אני אוסף את האודי Q5 Sportback S Line 50 TFSI e ממגדל צ'מפיון בבני ברק. הרכב טעון במלואו (פלאג אין הייבריד) ונוסע חרישית למשרד בת"א. המחשבה שעוברת לי בראש היא 'איזה כיף להיות עשיר'. האודי הזו משדרת לך ישירות למוח 'אח שלנו, אתה עשיר, אל תתבייש, תהנה'. בכניסה לחניון בעבודה האודי מקבלת Standing ovation מהשומר בחניון שכבר ראה אותי עם לא מעט רכבי הדגמה, וציין שהרכב הולם את מידותי להפליא, הרבה יותר מהרכב היומיומי הפרטי. אם ככה מתחיל מבחן לרכב, מעניין איך ההמשך.
היסטוריה תחילה,
האודי Q5 הוצגה לראשונה בשנת 2008 כמענה של היצרן הגרמני לסגמנט ג'יפוני הפרימיום המתפתח. בשנת 2012 עברה ה Q5 פייסליפט, ובשנת 2017 הוצג הדור השני של ה Q5 לא לפני שהוא צבר לעצמו אוהדים בקרב חובבי המותג. לאורך השנים יוצרה האודי עם מגוון גירסאות הנעה מנועים ורמות גימור. בשנת 2021 עברה ה Q5 פייסליפט נוסף וקיבלה גם גירסת Sportback לטובת מראה ספורטיבי.
חיצונית, ה Q5 הזו בהחלט מרשימה. החזית אגרסיבית במידה, עם גריל משושה שחור, המורכב בתוכו מסבכה של הרבה משושים קטנים, סמל ארבע הטבעות המוכר במרכז, תגית קטנה המציינת שהרכב הזה נהנה מהנעת Quattro -הנעה כפולה של אודי, סמל מיתולוגי של החברה עוד מימי מרוצי הראלי של שנות ה 80', יחידות תאורה ראשיות משולבות לד משלימות את חזית הרכב. דווקא מבט מהצד חושף את צידו היפה יותר של הרכב, עם קפל עדין המתחיל בקצה יחידת התאורה הקדמית, עובר לאורך כל הרכב בצורת גל עדין, עד שמשתלב עם יחידת התאורה האחורית. הדלת האחורית משתפלת במתינות לאחור, ליצירת מראה קרוסאובר-קופה, ועל אף הביקורת על נסיונות עיצוב אלו, ב Q5 זה נראה מצוין, אגרסיבי משהו אך מאופק.
כניסה לרכב מציגה סביבת נהג מצוינת. לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3" עם שליטה מלאה מההגה, מסך מולטימדיה בגודל 10" במרכז הדשבורד, מתחתיו פתחי מיזוג יעילים ופס אלומיניום מוברש נאה עם תג Quattro שיזכיר לנוסעים שהם לא באיזו גירסה עממית של ה Q5. עוד תמצאו את בקרי השליטה על בקרת האקלים המפוצלת לשלושה איזורים, וכפתור התנעה. בהתאם לסגמנט הפרימיום בו אודי נמצאת גם החומרים, התחושה, המגע ואיכות הייצור היא ללא רבב. הביקורת היחידה שיש לי היא כל-כך שולית ופיינשמיקרית, שרישום שלה מביך משהו. אבל אותם 5 ס"מ מרובע בהם יפגשו אצבעות הנוסע כשהוא יניח את יד ימין על משענת הדלת הפנימית, בדיוק איפה שנמצא מתג החלון החשמלי – היו יכולים להיות עשויים מחומר נעים יותר למגע. וגם שאין איפה להניח את הסלולרי כאשר הוא מחובר למולטימדיה עם כבל נתונים. תפעול הרכב, למרות כל מורכבותו אינטואיטיבי באופן מלא, ואת ספר הנהג פתחתי רק כדי לראות איפה מתג ההפעלה של התיקון האקטיבי של הנתיב. (בקצה ידית האיתות).
המושבים הקדמיים חשמליים כמובן, ההגה מתכוונן כמקובל, ואין בעיה למצוא תנוחת נהיגה נוחה לכל נהג. גם במושב האחורי תמצאו שפע של מקום כנרמז מבסיס הגלגלים הנדיב של הרכב העומד על 2.82 מטר מכובדים.
על הצד הדינמי אחראים שני מנועים – מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 265 כ"ס ו 37.7 קג"מ, ויחד עם המנוע החשמלי ההספק המשולב עומד על 299 כ"ס ו 45.9 קג"מ מרשימים. סוללת הרכב בקיבולת של 17.9Kwh המאפשרת נסיעה חשמלית טהורה של מעל 50 ק"מ. הטווח המוצהר רשמית wltp עומד על 58 ק"מ, אופטימיים משהו. 52 ק"מ – 54 ק"מ ריאליים לחלוטין מהמבחן.
אגב, אודי מציעה לכם לבחור גם בגירסת tfsi 55 הנהנית מהספק משולב של 367 כ"ס ו 51 קג"מ, והביצועים בהתאם.
את כל הטוב הזה מעבירה לגלגלים תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים העונה באודי לשם S-tronic .
תחילת הנסיעה עם סוללה טעונה במלואה חרישית לחלוטין. בורר מצבי הנהיגה מכוון על Comfort, שאומר שמנוע הבנזין מוכן לכל משימה, אבל דומם. מצב דיינמיק לעומתו מעביר את תיבת ההילוכים ישר למצב ספורט, ומניע את מנוע הבנזין מיד, נכון לכל משימה. לחיצה נמרצת על דוושת התאוצה וה Q5 חושף שיניים חדות. הרכב מזנק מהמקום בנחישות ובמהירות מרשימים. אומרת זאת כך (יונית) 'הרכב יגיע מעמידה ל 100 קמ"ש, הרבה יותר מהר ממה שאתם תוכלו לומר Q5 Sportback S line 50 Tfsi e'. הנתון הרשמי עומד על 6.1 שניות ל 100 קמ"ש ( 5.3 שניות בגרסת ה 55 ) ויחד עם ההנעה הכפולה, אין לרכב כל בעיה להוריד את כל המומנט, ואח"כ את כל ההספק ( 265 כ"ס) לכביש.
נסיעה שגרתית ב Q5 עלולה להביא אתכם לשלילת רשיון מהר יותר ממה שאתם מצפים. האודי מייצרת מהירות בקצב מרשים, ועקיפות מתבצעות כהרף עין. כשאתם מסיימים את העקיפה הזריזה, אם לא תשגיחו על המהירות, תמצאו את עצמכם שועטים ב 160-170-180 קמ"ש, כשהרכב נינוח לחלוטין, ואלמלא מבט בלוח המחוונים לא הייתם מנחשים שזו המהירות. חלק גדול מתחושת הקלילות מתקבל מבידוד הרעשים המצוין של ה Q5 המכניס לרכב רק מעט איוושת רוח במהירות גבוהה.
כאן מתחיל סוג של אמביוולנטיות, מחד הרכב מציג אחיזת כביש גבוהה מאוד, ומאידך עם גלגל הגה מעט גדול מדי, ומשקל עצמי של 2,150 ק"ג לא הרגשתי מאוד בנוח לזרוק אותו בפניות היורדות ממצפה רמון או אלו היורדות לכיוון כביש המישר בדרום, בעיקר מחשש למצוא את עצמי זרוק עם חצי מיליון שקל באיזו תעלה, ולך תסביר. על אף האמור, שלא תתבלבלו לרגע, ה Q5 הזה מייצר קצב נסיעה גבוה מאוד ולא משנה אם הכביש ישר או מפותל, והמגבלה היחידה היא הנהג הפחדן (במקרה שלי).
ה Q5 עושה שימוש בתצורת מתלים מעניינת ולא נפוצה. מאחורה תמצאו מתלה רב חיבורי, שדבר מקובל ונפוץ, אולם כאן גם המתלים הקדמיים הם באותה תצורה בדיוק של מתלה רב חיבורי ועושים עבודה מצוינת. המתלים מעלימים את מרבית השיבושים בכביש, ללא תלות במהירות. אולי למעט קטע דרך קטן בו הכביש היה עם גלים קטנים שכן חדרו לרכב, לא מעט בגלל המהירות הלא ממש נמוכה, ביתר 850 ק"מ שעבר הרכב בשלושה ימים התחושה היתה של כיול מתלים ברמה גבוהה מאוד. אחרי ארבע שעות נהיגה, עם מעט הפסקות לצילומים, יצאנו שותפי לדרך ואני מהרכב רעננים לחלוטין, הסתכלנו אחד על השני, והתחושה היתה כאילו נסענו 10 דקות לפאב השכונתי.
בהיבטי בטיחות ה Q5 Sportback S line 50 Tfsi e הזו מצויידת בכל המערכות החשובות כמו בלימה אוטונומית (הופעלה במהלך הנסיעה כשהרכב החליט שאני לא בולם מספיק בנחישות ותיגבר משמעותית את הבלימה), בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב, קרוז קונטרול אדפטיבי מצוין, התראה על רכב בשטח מת ועוד. ציון רמת האיבזור הבטיחותי עומד על 6.
צריכת דלק – כמו כל רכב פלאג אין, כל הנסיעות העירוניות במשך למעלה מיומיים בוצעו ללא הפעלת מנוע הבנזין. עשרות ק"מ בדממה מוחלטת ועם 0 פליטת מזהמים. בכל חניה ליד הבית הרכב חובר לעמדת טעינה וכך בכל רגע נתון הסוללה שלו היתה טעונה למשימות העירוניות / עבודה וכד'. עם היציאה מחוץ לעיר לנסיעה ארוכה, בשלב מסוים הסוללה התרוקנה והרכב הפך להיברידי תוך שהוא מפעיל את המנוע בהתאם למה שהמחשב אומר. מרגע קבלת הרכב ועד להשבתו המצערת מאות לאודי, צרי הדלק הממוצעת היתה 8.2 ליטר ל 100 ק"מ, כלומר 12.2 ק"מ לליטר, וזה הושג על אף נהיגה לא ממש חסכונית בחלק גדול של הדרך. בנסיעות עירוניות כאמור, אם תטעינו את ה Q5 לא תשתמשו בבנזין כלל.
אגב, לרכב בלימה רגנרטיבית, אולם היא לא נשלטת על ידי הנהג. כלומר הנהג לא יכול להחליט על עוצמתה, ולכן לא ניתן לסגל עם ה Q5 הזו סגנון נהיגה של 'One Pedal Drive' .
המחיר של כל הטוב המתואר כאן לא זול, רכב המבחן היה עולה לכם 444,200 ₪ לפני אגרת רישוי, ואילו דגם ה 55 היה עולה לכם 481,500 ₪ לפני אגרת רישוי, ולפני הנחות.
ללא התייחסות למחיר ה Q5 Sportback S-Line 50 Tfsi e היא פשוט מכונית משובחת.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב