הרבה פעמים כשאני בוחן רכב הסקירה מתחילה עם היסטוריה קצרה על היצרן או הדגם כדי לכוון את הקוראים למיקום של הדגם או היצרן בענף.
הפעם אני לא אנסה מפני שכדי לתאר מה זו אבארט צריך שתי כתבות היסטוריות מאוד מדוייקות, ולכן אומר מאוד בכלליות, ויסלחו לי (או לא) חובבי המותג אם אומר שמדובר בחטיבת הספורט של פיאט שכיום מייצרת גירסאות ספורטיביות לפיאט 500 המקסימה, הן זו עם מנוע הבנזין, והן זו החשמלית ירחם השם.
העיצוב החיצוני של האבארט הוא מהמתוקים שיש, והוא מבוסס על הפיאט 500 המקסימה, עם התאמות גדולות. פנסי חזית עגולים, סמל אבארט (זה עם העקרב), כונסי אוויר ועוד. גם מי שלא מבין מה בדיוק הוא רואה בהחלט יכול להתחבר לעיצוב המתוק. פנים הרכב מסגיר את גיל המכונית עם מולטימדיה בגודל 7" עם קישוריות חוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ולוח מחוונים דיגיטלי שלטעמי פחות 'ספורטיבי' ממה שהייתי רוצה ברכב מוכוון נהיגה. ידית ההילוכים שנראית במבט ראשון כממוקמת בשל איזה אילוץ טכני, בפועל 'נופלת' ליד בדיוק איפה שהיית מצפה, עם מהלך קצר כמצופה מרכב כזה.
לאתר את מתגי החלונות החשמליים הצריך השקעת מחשבה, בסוף הם נמצאו, ולא על הדלת. המושב נוח, אוחז ומבט מתחת להגה מציג ארבע דוושות – שלוש לתפעול הידני של הרכב, ורביעית משמאל לתת מנוחה לרגל הלוחצת על הקלאץ'. מצד שני מושב הנהג אינו המושלם עבור רכב ספורטיבי, הוא גבוה מדי ומצריך תנוחת נהיגה זקופה מדי ביחס למה שהיית מבקש לקבל ברכב מסוג זה. ההגה גדול מהמצופה, מתכוונן רק לגובה ולא לעומק, עם סמל העקרב במרכזו, ושליטה בסיסית על המולטימדיה.
למרות שבע כריות אוויר, לאבארט אין מערכות בטיחות מתקדמות, והיא מצוידת בצפצפת מובילאיי, ובהתאם מקבלת ציון איבזור בטיחות 0.
בצד הטכני העניינים מתחממים. לאבארט מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר המפיק 165 כ"ס ב 5500 סל"ד ומומנט מירבי של 23.4 קג"מ שמגיע ב 3000 סל"ד גבוהים משהו. תיבת ההילוכים ידנית עם חמישה הילוכים והנעה קדמית. הנתונים האלה יבשים משהו אם לא אספר לכם שהאבארט שוקלת 1035 ק"ג בלבד. הנתונים הרשמיים מספרים על תאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש ב 7.3 שניות, בדרך למהירות סופית של 218 קמ"ש.
עם זאת, הסיפור האמיתי של האבארט, כל אבארט, הוא בהתנהגות הכביש ובהנאה מנהיגה. רכב לא צריך להיות מהיר בצורה מוגזמת כדי שיהיה מהנה לנהיגה, וכאן האבארט כבר מצטיינת עם התנהגות כביש נפלאה ומהנה שזורחת בכל סיבוב הגה ובכל לחיצה על דוושת הגז. האבארט נהנית מזויות גלגלול שכמעט לא קיימות, מהגה חד ומדויק שמכניס אותה לתוך הפניה בדיוק בקו שהנהג ביקש, ומוציא אותה עם לחיצה על הדוושה ברגע הנכון. רפידות ברמבו מספקות את הנשיכה הנדרשת והממתק הכתום מייצר הנאה וכיף לנהג, לכל נהג. אחרי סיבוב בכבישי הגלבוע עולה כי האבארט הזו תספק את מקסימום ההנאה דווקא על המסלול, גם אם לא תהיה הכי מהירה במדידת זמנים.
בצד המגבלות אני מתעלם מצד השימושיות, ולא איכפת לי אם מישהו רוצה לשבת במושב האחורי או לשים קניות בתא המטען. אם זה הקטע שלכם תקנו ג'יפ אוונג'ר. בהיבט הספורטיבי נתון המומנט חלש ממה שהייתי רוצה ברכב מסוג זה, רק לשם ההשוואה, לפיג'ו 208GTI מעל 30 קג"מ, ואילו קונצרן האם של פיאט, סטלנטיס, מפיק מומנט זהה ממנוע ה 1.2 ליטר שלו כשהוא נטול כל יומרות ספורטיביות. האבארט צריכה יותר קג"מ. גם מנתק ההצתה מפתיע מעט עם מעורבות יתר, בעיקר כששיא ההספק מגיע ב 5500 סל"ד, ואני מניח שזה נועד לשמור על המנוע.
האבארט היא לא רכב בניחוח 'רטרו'. האבארט היא רכב ישן במובן הכי טוב של המילה. היא רכב של פעם שממשיכים לייצר היום. היא מדויקת, בועטת, רועשת, מערבת את הנהג, ומייצרת כיף. תעבור על הרשימה הזו ותגלו שיצרני רכב עוברים סעיף סעיף כדי לוודא שאף אחד מהם לא נמצא במכוניות חדשות בהן נהגים לא רוצים לקבל היזון חוזר מההגה, רוצים שקט, רוצים סביבה סטרילית ורק תניחו לנו בפקק עם מולטימדיה טובה. האבארט מצביעה בדיוק בכיוון ההפוך.
צריכת הדלק של האבארט טובה, ותלויה בעיקר בנהג. נהיגה חסכונית ממש, כזו שאוי ואבוי לכם אם תקנו אברארט ותנהגו בה כך, תניב מעל 17.5 ק"מ לליטר. אבל אם תנהגו באבארט כמו שצריך צריכת הדלק תהיה בטווחה אורך באיזור ה 12.0 ק"מ לליטר.
החסרון הכי גדול של האברט הוא התמחור. בעבר הלא רחוק תומחרה האבארט ב 130.0 עד 140.0 אש"ח, קליק אחד מעל סופר מיני, בדיוק במקום בו היא צריכה להיות. היום מתומחרת האבארט ב 170.0 אש"ח, ולא ניתן להצדיק רכישה שלה במחיר הזה. תוסיפו עוד כ 10.0 אש"ח ואתם עם יונדאי i20N שלועסת את האבארט בכל היבט שימושי וספורטיבי. טוב יעשו אנשי סמלת היבואנית אם יחזרו לגיזרת המחירים של 130.0 – 140.0 אש"ח, ובסביבת המחיר הזו, ובהתחשב בכמויות הכיף שהאבארט מייצרת – לא תהיה לה תחרות.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב