריפודים מקצועית
הניקוי שיחזיר את הרכב שלכם למצבו המקורי

שטיפת ריפודי הרכב היא אחד הדברים המשמעותיים שניתן לעשות בעלות נמוכה על מנת להחזיר את תא הנוסעים למצבו המקורי
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

הפעם בפינתנו הממש לא קבועה – 'טיפים של קר-פד' על ניקוי ריפודים

אפשר לעשות לכם ספויילר, אם יש לכם רכב בן יותר משלוש / ארבע שנים, תזמינו בעל מקצוע לניקוי הריפודים של האוטו. בעל מקצוע טוב, יביא את הרכב שלכם למצב מרשים, על גבול החדש, וזה פשוט נעים.

בעוונותי אני מחזיק בפיג'ו ישנה, מודל 1993. באחד השיטוטים בפייסבוק, קפצה לי עבודה של בחור חביב בשם ג'קי, שהראה את התוצאות של ניקוי הריפודים שהוא מציע. מיד קפצה לי לראש הפיג'ו הישנה שלי, שהיא במצב מרשים מאוד, שמורה להפליא, אבל מעל 27 שנים על הכביש, הריפודים (המקוריים כמובן) מלאים באבק ולכלוך שהיא צברה עם השנים. למען הסדר הטוב מדובר ברכב שנשמר בצורה יוצאת דופן על ידי בעליו הקודמים, ומצבו הפנימי מקורי לחלוטין ונדיר. לא מדובר ברכב קבלנים שהעמיסו עליו שקי מלט או חול והתלכלך, ואין בו כתמים של במבה, אפרסקים, וארטיק 'ויטמינצ'יק' שנשכח פעם ברכב. עם זאת, ולמרות האמור ניקר לי בראש הרצון להזמין ניקוי לריפודים.

קצת לפני סגר הקורונה יצרתי קשר עם ג'קי, וקבענו לבצע ניקוי לריפודים לפיג'ו הישנה, וגם לפיג'ו 2013 שמשמשת אותי לנסיעות יומיומיות, וסובלת מריח של סיגריות מהבעלים הראשון. אבל נכנסנו לסגר, והעבודה נדחתה עד היום.

ג'קי הגיע, החל לפרוק ציוד מהרכב, מכונת שטיפה, סבונים, חומרים דוחי ריח, ועוד ועוד.

במילים פשוטות, מרססים על הריפודים חומר ייעודי, שנספג ויורד לספוג שמתחת לריפוד. כתמים מיוחדים מטופלים בדטרגנטים ייעודיים על מנת להעלימם לחלוטין או לפחות למינימום שאחריו אין מה לעשות. לאחר מכן מופעלת מכונת שאיבה, ששואבת חזרה את המים עם הסבון שהותזו קודם.  כבר בפתח השאיבה השקוף רואים שהמים הנשאבים חזרה למיכל המכונה חומים / אפורים, ומלאים בלכלוך. הפעולה חוזרת על עצמה בכל המושבים – במושב עצמו, במשענת, בגב המשענת, בצדדים, וכמובן גם במשענות הראש המפורקות ומנוקות מכל הצדדים. גם המדף האחורי למי שיש עובר נקיון, ומדהים לראות שלמרות שהוא קשיח לכאורה הוא סופג כמויות אבק ולכלוך מפחידות.

ריפודי עור למי שיש עוברים תהליך דומה אבל באופן ידני, עם חומרי ניקיון וריכוך.

רגע, חכו, זה לא הסוף. את השטיחים של הרכב מוציאים. אם הם ישנים ומגומי – תשטפו לבד. אם הם מצופים בבד הם עוברים את אותו התהליך בדיוק של התזת חומר ניקוי, שהות לחומר לפעול ושאיבה.

התוצאה בפיג'ו הישנה היתה מדהימה. ממש "המהפך". למרות שהרכב היה שמור באופן נדיר, אחרי ניקוי הריפודים הוא ממש חזר למצבו עת יצא מהמפעל. הגיע הזמן לעבור לפיג'ו החדשה יחסית, מה כבר יכול להיות בה, אבל קודם צריך לשפוך את המים המלוכלכים ממיכל השאיבה, ולשים מים נקיים. לחרדתי, כשראיתי את צבע המים השחור הבנתי כמה הניקיון היה הכרחי וחשוב.

הפיג'ו השניה, עוד לא בת שבע שנים, וגם היא יחסית שמורה מאוד עם ק"מ נמוך. כאן, בגלל שהריפודים שחורים היה קשה להבחין בהבדלי הגוונים בין ה'לפני' וה 'אחרי' וקשה להעביר זאת בתמונות. עם זאת, במהלך הניקיון עצמו, היו הבדלים משמעותיים בין הריפוד שעבר ניקיון לזה שעוד לא עבר את מכונת השטיפה.

גם כאן, בסוף התהליך, שפכנו את המים השאובים. אם בפיג'ו הישנה הם היו ממש שחורים, כאן הם היו חומים, עדות לאבק הרב שהרכב צבר בשש וקצת שנותיו בארץ.

לאחר מכן, התפנה ג'קי לביצוע אותו תהליך בדיוק על הריפודים בדלתות. איפה שהיה בד – תהליך שטיפה כמו לריפודים, ואיפה שיש חיפויי פלסטי, עם מסיר וממסי שומנים שמוציאים כמויות ג'יפה וסחל'ה, שאתם לא רוצים לדעת ולגעת. אותו תהליך עבר גם על גלגל ההגה, והדשבורד.

לאחר מכן חומר הגנה שמחזיר את הפאנלים למצב שניתן להגדירו כ'וואו'.

למען הסר ספק, עבודה כזו לא דומה לעבודת ניקוי ריפודים שיציעו לכם בשטיפה בתחנת הדלק. ג'קי השאיר חלק מהאהבה שלו בתוך הריפודים של הרכב.

נדבר על כסף. ניקוי לרכב כזה יעלה כ 400 שקלים. ניקוי לרכבים גדולים יותר יעלה יותר, וניקוי לרכבי שטח בגודל מלא (לנדקרוזר, פאג'רו, דיסקברי) יעלה כ 700-800 ₪. אפשר למצוא יותר זול, אבל מזכיר לכם את הפתגם התימני הידוע 'זול וזוגלובק, שניהם מתחילים ב – ז', בשניהם מקבלים נקניק'.

את ג'קי לא הכרתי קודם, ואני בטוח שיש עוד בעלי מקצוע טובים כמוהו. אם אתם רוצים דווקא אותו (ואני ממליץ) אתם מוזמנים ליצור איתו קשר ישירות ג'קי חן – ניקוי ריפודים 052-9258260, תמסרו לו ד"ש. (למען הסר ספק, אין כאן עמלות נסתרות. נטו פירגון לאדם שבא ונתן כאן עבודה של ארבע שעות בשמש. )

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן