מאזדה 6
המשפחתית הגדולה ('מנהלים') של מאזדה

המאזדה 6 היא רכב ה'מנהלים' של מאזדה, ומציעה רמת גימור מרשימה, ומרווח נאה לנוסעים, יחד עם תג מחיר שפוי.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

אם הייתי מספר לכם, שהיום, בעיצומו של שיא כשל השוק בעולם הרכב יש רכב 'מנהלים', עם בסיס גלגלים של 2.83 מטר, מנוע 2.0 ליטר מתקדם, מערכות בטיחות מלאות ומקוריות, ריפודי עור בהיר כבר בגירסת הבסיס, וזה יעלה לכם פחות מ 176,000 ₪, כנראה שהייתם עונים לי שאין סיכוי. אבל יש, קוראים לו מאזדה 6, והמפרט שרשמתי הוא של גירסת הכניסה.

המאזדה 6 היא מכונית ותיקה ומוכרת מאוד בארץ. היא הוצגה לראשונה ב 2002, והחליפה את סדרת ה 626 שהיתה מכונית המנהלים הראשונה ששיווקה מאזדה בארץ עם התחלת פעילותה בישראל, וזכתה להצלחה רבה.

היום, ב 2021 אנחנו עם הדור השלישי של המאזדה 6, שעברה מתיחת פנים ב 2018. במונחי דגם זה אומר שדגם חדש כבר בשולחנות השרטוט (כלומר על מחשבי המעצבים והמנדסים), אבל אני בוחן היום את המאזדה 6 הנוכחית והיא בהחלט מעניינת.

העיצוב של ה 6 הוא עיצוב 'מזדאי' עדכני. בחזית גריל גדול ושחור, קצת כמו פה פעור של כריש לוויתני, עם סמל מאזדה במרכזו. עוטף אותו מהתחתית כלפי מעלה פס כרום שחוצה את כל חזית הרכב עד לכנפיים הקדמיות מתחת ליחידות התאורה הראשיות הצרות. מכסה המנוע בולט מעל לקן הכנפיים המתעגלות מעל בתי הגלגלים עד לקורה A. ההמשך פחות דרמטי ויותר שגרתי, עם פס עדין העוטף את קו החלונות.

מאחור, משהו קצת פחות זורם ויותר מדי מאולץ לטעמי. פס כרום בתחתית מכסה תא המטען, החוצה במרכז את יחידת התאורה האחורית.

היציבה של הרכב נראית כאילו הוא נשען קדימה מעט, לטובת מראה אגרסיבי.

פנים הרכב מזמין ומרשים. הריפודים בהירים, וכך גם מרבית דיפון הדלתות והדשבורד מאמצע הגובה ולמטה. בין הנהג לנוסע קונסולה מרכזית גדולה, עטופה גם היא בצדדים בריפוד עור לבן, ובמרכז תא נסתר לחפצים עם תריס. מול הנהג הגה בעל שלושה חישורים, ולוח מחוונים 'מסורתי', שזה אומר מד מהירות גדול במרכז, מד סל"ד משמאל, וצג לנתוני מחשב הדרך מימין.

עוד חשוב לציין ידית הילוכים 'סטנדרטית' ולידה נחבא בורר מצב נהיגה – ספורט או רגיל.

במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל 8" עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו פתחי מיזוג יעילים ופיקוד ברור וקל למערכת המיזוג (המפוצלת).

מושב נהג חשמלי במלואו מאפשר לנהג לכוון תנוחת ישיבה מתאימה. כאן יש לציין כי מי מכם שאוהב לכוון את הכסא 'הכי גבוה' לא יסתפק במה שמאזדה מציעה, וזה לא בהכרח רע. סה"כ נוח להתמקם מול ההגה ולמצוא את תנוחת הנהיגה המתאימה.

מילה על המושב האחורי המרווח, בעצם תסתכלו בתמונות. זה הדגם ה'פשוט', וככה הוא נראה. התחושה בכניסה לרכב היא באמת של פינוק וגימור ברמה גבוהה מהמקובל.

על הצד הטכני אחראי מנוע 2.0 ליטר בטכנולוגיית 'סקייאקטיב' של מאזדה, ואשר מפיק מהמנוע ללא טורבו 165 כ"ס. את המחיר משלם המומנט הצנום משהו 21.4 קג"מ ב 4000 סל"ד. תיבת ההילוכים היא אוטומטית כמובן, פלנטרית, בעלת שישה הילוכים.

עד עכשיו במבחן הסטטי המאזדה 6 מקבלת ציון גבוה. עכשיו גם צריך לנהוג.

התנעה באמצעות כפתור, וה 6 מוכנה לנסיעה. היציאה מהמקום מהוססת משהו, ואם רוצים יציאה אגרסיבית יותר מעבירים את הגיר למצב ספורט או שפשוט לוחצים על דוושת התאוצה בלי רחמים.

ה 6 הזו צוברת מהירות 'בסדר' עם תאוצה רשמית של 10.5 שניות מעמידה ל 100 קמ"ש, זה לא ממש נתון שתספרו לחבר'ה, והתחושה היא באמת כבדה משהו. זה הזמן להיזכר בנתון המומנט – הוא זה שנותן לנו את התחושה לגבי זריזות הרכב. בנהיגה המומנט הגיע בסל"ד גבוה יחסית למנועי טורבו קטנים יותר, ואם אתם אוהבים נהיגה נינוחה, תמצאו את עצמכם בדיסוננס. רוצים לצבור מהירות, אבל גם לא רוצים להרגיש שאתם מתגרזנים על הרכב.

בכביש מהיר המאזדה 6 נעימה מאוד לנסיעה, ויכולה לשייט במהירויות גבוהות מאוד, והיא תעשה את זה בקלות.

המתלים מצויינים, משככים מהמורות היטב אבל לא רכים מדי ומתנדנדים. בנהיגה הרכב היה נוח ונעים. נסיון לאתגר את הרכב בכביש מפותל לא ממש צלח. ל 6 אחיזת כביש ושלדה מצויינת, בכמה רמות מעל מה שהמנוע יכול לאתגר.

צריכת הדלק של המאזדה 6 היתה דומה לזו של אחיותיה הנעזרות באותו מנוע ואותה תיבת הילוכים. בממוצע מבחן שלא ניסה להיות חסכוני מדי הצליח להציג כ 12.5 ק"מ לליטר משולב, מה שאומר שבנסיעה חסכונית תצליחו להוציא מהמזדה הרבה יותר.

מפרט הבטיחות של המאזדה ראוי, והיא מקבלת ציון בטיחות של 6 (מאזדה 6…) לגירסת המבחן, ו 7 לגירסאות היקרות יותר.

המאזדה 6 עולה לצרכן 175,900 ₪ בגירסת המבחן. הגירסאות היקרות עם מנוע 2.5 ליטר עולות החל מ 195,900 ₪. בעסקאות 0 ק"מ המאזדה 6 תחלה לכם החל מ 158,500 ₪, וזה כבר מחיר פצצה ביחס לתמורה.

השורה התחתונה של המאזדה היא בהחלט חיובית. מדובר ברכב מנהלים מרווח ומפנק. הביקורת היחידה שיש לי על הרכב היא בסעיף המנוע או יותר מדוייק המומנט הצנום יחסית של המנוע. אבל זה מה שיש, וזו חבילה מאוזנת, שקטה ונעימה.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן