לקסוס GS300H
יוקרה היברידית – מבחן משומשות

מה עדיף - משפחתית 'רגילה' או באותו מחיר יוקרתית היברידית וחסכונית?

מבחן יד שניה – לקסוס GS300H  

למי שאינו מכיר, לקסוס היא חטיבת היוקרה של טויוטה. היא לא רק טויוטה 'מפוארת' אלא עומדת מאחוריה תפיסה שלמה של איכות והקפדה על מנת להתחרות ביצרניות הגרמניות.

עם ההשקה הרשמית של הלקסוס הראשונה ב 1989 זכתה היצרנית היפנית להרבה מבטים ספקניים של 'איך טויוטה מתחרה בדיוק במרצדס או ב.מ.וו?'. אבל השוק הצפון אמריקאי אימץ את היצרן הצעיר לחיקו באהבה. במהרה זכתה לקסוס לשם איכותי מאוד וצברה אהדה הולכת וגדלה בכל רחבי העולם. מריצים קדימה, ובשנת 2011 משיקה לקסוס את סדרת ה GS החדשה, רכב 'מנהלים' המתחרה במרצדס סדרה E, בבמ.וו סדרה 5 ובאודי A6. (ה IS מתחרה במרצדס סדרה C וב.מ.וו סדרה 3, וה LS מתחרה בגירסאות הבכירות של מרצדס סדרה S וב.מ.וו סדרה 7)

כיאה לרכב מבית טויוטה שולבה גם גרסה היברידית- מנוע בנזין משולב חשמל.   לגירסה הנבחנת כאן, מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר, בשילוב הנעה חשמלית, המפיק בסה"כ 231 כ"ס. כל הטוב הזה עובר לכביש דרך הגלגלים האחוריים.  הרכב הנבחן מודל 2014, גירסת פרימיום כולל גג נפתח, יד ראשונה עם 86,000 ק"מ.

לא מעט לקוחות לקסוס בוחרים בה דווקא בגלל שלא משדרת את התדמית של חלק מהגרמניות, והיא נהנית מסוג של יוקרה נחבאת אל הכלים. העיצוב החיצוני אגרסיבי אבל לא מנקר עיניים גריל זויתי מובחן, משני צדדיו פנסים בעלי מראה מחודד עם תאורת לד. מכסה מנוע מפוסל בעדינות משתפל לעבר הקורות הקדמיות. הסתכלות מהצד לא באמת תתפוס לכם את המבט, וגם חלקה האחורי נראה אנונימי משהו, אבל בשילוב נגיעות עדינות מאוד של כרום, בהחלט יוצר מראה יוקרתי.

בסה"כ העיצוב החיצוני משדר את אותה 'אנונימיות יוקרתית' המבוקשת.

השקט החיצוני נמשך עימכם גם לתוך הרכב. המושבים הקדמיים חשמליים לחלוטין (למושב הנהג מספר זכרונות), נוחים ומפנקים, וכוללים בנוסף גם חימום ואיוורור. הדשבורד כולו מרופד עור נעים למגע עם תפירה כפולה. במרכז הדשבורד מסך גדול הנשלט על ידי מוט קטן ליד מוט ההילוכים. תוך שניות אתם מסתגלים לשליטה מוחלטת בתפריטים הרבים, גם מבלי לקרוא את ספר ההוראות.

מול הנהג לוח מכוונים עם מד מהירות ומד 'סלד' גדולים, כאשר במד הסל"ד גם חיווי לנסיעה חסכונית. בין שני המכוונים צג עם תצוגה משתנה בהתאם לבחירה, כאשר כל הבחירות נעשות מפקדים הנמצאים על ההגה.

מתחת לצג המרכזי ברכב שני פתחי מיזוג וביניהם שעון 'אנלוגי' לטובת המראה האלגנטי / יוקרתי. מתחתיהם פקדי המיזוג השונים. הקונסולה המרכזית מאכלסת מוט הילוכים סטנדרטי ומתחתיו חוגה לבחירת מצבי נהיגה – חסכוני / ספורט / נורמלי.

המושבים האחוריים ממשיכים את הקו הנקי השולט ברכב. מושבי עור בהיר, שני פתחי איוורור, אבל הנוסע במרכז הרכב יסבול ממושב אמצעי מוגבה מעט ונוקשה. לא הכי נוח בעולם.

מבט פנים

התנעה עם כפתור ו…נדלקות נורות בלוח המכוונים ולא קורה דבר. כמה שניות של דאגה ואז אתה נזכר שזה רכב היברידי. תחילת התנועה נעשית על המנוע החשמלי, ולכן אין את רעש ההתנעה של מנוע הבנזין. תחילת הנסיעה מגלה הגה די כבד, ונסיעה מאוד נוחה. הרכב מבודד חלק גדול מהמהמורות, ואלו שאינו מבודד חודרות לרכב בעדינות כאילו מתנצלות שהפריעו. למרות שהרכב בן חמש, שום ציוץ או קרקוש לא נשמע משום מקום, אות לאיכות ההרכבה וההקפדה הגבוהה של לקסוס על איכות הייצור.

לחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה משגת את כל הכח מהמנועים – הבנזין והחשמליים לגלגלים האחוריים, ומשגרת את הרכב קדימה בנחישות מפתיעה. קצב צבירת המהירות הינו גבוה מאוד, ובלי להרגיש מגיעים למהירויות הרבה יותר קרובות ל 200 קמ"ש מאשר ל 100 קמ"ש, בלי טיפת דראמה או מחאה מהרכב. זה פשוט מהיר מאוד. ושקט. מאוד מאוד שקט. אתה משייט ב 150 קמ"ש, והרעש החודר לרכב הוא כמו של רכב 'עממי' ב 70 קמ"ש. נינוח לחלוטין.

צריכת דלק: בוצעו שני נסיונות – בראשון נקבעה מהירות באמצעות הקרוז קונטרול (אדפטיבי – כלומר מזהה את הרכב שמקדימה, ומתאים עצמו למהירות) על 95 קמ"ש. לאורך כל כביש החוף מגלילות ועד לחיפה, הציגה הלקסוס המגודלת צריכת דלק של מעל 19 ק"מ לליטר. בדרך חזרה, בלי לרדת מ 120 קמ"ש, ועם נגיעות מהירות גבוהות משמעותית צריכת הדלק היתה 16.1 ק"מ לליטר. מרשים מאוד.

קצת חששתי ממה שיהיה לי לומר על הרכב בכבישים מפותלים. זה אמנם רכב מנהלים לא קטן, ודי כבד (בגלל הסוללה), עם הגה שנותן תחושה של הגה 'כבד', אבל כשהמהירות התגברה, הלקסוס נשארה יציבה מאוד, ורגועה מאוד. לא ניסיתי פרובוקציות מוגזמות, ואמנם זו לא מכונית קטנה וזריזה, אבל היא בהחלט סיפקה קצב מהיר גם כשהאספלט התחיל להתפתל.

סיכום:

ה GS300H היא לטעמי רכב ממכר. היא אלגנטית מאוד, מוקפדת מאוד, איכותית ברמה הגבוהה ביותר שראיתי ברכב משומש, ונעימה מאוד לנסיעה ושהות.

מחיר מחירון לרכב שכזה הוא מעל 160.0 אש"ח. עסקאות נסגרות בטווחי מחירים של בין 130.0 אש"ח ל 150.0 אש"ח בהתאם לרכב הספציפי ועברו. אם ניקח לדוגמא שרכב משפחתי ממוצע חדש כמו קורולה עולה כ 135.0 אש"ח, האם אפשר להחליפו בלקסוס שכזו? אחזקתה בוודאות תהיה יקרה יותר מאשר קורולה חדשה. עם זאת, התועלת וההנאה גם הן גבוהות משמעותית.

כל אחד יעשה את השיקול שלו, אני ככל הנראה הייתי בוחר בלקסוס כזו על פני קורולה חדשה.

תגובות גולשים

One Response

  1. אחזקה תהיה יקרה יותר? אולי ביחס לקורולה אבל כל הרעיון בקניית לקסוס משומשת היא האמינות הידועה שלה. זה בוודאי מקטין את הסיכוי להוצאות כבדות כמו שצפויות באחזקת רכב יוקרה גרמני.

כתיבת תגובה

לקריאת תגובות ולכתיבת תגובה

הפוסטים הנצפים ביותר

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?

תנאי השימוש באתר

ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.

כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.

התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.

כללי השימוש

הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.

אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.

אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.

שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.

האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.

אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.

פרסמו אצלנו

בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.

להתראות,
יואב

רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
דילוג לתוכן