אם אצטרך לסכם את המאזדה 3 החדשה כבר בפתיח זה יהיה 'WOW'. רכב סופר איכותי בכל היבט. הסתקרנתם – תישארו איתי.
המאזדה 3 הוצגה בסוף 2003 כמחליפה של המשפחתית של מאזדה ששורשיה החלו ב 1963. עם הצגתה, התקבלה המאזדה המשפחתי החדשה בחיבוק חם. היא היתה מעוצבת היטב, איכותית, בעלת ניחוח ספורטיבי הודות לעיצוב, וזכתה בארץ לביקוש ער גם בשוק הליסינג החשוב כל-כך. ה 3 נהנתה מאמינות גבוהה דבר ששמר על ביקוש ער גם בשוק המשומשות. בשנים 2008 ו 2013 הוצגו הדורות השני והשלישי של ה 3, וב 2019 הוצג הדור הרביעי, נשוא מבחן זה. כבר בדור השלישי נרשמה קפיצת מדרגה משמעותית ומורגשת בתחום האיכות וניכרו מאמצים להגיש ללקוחות רכב על גבול הפרימיום במחיר מעט יותר גבוה ממכוניות 'רגילות'.
כאשר הוצגה ה 3 החדשה, הדגישו אנשי מאזדה כי שוב ניתן דגש משמעותי על האיכות, וכי הם מסתכלים על מותגים המזוהים עם שוק הפרימיום בהשוואה. כששמעתי את הצהרה, אני מודה כי היא העלתה חיוך על פני. מאזדה? פרימיום? נו באמת. עד ה 50 מטר הראשונים של נהיגה ב 3 החדשה. 50 מטר, לא יותר, הספיקו להתרשמות עמוקה של 'מרשים מאוד'.
אנחנו אמנם בעניין של המאזדה 3 החדשה, אבל נסו לנחש איזו משפחתית היא בעלת בסיס הגלגלים הגדול ביותר. לאוקטביה בסיס גלגלים של 2.69 מטר, והיא נחשבת למשפחתית מרווחת מאוד. לקורולה, איוניק, נירו – בסיס גלגלים של 2.70 מטר. לרנו גראנד קופה בסיס גלגלים של 2.71 מטר. לג'יפון כמו ספורטאז' בסיס גלגלים של 2.67 מטר. התרשמתם? למאזדה 3 החדשה בסיס גלגלים של 2.725 מטר, יותר מכל המשפחתיות הרשומות כאן. זה הנתון הראשון שקפץ לי בעין בקריאת הברושור שמסרו לי נציגי מאזדה. מתחיל להיות מעניין.
העיצוב החיצוני של המאזדה 3 לא משאיר אנשים אדישים. היא נראית מרשימה מאוד. כמו במאזדה 2, גם כאן השתילו את החזית המוכרת מכל רכבי מאזדה עם גריל גדול ויחידות פנסים צרות. איכשהו, מה שעובר מצויין בג'יפונים גבוהים, נראה מעט מוגזם במשפחתית נמוכה בעלת יציבה ספורטיבית. יחידות תאורה צרות ומלוכסנות משהו, ומכסה מנוע 'תפוח' מעט להשלמת המראה השרירי. במבט צידי נראים קווים נקיים ללא הצטעצעות יתרה. החלק האחורי של המאזדה 3 יפהפה לטעמי. שילוב פשוט מושלם של מרכב סדאן עם פיסול הכולל יחידות תאורה צרות, ובתוכן שילובי לד מרהיבים.
העיצוב המרהיב לא נגמר בחוץ. בתוך הרכב, ואני מתנצל על הקלישאה, 'פיסול בחומר'. הדשבורד מורכב מחלק עליון עשוי מחומר רך ונעים למגע, באמצע צג של מערכת המולטימדיה, היושב בתוך 'עריסה' העוטפת אותו מאחור ומקדימה. פשוט תסתכלו על התמונות. מול הנהג לוח מחוונים 'רגיל' עם מד סל"ד משמאל, באמצע תצוגה משתנה, אני בחרתי להציג את מהירות הרכב, ובצד ימין חיווי לחום המנוע ולמצב הדלק. פתחי המיזוג של הנהג משתלבים באופן מרשים עם חופת לוח המחוונים. לעומתם, פתחי המיזוג של הנוסע משתלבים עם פס עיצוב המתחיל בצד ימין ומסתיים ליד ההגה, כאשר באמצע תמצאו את פקדי השליטה על המיזוג. בכל מקום בו יד הנהג או הנוסע עשויה לגעת, היא תפגוש ריפודי עור עם תפירה כפולה מרשימה.
בבסיס הקונסולה תא איחסון גדול ומחזיקי כוסות. ידית הילוכים סטנדרטית, ומתחתיה חוגה גדולה השולטת על מערכת המולטימדיה. חוגה זו מייתרת את כל הכפתורים והלחצנים המסורתיים, ומשאירה את העיצוב נקי מאוד. איכות החומרים גבוהה מאוד ומרשימה. אני מזכיר שאני ברכב שמיועד לציי רכב ועולה 138,000 ₪. לא נתקלתי עוד באיכות כזו בטווח המחירים הזה.
הישיבה ברכב נמוכה יחסית, אך גם למי שמורגל בתנוחת ישיבה גבוהה לא תהיה בעיה למצוא את הכיוון האופטימלי עבורו.
ברשותכם, אתעכב עוד רגע על הירידה לפרטים בעיצוב הפנימי. על דלת הנהג והנוסע פס כרום מוברש עדין. הפס הזה משתלב עם ידית פתיחת הדלת באופן מושלם. זה אולי פרט קטן ושולי, וחלק מהקוראים שואלים את עצמם 'מה הוא עף על ידית פתיחת דלת? ' אבל הדרך בה זה מבוצע מעוררת הערכה רבה.
המרווח מאחורה מצויין, אבל כמו בהרבה משפחתיות, הנוסע האמצעי יסבול מהתעלה המרכזית שברצפת הרכב.
על הפן הטכני אחראי מנוע 2.0 ליטר בטכנולוגיית סקייאקטיב. מנוע זה מייצר 165 כ"ס ו 21.7 קג"מ ב 4000 סלד גבוהים. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה הילוכים. אין כאן טורבו או תיבת הילוכים רובוטית. סה"כ שילוב מסורתי מוכח, שמאזדה השחיזו ושיפרו לאורך השנים.
כפי שציינתי בפתיח, אחרי 50 מטר בחניון של דלק מוטורס בת"א אני שומע את עצמי מדבר לעצמי 'וואו, מה זה הדבר הזה?'. התחושה איכותית ברמות גבוהות, הרכב שקט מאוד ומשדר תחושה של פרימיום.
כביש 1 לכיוון מזרח, בתחילתו בת"א ועד מחלף מסובים, מאתגר את המתלים של כל רכב עם שיבושים שונים, רוחביים ואורכיים. המאזדה 3 מתמודדת עם השיבושים בדממה מרשימה. למרות שנתוני ההספק / משקל אינם מרשימים, הרכב משייט בנינוחות גם במהירויות גבוהות משמעותית מהמהירות המירבית המותרת בכביש שש לדוגמא. למרות קשיחות בסיסית, ה 3 החדשה מעבירה לנהג רק את המידע החשוב באמת, ללא התרסקות מכאיבה על שיבושים ופסי האטה.
תאוצות הביניים טובות, עם זאת, עם פחות מ 22 קג"מ אל תצפו לדרמה גדולה. את הדרך ל 100 קמ"ש תעשה ה 3 ב 8.5 שניות רשמיות (לא בדקתי) והמהירות המירבית מעל 200 קמ"ש. זה קצת מסביר את הנינוחות בשיוט במהירויות גבוהות. היה ל 3 עוד הרבה מה לתת מבחינת מהירות סופית.
אחיזת הכביש גבוהה למדי, עם ניחוח ספורטיבי משהו בשפה בה המאזדה הזו מתקשרת עם הנהג.
המאזדה 3 סדאן משווקת בשתי רמות גימור – קומפורט (במבחן זה) וספיריט. שתיהן צויידו בחבילת בטיחות מלאה ומקיפה, והלוואי שכל המכוניות המשווקות בארץ היו זוכות לרמת איבזור בטיחותי שכזה. ציון הבטיחות הרשמי הוא 7 מתוך 8. ההבדלים העיקריים בין שתי רמות הגימור הן קילס מלא וסאן-רוף בספיריט הבכירה.
צריכת הדלק של המאזדה 3 במבחן הנסיעה הרגועה, 90 קמ"ש בקרוז קונטרול (האדפטיבי) הניבה מעל 21 ק"מ לליטר לאורך עשרות ק"מ רגועים.
מחירה של המאזדה 3 סדאן מתחיל ב 138,000 ₪ לגירסת המבחן, לעומת 145,000 ₪ לגירסת הספיריט. בעסקאות 0 ק"מ תוכלו לרכוש אותה בתמורה לכ 127,000 ₪.
אני לא יודע איך לומר את זה בלי להישמע הכי 'נציג מכירות של מאזדה' – גם במחיר אצל היבואן, ועל אחת במחיר ב 0 ק"מ אתם מקבלים את אחת המשפחתיות הכי איכותיות שקיימות. אין בטווחי המחירים האלה שום רכב שנמכר בארץ עם רמות גימור והקפדה על פרטים כמו המאזדה 3 החדשה. רמת האיכות של הרכב קרובה מאוד לרמת האיכות של רכבי פרימיום של מותגים משמעותית יותר יקרים. המאזדה 3 היא רכב שהייתי שוקל לרכוש לעצמי, גם בגלל העיצוב, הרבה בזכות האיכות.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב