שישי בצהריים, אני מגיע למתחם לובינסקי לאסוף את הפיקאסו לסופ"ש כשהבת הקטנה שלי איתי. אוסף את הרכב שנמצא בחניון תת קרקעי, בשביל לנסוע לאט עד הרכב שלי שנמצא 100 מטר משם לקחת את כסא הבטיחות. מושיב את הילדה על המושב האחורי, שניה של דממה מצידה, ואז צהלות שמחה מהמרווח העצום ברכב, מהאווירה האוורירית, ומהתחושה שהרכב משדר. הכי אמיתי וכנה שיכול להיות. היא מאוהבת בפיקאסו, ואני מבין אותה.
בעולם של סיטרואן, הפיקאסו ממוקמת בין ה C4 הרגילה לבין הגראנד פיקאסו 7 מושבים.
חיצונית, הפיקאסו לא דומה לשום רכב אחר שהוא לא ממשפחת סיטרואן או ספציפית פיקאסו כלשהו. החזית מסודרת בשלוש שכבות, כונס אוויר משושה נמוך בקומת הקרקע, משני צדדיו פנסי ערפל, בקומה השניה, ממש בקצוות הרכב שני פנסי תאורת דרך, ובקומה העליונה, נמתחים שני קווי אופקיים, משולבים עם סמל סיטרואן במרכז, ופסי לד בצדדים. התוצאה שונה כאמור מכל דבר אחר, אבל מיוחדת ונאה. שמשה קדמית ענקית שמתחילה עמוק בתוך מכסה המנוע, ונמתחת עמוק לתוך הגג. על השמשה נרחיב עוד מעט גם כשנתייחס לעיצוב הפנים. בצדדים, קורת A מפוצלת לשתי קורות דקיקות, וביניהן חלון גדול. ויזואלית, מהצד, למעט קורה קדמית בצבע המרכב, יתר קורות הרוחב הן בצבע שחור ונבלעות בתוך שטח החלונות העצום של הרכב. מתוך הרכב שטח החלונות העצום נותן תחושה אוורירית ומוארת. הדלת האחורית נפתחת לכל רוחב וגובה הרכב, עם הפנסים, וחלק מהפגוש, קצת כמו היפופותם שפוער את פיו. התוצאה היא מפתח העמסה גדול, שימושי ונמוך.
פנים הרכב מזכיר לך שלא מדובר ברכב 'רגיל' אלא בסיטרואן. מול הנהג אין לוח מחוונים אלא רק מוט הילוכים קטן. מעל לראש הנהג, איפה שבכל רכב יש מגן שמש, בסיטרואן הזו יש מגן שמש רגיל, אבל שנמצא כולו על מסילה (גם מעל לראש הנוסע). משיכה אחורה של כל המתקן חושפת את מלא השמשה הקדמית, שנמתחת ממש עד מעל לראש של הנהג והנוסע. זה מגניב ברמה שגורמת לך לחשוב "למה האחרים לא עושים את זה?" תוסיפו לזה את החלון הגדול במקום קורה A וקיבלתם שדה ראיה נפלא לכל הכיוונים.
עמוק במרכז הדשבורד צג גדול ושימושי לכל הפרמטרים העיקריים של הרכב, מהירות, הילוך, מצב מיכל הדלק, מד סל"ד דיגיטלי, ועוד ועוד. הצג בהיר ונראה מצויין גם באור יום מלא, וניתן להחליש את עוצמת ההארה לנסיעה בחשכה.
באמצע הדשבורד נמצא צג הפיקוד של סיטרואן ששולט על השמע, המיזוג, האינטרנט, הסלולרי וכד'. מי שרגיל למערכת של סיטרואן ירגיש מיד בבית.
ההגה הוא הגה סיטרואני רגיל, בדיוק כמו זה שבקקטוס. שליטה על קרוז קונטרול, מגביל מהירות, שמע, סלולרי וכד' – הכל מההגה ללא צורך להוריד את היד ממנו.
בין הנהג לנוסע תא עצום עם אפשרות סגירה, או הסרה מוחלטת של כל התא, לטובת פינוי מקום נוסף. שקע מצית, USB ו AUX חבויים מאחורי מדף קטן מתחת לצג המרכזי.
מאחור שלושה מושבים נפרדים, עם אפשרויות כיוונון רבות, ונציין רק שברצפת הרכב יש שני תאי איחסון שימושיים, ובדלתות האחוריות יש וילונות מקוריים שימושיים.
מנוע וגיר – המנוע בסיטרואן הוא מנוע 1.6 ליטר טורבו בנזין המוכר של החברה, המספק 165 כ"ס ב 6000 סל"ד ו 24.4 קג"מ שזמינים כבר מ 1400 סל"ד. תיבת ההילוכים היא זו שמשמשת את החברה בדגמיה הנוכחיים, גיר פלנטרי שישה הילוכים של חברת אייזין היפנית. כל זה משויך לרכב השוקל 1320 ק"ג. לא הכי קל בעולם, אבל לא משהו שהמנוע לא יכול להתמודד איתו. להתמודד אולי זו לא ההגדרה הנכונה. להטיס אותו קדימה. אם שמתם לב לנתון ההספק, אתם מבינים שהמנוע שש אלי קרב. לא מדדנו את נתון התאוצה הרשמי, 8.4 שניות ל 100 קמ"ש, אבל בכל לחיצה על הדוושה הסיטרואן הקטנה שועטת קדימה. זו לא GTI אגרסיבית, זו משפחתית 'שגרתית' אבל גם לנהג חובב ההגה היא בהחלט תספק הרבה רגעי הנאה / הנעה. שיוט במהירות 140 קמ"ש עובד בלי שום דרמה או תחושה שהאוטו מתאמץ, וזה מובן כשהמהירות המרבית של הרכב היא 210 קמ"ש. (לא בדקנו)
מילה על הגיר, כשנוסעים רגוע, הוא מזהה את הסגנון וזורם איתך בנינוחות. כשלוחצים, הוא ממהר לשנות מוד לאגרסיבי, ויוצא מהמוד הקרבי רק אחרי שהוא מזהה שנרגעת. זה עבד מצוין בפועל. ברגע שהגיר זיהה נהיגה אגרסיבית ו'רגל עד הפח' הוא לא מיהר להעלות הילוכים, ודאג להיות בסל"ד גבוה ולא להיכנס למצב 'שיוט'.
דבר החברים – אישתי ועוד שני חברים נהגו ברכב. שניים מהם עשו עוד סיבוב, ועוד סיבוב, ועוד אחד, רק בשביל הכיף של הנהיגה ברכב המקסים הזה. חבר שלישי נהג על 140 קמ"ש בעודו אומר לי "אני ממש לא מרגיש שאני נוהג על 100" אז ציינתי בפניו שהוא באמת לא נוהג על 100 קמ"ש.
לא איתגרתי את הרכב בנס-הרים או בכביש המחצבות שליד עיר צפונית אחת, זה במילא לא הסיבה לקנות כזה רכב, פשוט השתמשתי בו כמו שאני משתמש ברכב שלי היומיומי. אחיזת הכביש מצוינת, אם כי מעט זוית גלגול מורגשת, וזה בסדר, אין לוחמת הגה בלחיצה עצבנית, ובכלל התחושה היא של רכב שרחוק מאוד מהמגבלות שלו.
בלי כמה מילים בפולנית מדוברת אי אפשר אז:
כמות הפעמים שהפעלתי את הוישרים כשרציתי לשלב לרוורס היתה גדולה. זה הצחיק אותי כל פעם מחדש, ואז כששילבתי לרוורס, גם המגב האחורי החל לפעול. לקראת הסוף התרגלתי.
את רכב המבחן קיבלנו עם 30,500 ק"מ. בשנה אחת. ניתן להניח שמרבית הק"מ האלה לא עבור עליו בנינוחות. למרות הכל הוא לא נתן תחושה של רכב עם 30,000 ק"מ, אבל הייתי שמח לרכב מבחן עם הרבה פחות ק"מ.
שדה הראיה קדימה מצוין, אבל לא באמת אפשר לראות או לחוש איפה חלקו הקדמי של הרכב מסתיים. מחייב תרגול ונסיון.
קשה להעביר את התחושה שהרכב משדר לך, אבל כשהחזרתי אותו לסוכנות ועליתי על המשפחתית ליסינג אפורה ורצינית שלי, זו שמוגדרת כ'הטובה ביותר בקבוצת המשפחתיות' התחושה היתה שעליתי על רכב מקולקל. אין כיף. אין כח. משהו התקלקל ברכב במהלך הסופ"ש שהרכב המתין לי אצל לובינסקי.
מחיר – המחיר הרשמי של הסיטרואן הקטנה גדולה עומד על 139,900 שקלים. עמוק בתוך עולם הג'יפונים האופנתיים, ואולי זו אחת משתי הבעיות הכי גדולות של הרכב. נכון שבמבצעים שונים הרכב נמכר בהנחות של אלפי שקלים, ועדיין אני יכול להבין מי שירצה ספורטאז' או טוסון או אטקה בתוספת של כמה שקלים. לא בטוח שהוא עושה את הבחירה המוטורית הנכונה.
בסופו של המבחן פרסמתי בפייסבוק שלי את הפסקה הבאה, שמבחינתי מסכמת הכל:
המשפחתית הכי טובה שהכסף שלכם יכול לקנות, בפער ענק, אבל אתם לא תקנו אותה. גם לא תלכו לסוכנות לבקש נסיעת מבחן כי היא 'צרפתית' כי היא 'סיטרואן' ומי קונה אוטו שמתקלקל כל הזמן, ולעזאזל העובדות… אתם תקנו משפחתית יפנית או קוריאנית כדי שהיא תשמור על הערך, כדי שיהיה לכם קל למכור אותה בעוד 3 או 4 או 5 שנים, אבל במהלך השנים האלה אתם והמשפחה תסעו במכונית הסחירה שלכם אבל הנחותה בכל פרמטר שימושי שאפשר לחשוב עליו.
קוראים לה סיטרואן C4 פיקאסו 5 מקומות. היא הדבר שאתם והמשפחה שלכם לא תהנו ממנו לעולם.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב