בתחילת מאי השיקה קבוצת לובינסקי, יבואנית דגמי MG לישראל שני דגמים, את ה MG4 הקומפקטי, ואת ה MG5 סטיישן משפחתית. על ה MG4 כבר קראתם כאן, ועכשיו תורה של ה MG5.
מי שיחפור מעט במאות הכתבות באתר יגלה שיש לי חיבה עמוקה לכלי רכב בתצורת סטיישן. לדעתי מדובר בתצורה המשפחתית הכי נכונה המשלבת נפח הטענה שימושי, עם אפשרויות להרחבה משמעותית באמצעות קיפול המושבים האחוריים. בו זמנית אני גם מאוד מחבב את ההנעה החשמלית המשלבת מנועים חזקים, מומנט זמין בכל רגע נתון וחסכון גדול בעלויות אחזקה. ה MG5 שנבחנת כאן משלבת תצורת סטיישן עם הנעה חשמלית, רע זה לא יכול להיות.
כמו בכל רכב בתצורת סטיישן, קשה מאוד לעצב רכב סטיישן נאה, בכל זאת הרבה משטחי פח ארוכים וישרים. ה MG5 מצליחה להיות נאה חיצונית גם אם לא פורצת דרך, והיא לא מנסה להיות כזו. חזית אטומה, עם יחידות תאורה ראשיות משולבות פס לד בחלקן העליון, מחוברות באמצעות חיפוי פלסטי שחור מבריק, ובמרכז החזית פתח שקע הטעינה. סמל MG על מכסה המנוע, וגריל שחור בתחתית הפגוש לאפשר זרימת אוויר. סה"כ נקי מאוד. מעט קווי עיצוב מתחילים בקצה הפנס הראשי ונמתחים עד יחידת התאורה האחורית. קו החלונות מתעקל מעט למעלה, הקורות הקדמית והאחורית בצבע המרכב ואילו האמצעיות בשחור. מעט נגיעות כרום ולא צריך יותר מזה. דלת אחורית אנכית עם ספויילר בחלקה העליות. יחידות תאורה אחוריות גם הן עם משחקים בפסי לד, וטוב עשו ב MG שלא ויתרו על מגב אחורי. התוצאה עצמה נאה, לא מנסה להתחכם, ולא מנסה להגדיר מחדש את גבולות עיצוב הסטיישן.
פנים הרכב נאה למדי ונקי. מול הנהג צג לו מחוונים בגודל 12.3" כשהדבר המעניין ביותר בו הוא האפשרות לראות את הסל"ד בו מסתובב המנוע החשמלי. הדשבורד עצמו אופקי, ובמרכזו מסך מולטימדיה בגודל 10.25", עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי באמצעות כבל. מתחתיו פתחי מיזוג מלבניים גדולים ויעילים, וזה גם המקום לציין את המיזוג המשובח של הרכב. גם בימים הלוהטים המיזגן קירר את חלל הרכב מהר מאוד ויעיל מאוד. בין הנהג לנוסע קונסולה 'צפה' ועליה חוגת הילוכים, מעצור יד חשמלי, מתג למצבי רגנרציה שלושה במספר, ומתג לבחירת מצבי נהיגה בין שלושה מצבים – אקו, קומפורט וספורט. שני תאים גדולים לבקבוקים ותא גדול עם מכסה המשמש גם משענת יד נוחה לנהג. מתחת לקונסולה הצפה תא גדול לחפצים.
הריפוד הפנימי שחור, דמוי עור משולב בד, נאה למראה. רק מושב הנהג חשמלי. למרות אפשרויות הכיוונון, המושב מקבל ציון 'בסדר' בלבד. משהו בין החומר לעיצוב המושב עצמו לא היה לי מושלם. לעומת זאת, נוסעת שהתיישבה מאחור ישר שאלה 'מה זה הרכב הזה? מאוד נוח פה!'. לא עבור 20 דקות והצטרפה נוסעת נוספת שאמרה בדיוק את אותו הדבר 'איזה רכב זה? ממש ממש נוח מאחורה', וזאת על אף בסיס גלגלים לא מצטיין של 265.9 ס"מ, כאשר משפחתיות סטנדרטיות נמצאות כבר ב 2.70 ואפילו האחות ה -MG4 נהנית מבסיס גלגלים של 270.5 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 479 ליטר, ואם מקפלים את המושבים האחוריים נהנים מנפח הטענה של 1367 ליטר מרשימים. לחובת קיפול המושבים האחוריים אציין כי כאשר מקפלים את משענת המושב, לא מתקבל משטח שטוח לחלוטין, כפי שניתן לראות בתמונות.
ה MG5 החשמלית מצויידת במנוע חשמלי בהספק 156 כ"ס ומומנט של 28.5 קג"מ (זהה לנתונים ה MG ZS EV 440). סוללת ה MG5 בקיבולת של 61.1Kwh עם יכולת טעינה של 11Kw בטעינת AC ו 87Kw בטעינת DC. הטווח המוצהר עומד על 380 ק"מ בתקן WLTP. התאוצה הרשמית מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 7.7 שניות, והמהירות הסופית גבוהה ודי חריגה לסגמנט ועומדת על 185 קמ"ש.
ואיך זה נוסע? טוב למדי, תודה ששאלתם. ה MG5 מכוונת לנוחות ורכות יחסית, ואת זה היא מספקת די טוב. הנסיעה שקטה למדי, התאוצות חזקות כמצופה מרכב חשמלי ומ 28.5 קג"מ שזמינים בכל רגע נתון.
נסיעה בכבישים עירוניים שמטבעם עם יותר מפגעים סה"כ נוחה למדי. ה MG5 לא מגהצת פסי האטה או מעלימה בורות בכביש, אבל היא באמת נוחה ועושה את עבודתה היטב. פיצ'ר מגניב נוסף לזכותה זה שהיא ממש מפרפרת את הגלגלים הקדמיים המניעים בעת האצה חזקה, ואם האחיזה אינה מושלמת, זה יכול להיות גם די משעשע. יציאה עם ה MG5 לכבישים מהירים מגלה שוב רכב נוח למדי, בין אם אתם ב 90 קמ"ש או ב 120 קמ"ש. לקחת את הרכב לכבישים מפותלים מוציא את הרכב מאיזור הנוחות שלו ומהמטלות לשמן הוא תוכנן. אם הקטע שלכם זה לתפור כבישים מפותלים דווקא עם רכב חשמלי, קחו את ה MG4.
נקודה מעניינת לטובת ה MG5 היא יכולת הגרירה שלו עד 500 ק"ג.
צריכת החשמל הרשמית של ה MG5 עומדת על 17.9Kw ל 100 ק"מ, בפועל בחנתי את הרכב במספר צורות נהיגה. בנסיעה בכביש מהיר ב 110 קמ"ש צרכה ה MG5 חשמל בקצב של 17.6Kw ל 100 ק"מ, ואילו במהירות של 90 קמ"ש צריכת החשמל היתה 13.2Kw ל 100 ק"מ. לאורך כל המבחן וכמה מאות ק"מ, הציגה ה MG5 צריכת חשמל ממוצעת של 16.6Kwh מה שמביא אותנו לחישוב של טווח נסיעה של כ 368 ק"מ. בפועל אני משער שהטווח יהיה באיזור 350 ק"מ, והוא כמובן מאוד תלוי בנהג ובסגנון הנהיגה.
ה MG5 מצויידת באביזרי הבטיחות ההכרחיים כמו תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד, והיא מקבלת ציון איבזור בטיחות 5. הרכב לא נבחן במבחן הריסוק של EuroNcap.
ל MG5 אחריות מלאה לחמש שנים או 150,000 ק"מ, ואילו הסוללה נהנית מאחריות לשמונה שנים / 150,000 ק"מ.
ה MG5 נמכרת במחיר של 163,888 ₪, ונכון למועד כתיבת שורות אלו נהנית מהנחה של 8,888 ₪, הנחה שמביאה את מחיר הרכב ל 155,000 ₪, מעניינים מאוד.
הסיכום שלי הוא שמצאתי את ה MG5 כסטיישן נוחה, מרווחת והגיונית למדי. אם אני מוסיף לזה את החסכון הגדול בעלויות אחזקה שוטפות, יש ל MG רכב מאוד מעניין בארסנל.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב