יונדאי איוניק חשמלית
הגירסה החשמלית של האיוניק המוכרת, ממכרת.

האיוניק הכל-חשמלית היא לא עוד גירסה היברידית כלשהי, היא השלב האחרון באבולוציה של המכונית החשמלית, נכון ל 2020. אחרי נהיגה של כמה ימים ברכב חשמלי מלא, מכוניות עם מנוע בעירה פנימי מרגישות כמו נסיעה בעגלה רתומה לסוס.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

האיוניק החשמלית היא השלב האחרון באבולוציה של הרכבים החשמליים. לא עוד רכב היברידי עם מנוע בנזין ומנוע חשמלי בעל סוללה מוגבלת מאוד, לא עוד רכב היברידי פלאג אין, אלא השלב האחרון באבלוציה – רכב חשמלי. "יום אחד בני, כולם יסעו במכוניות חשמליות. " עד שזה יקרה, אני עם האיוניק החשמלית. ההבדלים העיצוביים קטנים ומסתכמים בחזית אטומה ללא 'גריל' (שלדעתי יכלה להיות נאה יותר), קצת תאורות לד, ומעבר לכך איוניק.

שימו את האיוניק החשמלית ליד איוניק רגילה, ותתחילו לסמן הבדלים. הרכב לא זוכה לחצי מבט נוסף מהמשתמשים בכביש. בחניה ברחוב הראשי של רמת השרון, שני חבר'ה מחנות סמוכה יוצאים החוצה, ומסתכלים בעיון על הרכב. מזהים שזו אינה איוניק רגילה, ופותחים שיחה בנושא המכוניות החשמליות והיצע הדגמים המוגבל הקיים בארץ. מפגינים ידע רב ועדכניות מלאה לנושא. אנחנו פותחים את מכסה ה'אין מנוע' רק כדי לראות את ממירי המתח השונים הנמצאים בתא.

ברשותכם, אדלג על כל תיאורי העיצוב הפנימי והחיצוני, למעט דבר אחד – מתגי ההילוכים.

תשכחו ממוט הילוכים. יש מתגים. מתג ל D מתג ל R מתג ל P ומתג ל N. עוד מנוף חשמלי קטן למעצור היד וזהו. לוקח כמה שניות להתרגל, ואז אתה נהנה להשתמש במתגים בעיקר כשאחרים צופים בך, כאומר 'אני לא ניאנדרטלי כמוכם עם המכוניות המוזרות שלכם, אני כבר עברתי לדור הבא'.

קיבולת הסוללה של האיוניק החשמלי היא 28KWH, וצריכת החשמל המוצהרת עומדת על 115 וואט לשעה לק"מ. טווח הנסיעה לפי נתוני היצרן עומד על 280 ק"מ. נתון זה אינו הנתון המקובל בפרסום היום שהוא לפי נתוני WLTP שהם המדד לפיו מפרסמים נתונים. בכל מקרה, סוללה טעונה במלואה תספק מעל 200 ק"מ של נסיעה, שכמובן מושפעת מאוד מתוואי הדרך. כדי שנדבר בשפה אחידה, המנוע החשמלי מספק 120 כ"ס ו 30 קג"מ הזמינים בכל רגע נתון.

בהיבט המוטורי הטהור, האיוניק נוסעת מצויין. משקל הסוללות מורגש בעבודת המתלים שמציגים רכות מה לעומת האיוניק הרגילה, הרכב נוח מאוד ושקט מאוד כמצופה. נסיעה עם חלונות סגורים חרישית למדי. נסיעה עם חלונות פתוחים מכניסה רעש של אנשים שקנו מכוניות עם מנוע בעירה פנימי, מה נסגר אתכם, אנשים?

הסיפור הגדול של האיוניק החשמלית הוא כמובן טווח הנסיעה. "היא מגיעה לאילת?" כן, היא מגיעה, אבל אין לי כוונה לנסוע לאילת כרגע. וגם לא בחודשים הקרובים. אני נוסע מהבית לעבודה וחזרה. מפזר ואוסף ילדים מחוגים וחברים, נוסע לסופר או לאסוף חולצות מגיהוץ, קופץ לקופת חולים וכו'. בהיבט השימושי הרכב עושה בדיוק מה שמצופה ממנו. נעים, חסכוני ושקט.

עם היציאה ממתחם כלמוביל בראש העין, מד הטעינה מראה שהסוללות טעונות במלואן, אבל הטווח רק כ 200 ק"מ. זה כמובן טווח מחושב בהתאם לסגנון הנהיגה שנרשם במחשב הדרך של הרכב. במשך יום וחצי אני עם הרכב, ומגיע לבית בסופו של היום השני עם 118 ק"מ עד שנגמרת אבקת החשמל. ברכב בנזין, 118 ק"מ עד שנגמר הדלק אומר בד"כ פחות מרבע מיכל דלק, כאן יש למעלה מחצי מיכל חשמל ו אותו ק"מ עד שעומדים בצד ומתקשרים לגרירה. כאן אי אפשר ללכת עם בקבוק ליטר וחצי של בנזין ולהביא דלק מהתחנה הקרובה.

מאחורי ההגה של האיוניק החשמלי יש שני מנופים קטנים השולטים על הטעינה הרגרנטיבית. טעינה רגרנטיבית היא טעינה שמתבצעת באמצעות מעצורי הרכב, כשהרכב בהאטה – הוא מייצר חשמל וטוען את הסוללה. אם אתם יוצאים מירושלים לכיוון ת"א, כבר בשער הגיא יהיה לכם יותר חשמל ממה שהיה לכם כשיצאתם מירושלים. לטעינה הרגרנטיבית באיוניק החשמלית שלושה מצבים. את הרכב קיבעתי על המצב החזק ביותר, והמשמעות היא שלומדים לשלוט ברכב רק באמצעות דוושת התאוצה. ברגע שעוזבים אותה מתקבלת תאוטה משמעותית, ממש כמו שלוחצים על הבלמים. בפועל עברתי נסיעות ארוכות עם הרכב ללא נגיעה בדוושת המעצור, למעט בעמידה ברמזורים. נהיגה שכזו מקטינה משמעותית את הבלאי של מעצורי הרכב, שיחד עם הצמיגים והמגבים (אין מגב אחורי) הם בערך הבלאי היחיד שיהיה לכם ברכב מסוג זה.

איוניק שכזו צריכה עמדת טעינה מסודרת. בהעדרה של עמדת טעינה מסודרת, אני מותח כבר מאריך מהמחסן, ומחבר את המטען של הרכב. הטעינה מתבצעת בזרם של 10Ah . בשעה 16:45 חובר הרכב לחשמל. בשעה 19:08 נוספו לו כבר 28 ק"מ לטווח. בשעה 22:00 הוא נותק מהחשמל, כאשר הטווח היה 187 ק"מ. המשמעות היא שרכב כזה יכול להיות סופר שימושי גם עם שקע כח ביתי, וכמובן שעם עמדת טעינה ביתית.

האיוניק החשמלית מצויידת בכל מערכות הבטיחות המקוריות כמו בקרת סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

לאיוניק החשמלית 5 שנות אחריות מלאות או 100,000 ק"מ. למערכת ההנעה החשמלית יש 7 שנות אחריות או 150,000 ק"מ.

המחיר של כל הטוב הזה הוא 159,900 ₪. לא מעט, אבל אם תקחו בחשבון שתפסיקו להוציא כסף על דלק, ועלויות החשמל לק"מ דומה יהיו בין חמישית לרבע, מדובר בחסכון של מאות שקלים מדי חודש.

סיכום המבחן הוא שלא ממש רציתי להחזיר לכלמוביל את הרכב. אני אמור להחזיר להם את הרכב ממש עכשיו, ולא ממש בא לי. קסם של רכב.

איוניק EV - חשמלי מלא
איוניק EV - חשמלי מלא
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

2 Responses

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן