אלפין A110S – שירה טהורה

האלפין A110S היא רכב ספורט טהור, עם מנוע מרכזי, הנעה אחורית, משקל נוצה ומנוע גיבור. השילוב יוצר קונצרט של הנאה לחובבי נהיגה.

לפני כחצי שנה במונחי זמן, הושק בארץ מותג 'אלפין' המיובא על ידי פריסבי (לשעבר קרסו) המתמקד בדגם ספורט יחיד A110 ומשווק בכמה גרסאות. על ההשקה תוכלו לקרוא ממש כאן.

מאז ההשקה לא עובר שבוע בו אני לא מתכתב עם נציגי פריסבי בבקשה לתאם רכב מבחן, עד שהם כנראה העדיפו לתאם לנודניק את הרכב רק שירד מאיתנו.

למי שאין לו סבלנות לקראו עד הסוף, האלפין A110S המככבת במבחן עלתה על כל הציפיות. אחרי כמעט 1000 ק"מ ב 14 שעות (כולל הפסקה בערד) יצרה עבורי אמת מידה חדשה והציבה רף מאוד מאוד גבוה, אליו יושווה מעתה כל רכב דומה.

האלפין A110S היא ספורט קופה, דו מושבית, מנוע מרכזי והנעה אחורית. ככל שהתבוננתי ברכב יותר, כך שמתי לב לפרטי העיצוב הנחבאים, ומ 'רכב קופה מגניב' היא עברה ל 'רכב קופה מרהיב'. הדבר הראשון שרואים ב אלפין A110S אלו יחידות התאורה המגניבות בחזית, ומתכתבות ישירות עם האלפין A110 המיתולוגית של שנות ה 70. הפנסים לא נראים כך במקרה. הם זורקים אותך מיד לאותה אלפין מקורית, ממוקמים באותו המקום בדיוק, ונהנים מאותן בליטות מיוחדות בהן הם ממוקמים. תסתכלו על מכסה המנוע הקדמי (אין שם באמת מנוע אלא תא חפצים). יש פס גדול במרכז, המתחיל מהחזית ונמשך כמעט עד השמשה הקדמית. לצידו, במרכז מכסה המנוע עוד שני קפלים לאורך. זה לא מקרי, זה לא כדי לייצר עניין. זה בדיוק כמו אותה אלפין מקורית של שנות ה 70. גם הכיתוב העדין ALPINE בחזית אינו מקרי. לכו לתמונות של האלפין המקורית. כן הוא גם שם. בתי הגלגלים תפוחים כנדרש לאכלס את הצמיגים הרחבים 215/40R18 לקדמיים ו 245/40R18 לאחוריים. יחידות תאוןרה משולבות לד מאחור, ומפלט יחיד במרכז חלקו התחתון של הפגוש האחורי, ומשני צדדיו דיפיוזרים לניהול זרימת האוויר.

למרות ההומאז' לאלפין המקורית, האלפין A110S עומדת בפני עצמה כרכב ספורט קופה יפהפה.

פנים הרכב טומן בחובו הפתעה ענקית, אחת מכמה הפתעות שעוד יגיעו. מושבי ה A110S הם מושבי באקט, יחידה אחת, שניתן לכוון רק למרחק. כיוון לגובה מצריך שחרור ארבעה ברגים והתאמתם מחדש. למרות החשש ממושב נהג שכוון מראש לנהגים אחרים אני מוצא אותו על גבול המושלם. כמי שסובל מאוד מבעיות גב, הדבר הראשון שעבר לי בראש כשהתיישבתי מאחורי ההגה היה 'אף עצם לא כואבת לי'. פשוט שלמות של הנדסה. אופן כיוון המושב גם מעיד על כוונת מהנדסי אלפין. זה לא רכב לקניות של יום שישי, זה רכב למסלול ביום שישי.

מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה משתנה בהתאם למצבי הנהיגה. למרות היותו דיגיטלי, יש בו מד מהירות גדול מימין ומד סלד גדול משמאל. בדיוק כמו שנדרש. ביניהם תצוגה משתנה בהתאם לבחירת הנהג. הגה תלת חישורי בחלקו העליון סימון אדום למרכז, ומתג למצבי נהיגה. מאחורי ההגה מנופי העברת הילוכים, . דשבורד קטן, מצופה עור הפוך, בלי קשקושים מיותרים. במרכז מולטימדיה 7", ומתחתיה פקדים מעוצבים לפונקציות בסיסיות. בקרת האקלים מופעלת על ידי שתי חוגות גדולות ומספק מתגים. פשוט, יעיל ושימושי. בקונסולה המרכזית שלושה מתגים חלף בורר הילוכים. D, N ו R. לחיצה ארוכה על N מכניסה את הרכב למצב P. שני מתגים לחלונות החשמל הקדמיים, מתג התנעה גדול, ומתג מעצור יד חשמלי. זהו. כמה המינימליסטי הזה פשוט וטוב, ואני נזכר בתיאורים של אנשי אלפין בעת ההשקה – הרכב נבנה סביב הנהג. ככה בדיוק זה מרגיש.

על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.8 ליטר, המספק 252 כ"ס ב 6000 סל"ד ו 32.6 קג"מ ב 2000 סל"ד בגירסת הכניסה ה A110 וביתר הגירסאות לרבות רכב המבחן מפיק המנוע 301 כ"ס ב 6300 סל"ד ו 34.7 קג"מ ב 2400 סל"ד. הקו האדום של המנוע נמצע מעט מתחת ל 7000 סל"ד. תיבת ההילוכים רובוטית דו מצמדית עם שבעה הילוכים.

המהירות המירבית מוגבלת מחשב ל 250 קמ"ש, והתאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 4.5 שניות בדגם הכניסה, ו 4.2 שניות ביתר הגירסאות.

משקל הרכב עומד על 1184 ק"ג לרכב המבחן, ו 7 ק"ג פחות לדגם הכניסה. רק לשם ההשוואה, רנו קליאו, העומדת לא רחוק מה A110 באולם התצוגה שוקלת כמה ק"ג יותר מהאלפין. חלוקת המשקל של האלפין 56% על הסרן האחורי ו 44% על הקדמי.

ברכב אין מערכות בטיחות מודרניות כמו בלימה אוטונומית או תיקון סטייה מנתיב. רק צפצפת מובילאיי.

גודל סוללה, טעינה AC או DC, טווח WLTP – לא כאן. אם זה מעניין אתכם לכו לאולם של Xpeng הסמוך. אנחנו עם רכב ספורט טהור.

אנחנו ניגשים לרכב ואני מכה על המצח איזה טמבל יצאתי, שכחתי את היונידן R7 בבית, למרות שהכנתי אותו מבעוד מועד. ליאור מפריסבי שואל מה קרה, ואני מסביר. הוא צוחק – יש כאן יונידן שאנחנו התקנו. R8. רכב המבחן כפי שציינתי הוא ה A110S עם 301 כ"ס ו 34.7 קג"מ, ואחרי הסבר קצר מנציג פריסבי על מצבי הנהיגה, ביטולי בקרות, ושאר הערות, אני מקבל אזהרה – רק דלק 98.

היציאה מהמרכז של פריסבי בשורק מהוססת ועדינה. הנעה אחורית, משקל נוצה, ללא מערכות בטיחות מקוריות, ואני נותן הרבה כבוד לרכב. המנוע הממוקם ממש מאחורי הנהג נשמע היטב, אבל בניגוד לכלי רכב ספורטיביים בהם המנוע קודח לך בראש, כאן הוא נשמע היטב אבל גם נעים. נהיגה נורמטיבית לא מכניסה רעש חריג של מנוע, למרות שברור שהוא ממש מאחורי האוזן שלך, ולחיצה על דוושת הגז מכניסה קונצרט של סימפוניה שאני מוצא את עצמי לוחץ רק כדי לשמוע או הסאונד המשכר שוב ושוב.  

ככל שנצברים הק"מ בכיוון דרום, אני מרגיש יותר בנוח ללחוץ ולהגביר קצב. ה A110S מגיבה בשמחה, נדמה שמספיק לחשוב על הפניית ההגה כדי שהאלפין הזו תפנה, נטולת זווית גלגול לחלוטין, ואני מבין שהמקום הנכון בשבילה זה אחד המסלולים בהם היא יכולה להפגין את התנהגות הכביש הנפלאה שלה. אני לרגע לא שוכח שמדובר כאן בהנעה אחורית, ואם מגזימים מעט בלחיצה על הדוושה כשהגלגלים הקדמיים אינם ישרים, בהחלט ניתן להרגיש את ה A110S אומרת לך 'דיר באלאק'. בניגוד למכוניות הנעה אחורית אחרות שגם ב 30 קמ"ש שמחות לזרוק זנב, ל A110S אחיזה גבוהה מאוד, וצריך לגרום לה להוציא את התחת לריקוד קטן, שנתפס מיד באמצעות הגמדים האלקטרוניים ששומרים עליה ועל האגו שלך. אבל אתה יודע שהמפלצת נמצאת שם, כמה ס"מ מאחורי המוח הניאנדרטלי שלך, שנהנה מחווית נהיגה טהורה כל-כך שקשה לתאר במילים.

החלפת ההילוכים של ה A110S מהירה מאוד, ואני כמעט ולא מוצא סיבה להשתמש במצב הידני של ההילוכים, למעט שמירה על הילוך נמוך כשצריך, וליתר המקרים, המצב האוטומטי מהיר יותר מכל תגובת אנוש, מוכשר ככל שיהיה.

בהשוואה ל A110  הרגילה ולדגם ה GT, ה A110S מונמכת ב 4 מ"מ, ומוקשחת משמעותית באמצעות אנטירולים ומתלים. אני לא יודע לומר איך האחרות מתנהגות, אני יכול לומר שה A110S מתנהגת פשוט נפלא, וזה המקום לציין שוב שההפתעה הגדולה ביותר היא מכיוון הנוחות. לא נוחות של רכב 'רך' אלא עבודת מתלים מרשימה מאוד, שגם אחרי כמה מאות ק"מ, שאף אחד מהם לא היה במהירות נמוכה, אני יוצא מהמכונית ללא שום תחושת עייפות או לאות בגוף. אין לי מושג איך מהנדסי אלפין עשו את זה, אבל סיבוב של יום שלם, ואנחנו יוצאים מהמכונית מחייכים ושמחים ללא שום עייפות מה שמחזיר אותי לתפיסה של מהנדסי אלפין לפני הרכב נבנה סביב הנהג.

קצת על התאוצות של ה A110S. כיף. המון כיף. ואז עוד יותר כיף. והכיף הזה מכה בך בכל החושים. והתאוצות. זה לא רק ה 0-100 ב 4.2 שניות, זה האיך הליניארי כל-כך, והסאונד המשכר שאתה רוצה ללכת לישון איתו, להפוך אותו לרינגטון של הטלפון, לשים אות בתור שעון מעורר. תנו לי עוד ממנו, זה לא יספיק לעולם. לחיצה על דוושת התאוצה מטיסה את הדרדסית, ומענגת את המוח בסאונד נפלא. בגלל הקשיחות המובנית, יש תחושה שאתה נוסע הרבה יותר מהר ממה שאתה באמת, וכשהמהירות עולה למהירויות של שלילה + כותרת בהודעת יח"צ של משטרת התנועה, התחושה נפלאה. קשה להסביר את חווית הנהיגה המזוקקת הזו של ה A110S. אם אתם חובבי נהיגה באמת, לכו תחוו בעצמכם. אין לזה תחליף.

צריכת הדלק למרות שלא צריכה לעניין אתכם, אבל בגלל שמדובר בדלק 98 אז אולי כן, אבל לאורך 900 ק"מ שחלקים קטנים מאוד מהם היו מתונים, הצריכה הממוצעת עמדה על 8.2 ליטר ל 100 ק"מ, כלומר כ 12 ק"מ לליטר.

בשנת 2023 נמכרו בישראל 4992 כלי רכב שעלו חצי מיליון שקלים ומעלה. בסה"כ. קרוסאוברים, פרימיום, יוקרה, יו-ניים איט. מתוך אותם 5000 אנשים שהתמזל מזלם שהם יכולים להשכיב חצי מיליון ₪ על מכונית, אני משער שכמה עשרות מהם עשו טעות גדולה שלא נכנסו לאולם של אלפין והזמינו נסיעת מבחן.

האלפין A110 מתחילה בדגם הכניסה עם 252 כ"ס שעולה כ 480.0 אש"ח, אחריו ה A110GT שנהנה כבר מההספק המשופר של 301 כ"ס, שעולה 550.0 אש"ח, אחריו דגם המבחן A110S שעולה 580.0 אש"ח ואותו הדגם עם Aero Kit יעלה כבר 620.0 אש"ח, ודגם ה A110R עולה 780.0 אש"ח.

ה A110S היא שירה מוטורית, לא פחות.  

אם אי פעם אזכה בלוטו, אין לי כוונה לשנות את החיים אפילו לא קצת. הרמז היחיד שתוכלו דעת על הזכיה יהיה ה A110S שתחנה לי ליד הבית. וזהו.

תגובות גולשים

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן