רנו מגאן גרנד קופה
משפחתית מרווחת בעלת מנוע דיזל

הגראנד קופה של רנו היא משפחתית בעלת מימדים נדיבים מאוד, מנוע דיזל וגיר רובוטי סופר חסכוניים.

המגאן גראנד קופה היא נציגת רנו בסגמנט המשפחתיות / האצ'בק, מאז שנת 96'.

עם שינויים דרמטיים בעיצוב ובמימדים מאז הצגתה, כיום אנחנו עם הדור הרביעי של המגאן, המכונה שיווקית אצלנו מגאן גראנד קופה. דור זה הוצג בשנת 2016, ונבחן כאן בגירסה שלא מיובאת כשהמסקנה היתה שמדובר ברכב מוצלח למדי.

בניגוד למבחן לדגם הסטיישן בנזין ידני, כאן אני מקבל את הדגם בעל מרכב סדאן גדול, מנוע טורבו דיזל ותיבת הילוכים אוטומטית. חזית הרכב זהה לדגם הסטיישן, ורק תא המטען מאחור שונה ומציג יחידות תאורה עצומות בגודלן, משולבות לד הנמתחות עמוק מתוך הכנף האחורית ועד לסמל רנו במרכז תא המטען.

הרכב נראה מרשים ומכובד, ממש כאילו בקטגוריה אחת מעל. העיצוב הפנימי דומה, עם דשבורד שחור/אפור כהה גדול ונקי מאוד בעיצובו העושי מחומר רך ונעים למגע. מול הנהג תצורה מעט שונה מהמקובל. מסך בגודל 7" מציג מד סל"ד גדול דיגיטלי כולו, ובתוכו חיווי למהירות הנסיעה. משני צדדיו חיווי למצב הדלק ולחום המנוע. עוד מתחת לחיווי המהירות ישנו מחשב הדרך המציג נתונים שונים לפי בחירת הנהג.

.

במרכז הדשבורד מסך אנכי בגודל 8.7" השולט על מרבית מערכות הרכב – מיזוג, ניווט ועוד. היתרון הגדול שניתן לפצלו לתצוגה של שני מרכיבים בו זמנית. נוח ושימושי. עם זאת, השליטה בפונקציות השונות אינה אינטואיטיבית.

ההגה מתכוונן לגובה ולעומק כמקובל. המושבים נוחים, עשויים מבד בהיר בשילוב נגיעות עור בהיר אף הוא. תא נוסעים בהיר מזמין ונעים לשהות, אך נוטה להתלכלך בקלות ומהר מאוד מאבד מזוהרו.

בסיס הגלגלים של המגאן הזו עומד על 2.711 מטר, שני רק לזה של המאזדה 3 החדשה, ומעל הקטגוריה המקובלת כמו איוניק, נירו או קורולה המסתפקים בבסיס גלגלים של 2.7 מטר בלבד.

על יחידת ההנעה אחראי מנוע טורבו דיזל עם הזרקה ישירה המספק 116 כ"ס ו 26.5 קג"מ. תיבת ההילוכים רובוטית בעלת שבעה הילוכים.

מקריאת הברושור של רנו ניתן ללמוד כי הרנו המגודלת תוכל בנסיעה בינעירונית להגיע לצריכת דלק של 3.9 ליטר ל 100 ק"מ, שהם 25.6 ק"מ ליטר. אופטימיים שם ברנו או ש…? אז אני יכול לספר לכם שבנסיעה בינעירונית רגועה, במסלול הרגיל בו אני בוחן צריכת דלק של מכוניות, הרכב צרך רק 3.1 ליטר ל 100 ק"מ, שהם מעל 32 ק"מ לליטר!  האם זה נתון יומיומי שגרתי? בוודאי שלא, אבל זה נתון בתנאי נהיגה אמיתיים, כאן בארץ, עם מזגן, שתוכלו לשחזר בנסיעה בינעירונית רגועה.

הרכב עצמו נעים מאוד לשהות, ולמרות שמורגש כי מדובר במנוע דיזל, לא חודרים לתא הנוסעים רעשים מטרידים מדי. הרכב משייט גם ב 170 קמ"ש בנינוחות מרשימה. את המהירות הסופית העומדת של 197 קמ"ש לא בדקתי. תאוצות הביניים מצויינות כמצופה מרכב עם מנוע המספק מעל 26 קג"מ.

לתחושתי, צמיגי רכב המבחן ידעו יפים יותר, ומדי פעם קיבלתי תחושת איבוד אחיזה שאינה זכורה לי מהמבחן של המגאן סטיישן, כך שבשלב מוקדם מאוד במהלך 48 השעות עם הרכב הייתי מעט יותר עדין בנהיגה.

המתלים מצויינים כיאה לרכב 'צרפתי', ומעברים על פסי האטה , שברים בכביש, וסתם סלילה בינונית, לא חודרים לתא הנוסעים עם תחושה לא נעימה.

המרווח במושב האחורי מספק צרכים משפחתיים, אם כי אותה הערה שנרשמה לגבי הסטיישן רלוונטית גם כאן לגבי הנוסע שישב במרכז המושב.

הגראנד קופה מצויידת במערכות בטיחות מקוריות כמו בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, קרוז קונטרול אדפטיבי ועוד.

הסיכום של הרכב הוא שמדובר ברכב טוב, חסכוני להפליא בנסיעה בינעירונית, עם תאוצות ביניים מצויינות בזכות המומנט הגבוה. המגאן גראנד קופה מצליחה היטב גם בשוק המוניות וגם בשוק הליסינג בזכות אותו שילוב מוצלח של מנוע חסכוני וגיר מצויין.

המחיר הרשמי של הגראנד קופה עומד על  כ – 137,000 ₪ . בעסקאות 0 ק"מ תוכלו לקבל את הסטיישן עם מנוע דיזל ב 112,900 שקלים, ואת גרסת הסדאן ב 114,900 שקלים.

תגובות גולשים

One Response

  1. שלום, לפי בדיקות שעשיתי הבלימה האוטונומית לא עובדת במצב חירום. ניסיתי לבדוק כאשר שמתי חפץ עומד בכביש מקלקר והאוטו לא הצריע ולא ציפצף. ההגדרות מופעלות באופן תקין.

    הבלימה כן עובדת ב"קרוז קונטרול"
    אשמח לדעת האם עוד מישהו נתקל בה.
    תודה

Comments are closed.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן