
המבחן פורסם לראשונה ב'ביזפורטל' במסגרת שיתוף הפעולה שלי עם האתר הפיננסי המוביל.
במאי 1974 הדהימה פולקסווגן את העולם כשחשפה לראשונה את הפולקסוואגן גולף. רכב קומפקטי, יעיל, מרווח (יחסית לתקופה) עם הנעה קדמית, שנועד להחליף את הפולקסווגן חיפושית שהוצגה לקראת סוף שנות ה 30 ונשאה עימה עבר אפל.
הגולף היתה כל מה שהחיפושית לא, והצגתה שינתה למעשה את עולם הרכב לתמיד. מאז השקתה נמכרו בעולם כ 37 מיליון יחידות מהגולף, כך שאין להתפלא כי יצרנים מכובדים בעולם מנסים מאז לעשות 'כמו גולף' משלהם. לפעמים זה כמעט מצליח, לרוב לא.
אבל גם הגולף לא שוקטת על שמריה, וממשיכה להתפתח ולהתעדכן, ובשנת 2020 הושק הדור השמיני של הגולף, שעבר לאחרונה עדכונים והתאמות, והגיע גם אלינו למבחן.
העיצוב גולפאי טיפוסי, ועד כמה שזה נשמע ערטילאי, הוא עדין מאוד מובהק. ראשית מבנה האצ'בק חמש דלתות שימושי. עיצוב מאוד 'מוצק'. יחידות התאורה הראשיות צרות, משולבות לד (מטריקס לד), מכסה מנוע תפוח לטובת המראה המוצק. קווים ישרים, קורה C רחבה (לטובת המראה המוצק), דלת אחורית כמעט אנכית לחלוטית. מצד אחד גולף, מצד שני במהלך יום הצילומים לרכב עצרו אותי לשאול מה זה הרכב היפה הזה.
גם פנים הרכב משדר פונקציונליות עם שימושיות. במרכז הדשבורד עם הפניה קלה לכיוון הנהג מסך מולטימדיה בגודל 12.9" עם מערכת הפעלה נוחה ואינטואיטיבית (וקישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי). מול הנהג צג לוח מחוונים שימושי ויעיל. מושב הנהג מצוין, לא פחות, ברכב המבחן ברמת גימור סטייל פלוס הוא חשמלי עם זכרונות. המרווח במושב האחורי מצומצם משהו בעיקר בגלל בסיס גלגלים צנוע של 2.62 מטר. שני מבוגרים יאכלסו אותו ללא קושי, שלושה כבר יזמינו מונית לאחד מהם. בכל רמות הגימור המושבים הקדמיים מחוממים, , יש תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה איזורים, משטח טעינה אלחוטי, קילס מלא ועוד.
על ההנעה אחראי המנוע המוכר והטוב של החברה, מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר והספק של 150 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ (בדגמי הסטייל והסטייל פלוס) דגם הלייף מקבל את אותו המנוע אבל עם הספק מופחת ל 116 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית, רובוטית, כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים.
נהיגה בגולף, אפילו נסיעה קצרה מציפה מיד את כל מה שטוב בגולף. התנהגות כביש בוגרת, אחיזת כביש מצוינת, מתלים שעושים את עבודתם באופן מרשים מאוד הגה נהדר, איכות ייצור גבוהה, פשוט מוצר מצוין.
מתלי הגולף עושים עבודה מצוינת הם בכישים עירוניים שבורים והן בכבישים מהירים. הם לא מבודדים את הנהג מכל מה שקורה בין הגלגלים לאספלט, אבל הם מעבירים בדיוק את המידע הנדרש. הרכב לא נחבט גם לא כשעוברים פסי האטה במהירות כפולה מהרצוי, ומצד שני בכביש מהיר הגולף נשארת דבוקה לאספלט גם כשפני הכביש משובשים.
במהלך המבחן נסעתי עם הגולף נהיגה מנהלתית על 90 קמ"ש והרכב היה נינוח על גבול המנומנם. בהמשך הפניתי אותו לכבישים מעט יותר מפותלים, ונהיגה יותר אגרסיבית, ואני נשבע שיכולתי לשמוע את המתלים מדברים עצמם ומשחררים אנחת רווחה שסוף סוף הם מתחילים לעבוד. עם המעבר בין נהיגה מנהלתית מנומנמת לנהיגה אגרסיבית, פתאום נחשף פן אחר וספורטיבי שבשלדת הגולף. יכולת לחוש שהרכב אוסף את עצמו, מדייק את עצמו ופשוט זורם עם הנהג. כן, חסרים כאן עוד לפחות 100 כ"ס כדי באמת להתחיל למצות את היכולות של השלדה הנהדרת הזו.
קטע הנהיגה המתונה היה על מנת לראות כמה ק"מ לליטר ניתן לסחוט מהגולף בנהיגה רגועה, ואכן הגולף לא איכזבה עם 24.1 ק"מ לליטר לאורך כ 50 ק"מ. רשמית, צריכת הדלק של הגולף עומדת על כ 18.5 ק"מ לליטר, כאשר בפועל לא תהיה בעיה לקבל מהרכב צריכה של מעל 15.0 ק"מ לליטר בנהיגה רגילה לחלוטין.
בהיבטי בטיחות מצוידת הגולף במרבית אביזרי הבטיחות האקטיבית המתקדמים, דוגמת בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, ניטור עייפות נהג ועוד. ציון אבזור הבטיחות עומד על 7, ובמבחן הבטיחות של ה EuroNcap כאשר היא נבחנה ב 2022 קיבלה הגולף ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
הגולף מעולם לא שיחקה על מחיר, ותמיד היתה מעט יקרה מהמתחרות, וזה לא השתנה כאשר דגם הבסיס, 'לייף' משווק במחיר של 177.0 אש"ח, דגם הסטייל נמכר ב 185.0 אש"ח ואילו הסטייל פלוס, רכב המבחן, נמכר במחיר של 197.0 אש"ח. זול זה לא, אבל לנוכח האיכויות של הרכב, עד כמה שזה מופרך, המחיר מציאותי.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב