סובארו WRX STI
סיבוב התרשמות קצר במכונת מלחמה חוקית לכביש

הסובארו WRX STI היא רכב מירוץ חוקי לכביש. עם ביצועים של רכבי ספורט, שימושיות של רכב משפחתי, ושם מיתולוגי היא שווה סיבוב התרשמות קצר.

לחובבי הרכב כל אחד מצמדי האותיות לא מצריך שום הסבר או הקדמה. ליתר האוכלוסיה אסביר שמדובר בגירסאות הספורט של סובארו, שנטועות עמוק בעולמות מירוצי הראלי הקשוחים, עם נהגים שרק איזכור השמות שלהם גורם לך לחייך – קולין מק'ריי, מארקו אלן, ארי ואטנן, קרלוס סיינז, טומי מאקינן ורבים וטובים אחרים.

ברצינות התהומית של יפנים חדורי מוטיבציה, שלטה סובארו במרוצי הראלי עם גירסאות שנראו ממש כמו המכוניות שיכולת לקנות באולמות התצוגה, רק שהתוכן היה מעט שונה.

בתחילת שנות ה 90' הציגה סובארו את האימפרזה, שהיתה מחליפתה של הלאונה הותיקה. באותה העת, החלה סובארו לשחרר לשווקים גירסאות חוקיות לכביש של רכבי ה WRX שהיו הגירסה החמה, יותר נכון הלוהטת של המשפחתית הסטנדרטית, עם הנעה כפולה לכביש, ומנועי 2.0 ליטר טורבו.

הרעיון שיכולת לקנות רכב שנראה כמו האימפרזה של השכנים, אבל עם יכולות וביצועים של 'מכוניות על' של אותה התקופה, ניטע בקרב חובבי הרכב בעולם, והמכוניות הפכו בן רגע לאלמותיות.

מאז ועד היום משחררת סובארו גירסאות STI  לדגמים שונים של החברה, ומכוניות אלו מתברגות מהר מאוד בטופ של הביקוש לחובבי רכב.

כשחבר מציע לך לקחת את הרכב הפרטי שלו לחצי יום להתרשמות, אתה לא ממש מסרב, אבל קשה לקרוא לזה מבחן דרך, רק 'סיבוב התרשמות'. 

הרכב שלפנינו, סובארו אימפרזה WRX STI מודל 2018 שייך כאמור לחברי א', שהפקיר אותי בידי עם הרבה אמונה.

בסקירות רגילות אני מתחיל עם סקירה חיצונית של העיצוב ועובר לסקירה פנימית. הפעם לא. האימפרזה מזכירה / דומה לכל אימפרזה רגילה, עם שינויים עיצוביים. כונס אוויר גדול על מכסה המנוע, מאפשר לאינטרקולר (מצנן ביניים שתפקידו לקרר את האוויר שנכנס למנוע. אוויר קר יותר = אוויר דחוס יותר = יותר חמצן למנוע) לקבל אוויר טרי מבחוץ. גלגלי 18" עם צמיגים במידה 245/40, קאליפרים צהובים ענקיים, פתחי איוורור בכנפיים, סמלי STI כדי שגם מהצד לא יטעו לחשוב שאתם עם אימפרזת ליסינג, ומאחור רבעיית מפלטים בשרניים וכיתוב בהתאם. ברגע שתניעו את הרכב אף אחד כבר לא יטעה לחשוב שמדובר בגירסת הליסינג של האימפרזה. מנוע בוקסר בנפח 2.5 ליטר, עם מגדש טורבו, לא משחרר את אותו הסאונד של ה 1.6 הסטנדרטית. יותר לכיוון של באס עמום וחזק.

המנוע ה'צנום' מספק 300 כ"ס ב 6000 סל"ד, ומעל 41 קג"מ זמינים ב 4000 סל"ד. רשמית התאוצה ל 100 קמ"ש אורכת 5.2 שניות, בפועל בכל הילוך התאוצה מדביקה אותך למושב, ועם העליה בסל"ד ההצמדה הולכת ומתחזקת. בכל הילוך, מכל מהירות, לחיצה על דוושת התאוצה משגרת אותך קדימה בחוליגאניות משמחת, ואותן מכוניות שהיו אך לפני שניות לידך הן נקודה קטנה ומתרחקת במראות הרכב.

הרכב כאמור שייך לחבר, ולכן ננהג בזהירות, מה גם שהוא מצריך הרבה הסתגלות. ההגה ישיר והדוק מאוד. יותר מכל הגה שאני זוכר. נגיעה קטנה מספיקה על מנת לשנות נתיב או לבחור קו נכון יותר. פניה ארוכה בכביש מהיר מתבצעת (לכאורה, זה לא באמת קרה ) במהירות יותר מכפולה ממה שכתוב בשלטים המוזרים האלה בצידי הדרכים, וגם אז הרכב פשוט מחובר לאספלט, ללא סימן לחוסר יציבות או אבדן שליטה.  

משנית

הפתעה נוספת לחיוב היא המרווח הפנימי, בעיקר במימד האורך. ל WRX בסיס גלגלים של 2.65 מטר. בפועל מתקבל מרווח פנימי סביר לחלוטין, עם הרבה מרווח לרגליים. שלושה מבוגרים לא ממש ישמחו לשבת ברכב מאחורה, אבלי שניים מהם לא ירגישו כל בעיה. גם שלושה ילדים יכולים לשבת במושב האחורי, ולומר תודה שאבא לא בחר בסובארו BRZ.

מבחינת איבזור, תמצאו ברכב את כל האיבזור המקובל, למעט מערכות בטיחות מקוריות, וחבל. לסובארו מערכת בטיחות מקורית מעולה – eyesight  שהיתה יכולה להתאים מאוד לרכב חלף התקנה מקומית של מובילאיי.  לנהג מספר פיצ'רים שיעזרו לו לכוון את התנהגות הרכב לפי העדפותיו וצרכיו. הדיפרנציאל המרכזי ניתן לכיוון ושינוי חלוקת המומנט – יותר לסרן הקדמי או יותר לסרן האחורי, כאמור בהתאם להעדפות. עוד במרכז הדשבורד תצוגה משתנה המביאה לידי הנהג נתונים שונים על לחץ הגדישה, כוחות ה G הפועלים על הרכב ועוד.

למעוניינים להשתמש ברכב כרכב יומיומי אציין כי הוא מגיע עם תיבת הילוכים ידנית בלבד עם שישה הילוכים, ומתלים קשיחים. מאוד. המשמעות היא שבנהיגה עירונית הרכב נוקשה יחסית, זאת על מנת שביציאה לכבישים המפותלים, לרכב כמעט ולא יהיו זויות גלגול. מעולם לא נהגתי כל-כך לאט על פסי ההאטה שפיזרה עיריית רמת השרון בכזו נדיבות בעיר. בלימה ברכב שותלת אותו במקום בזכות ארבעה בלמי דיסק גדלים, ללא רכינה של הרכב קדימה כפי שמתרחש במרבית המכוניות.

רוכש הרכב ויתר על הכנף המוגזמת עימה מגיעה ה STI הזו לטובת מראה נקי ומעט נחבא אל הכלים. עד כמה שאפשר עם אימפרזה WRX STI.

מחיר הרכב יתן לכם עודף של 10 שקלים מ 300,000 שח שתשלמו ליבואן, ועוד כ 4700 ₪ לאגרת הרישוי. בתמורה תקבלו רכב מהיר ביותר, שיחייב אתכם לעשות קורס נהיגה על מנת שתוכלו להפיק מהרכב את המיטב שיכול להציע, ויש לו הרבה מה להציע. 

סובארו - מנוע בנזין
סובארו - מנוע בנזין

תגובות גולשים

One Response

כתיבת תגובה

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן