אנחנו נוטים לחשוב על ה ב.מ.וו X6 רכב חדש יחסית, עם זאת הדגם כבר חצה מזמן את גיל 15, כאשר הוצג לראשונה כרכב קונספט בשנת 2007 תחת ההגדרה SAC – Sport Activity Coupe שהוא בעצמו הגדרה ל SUV Coupe כלומר SUV עם קו גג שיורד למטה בחלקו האחורי, כאילו הלבישו קו גג של רכב קופה 2 דלתות על מרכב של SUV. ממציאת הקטגוריה היא ה X6 של ב.מ.וו, והשאר כבר היסטוריה או היסטריה כשיצרני פרימיום נוספים מחקים את המבנה הלא שגרתי לתקופתו. הדור הראשון של ה X6 החל להיות משווק עוד בשנת 2008 והציג לא מעט חידושים טכנולוגיים כסטנדרט. ב שנת 2015 הוצג הדור השני של הב.מ.וו X6 ובשנת 2020 הושק הדור השלישי. ה X6 הנבחן כאן הוא מהדור השלישי, אבל עם מתיחת הפנים המרשימה שעבר הדגם בתחילת 2024, שנגעה בעיקר בחזית הרכב עם יחידות תאורה חדשות וגריל קדמי מעודכן.
ככל שעברו השעות והק"מ עם ה X6 כך הרכב עבר לי יותר חלק בגרון. כמו וויסקי משובח, אתה לומד להעריך את הצבע, המורכבות של הטעמים השונים בחיך, כך גם ה X6. מה שנראה לי במבט לא מעמיק כמשהו אגרסיבי מדי לטעמי, התגלה עם הזמן כרכב משובח ברמות הגבוהות ביותר, ורק המחיר העיב משהו על השמחה שהרכב הזה מעניק לבעליו.
העיצוב החיצוני כאמור מעודכן עם יחידות תאורה קדמיות מתוחכמות עם שני פסי לד עבים אחד במרכז יחידת התאורה, שני בקצה החיצוני, רגיל הכליות הגדול מצופה כרום מוברש, וכונס אוויר שחור עם חיישני מערכות הבטיחות בתחתית הפגוש. צללית הקופה הייחודית של נאה למדי ובצבע האפור בטון הרכב נראה יותר קטן ממה שהוא באמת. עד כמה שזה נשמע לא סביר, ה X6 נטול גימיקים צעקניים שיש על דגמים היום כדי שייראו 'מרשימים'. מאחור הרכב נותר ללא שינוי, כלומר יחידות תאורה גדולות ומאורכות, ושלוש 'קומות' של עיצוב – החלק העליון עם השמשה האחורית, תפיחה במרכז הגובה, ועוד אחת למטה. בסה"כ מדובר בעיצוב הכי בוגר ובשל של ה X6, ולמרות שהדעות עליו חלוקות, אני מצאתי אותו בהחלט לטעמי.
הדבר הראשון הפוגש אותך בתא הנוסעים אלו הם צבעי ריפודי העור, שחור עם חום אדמדם, הרבה חום אדמדם, שאישית פחות התחברתי לצבע. מכאן הדברים משתפרים משמעותית. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3" עם מגוון תצוגות בהתאם למצבי הנהיגה הנבחרים, והגדרות הנהג. במרכז הדשבורד צג מולטימדיה בגודל 14.9", כמובן עם חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. קונסולה מרכזית רחבה עם תא סגור ומשטח טעינה אלחוטי, ובמרכז הקונסולה לוח פיקוד לשליטה על כל מערכות הרכב עם בורר הילוכים, מתג ל P, ומעצור יד חשמלי. משמאלו מתגי בחירת מצבי נהיגה – אקו, קומפורט וספורט. תשכחו מהאקו. לא קניתם רכב כזה כדי לשים אותו על מצב אקו, ולידם מתג להתנעה / דימום הרכב. בחלק הימני של לוח הפיקוד ממוקמת חוגה גדולה המשמשת כפיקוד למערכת ה iDrive Touch השולטת למעשה על כלל מערכות הרכב, מבלי צורך להתאמץ ולמתוח את היד המלכותית לעבר מסך המולטימדיה. מול הנהג הגה תלת חישורי שמנמן ונעים לאחיזה, מעט גדול מדי לטעמי, עם מתגי שליטה על בקרת השיוט האדפטיבית (בחלק השמאלי) ומערכת השמע (מימין). מתג נוסף הוא בורר מצבי הגובה של ה X6 עם מתלי אוויר אדפטיביים, המאפשרים להגביה או להנמיך את הרכב בהתאם לצורך. חלקים גדולים מהדשבורד, הקונסולה המרכזית וחיפויי הדלתות משולבים בציפוי עץ. מושב הנהג חשמלי כמובן, מאוורר ומחומם, עם מגוון כיוונונים מקובלים וגם כאלה שלא. הביקורת היחידה שיש לי לגבי המושב הוא שנהגים נמוכי קומה, שלא לומר מאותגרי גובה, וזה כולל כאלה בגובה 1.70 מטר, היה טוב אם ניתן היה להגביה אותו מעט יותר. מעבר לזה מושב הנהג נפלא לא פחות, ובמצב ספורט מתכוונן וסוגר על הנהג כדי שלא ימרח מחוץ למושב בסיבובים חדים.
מרווח הפנים במושב האחורי משובח הודות לבסיס גלגלים נדיב של 2.975 מטר. למרות הגג המשתפל אחורה לא ניכרה מגבלת גובה לראש במושב האחורי, אלא אם אתה סנטר ב NBA.
עוד ראוי לציון הוא תא המטען הגדול בנפח 580 ליטר, ואביזר קטן להמחיש את עומק המחשבה של ב.מ.וו. מתחת לרצפת תא מהטען נמצא גלגל רזרבי. הרמת הרצפה מגלה שהוא נתמך על ידי זרוע הידראולית השומרת עליו במצב מורם. סגירת הרצפה מלווה ב'קליק' מורגש והרצפה ממש ננעלת במקומה.
על ההנעה אחראית תחנת כוח מונעת דיזל בנפח 3.0 ליטר, ומערכת עזר חשמלית היברידית קלה 48V. יחד מייצרים שני המנועים 298 כ"ס (מנוע הדיזל 286 כ"ס) ו 68.3 קג"מ (מנוע הדיזל 66.3 החל מ 1500 סל"ד). תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה הילוכים, עם אפשרות העברת הילוכים ידנית באמצעות מנופים מאחורי ההגה. התאוצה הרשמית מ 0 ל 100 עומדת על 6.1 שניות, בדרך למהירות סופית של 233 קמ"ש.
היציאה מחניון ב.מ.וו בתל אביב רגועה משהו, ואני מסתגל לגודל ובעיקר לפער המחירים בין ה X6 לבין המשוגעים הנדחפים מכל כיוון ברחובות דרום ת"א. לא רוצה להחליף עם אף אחד מהם טלפונים, ואני זוחל לאיטי לכיוון איילון המשובש עד אין סוף מעבודות בכביש. עם הירידה לאיילון התנועה מעט משתחררת, וה X6 מתחיל למתוח את כל שש בוכנותיו, וצובר מהירות בנחישות. אם מישהו מכם זוכר, אני חוזר ואומר שהמשיכה והתאוצה שאנחנו מרגישים זה המומנט, ואילו המהירות הסופית זה ההספק. וכאן יש מומנט מכובד, וה X6 טס ומאיץ כאילו אין מחר.
הספק ומומנט זה כל ילד סיני יכול לעשות, ואם אין מספיק אז נוסיף עוד מנוע ונקבל הספקים מטורפים וקלים להשגה. אבל הפער האמיתי שמבדיל את מיטב תוצרת גרמניה וה X6 הוא דוגמא נפלאה לכך, וזה פער שהיצרנים מהמזרח עוד לא סגרו, ולא בטוח שרוצים לסגור, אלו הם מערכות המתלים. ה X6 בורך על ידי הבורא בסט מתלים משובח, ללא ספק מהטופ 5 בהם נהגתי עם יכולת ריסון של המרכב השמנמן, העברת מידע מדויק דרך ההגה לנהג (תזכרו שמידע צריך להיות הולם את הרכב והרוכש, ולב.מ.וו יש אלטרנטיבות למי שנהיגת מסלול וחדוות נהיגה בראשו בצורת סדרות ה M) ושמירה על נוחות גבוהה והצמדה משובחת לאספלט. בכבישים עירוניים מתמודד ה X6 היטב עם הסלילה הבעייתית, כבישים שבורים ופסי האטה בגובה אקראי. המתלים מרסנים את מכת הכניסה, ויודעים לרסן גם את היציאה כך שהנוחות ברכב לא נפגעת. ה X6 לא מרחף מעל המהמורות אלא מכיל אותן בצורה מרשימה. בכבישים מהירים מרגיש ה X6 כמו מלך הכביש. לא משנה באיזו מהירות תחליטו לשייט, ה X6 נון תחושה של טורף על. הוא מהיר, ההיגוי נפלא, האחיזה גבוהה והנינוחות בתא הנוסעים מרשימה. כאן אני מציין כי לחובתו של ה X6 ההגה היה לי מעט גדול מדי. הייתי שמח למידה אחת יותר קטנה.
צריכת הדלק, אם זה רלוונטי לרכב מסוג זה, היתה מפתיע לטובה. הצריכה הרשמית עומדת על 13.7 ק"מ לליטר. בפועל, לאחר 36 שעות עם הרכב, צריכת הדלק הממוצעת עמדה על כ 12 ק"מ לליטר, וזה לא פחות מנפלא מרכב כזה, ובסגנון הנהיגה והלחיצות האגרסיביות בהן הוא ננהג. נהיגה חסכונית עם ה X6 כלומר, נסיעה מתונה, כ 100 קמ"ש, בלי האצות חזקות ובלי גז-ברקס כל הזמן, הניבה צריכה נפלאה של מעל 17 ק"מ לליטר.
בהיבטי בטיחות מצויד ה X6 במרבית אביזרי הבטיחות המתקדמים המוצעים היום, ובהתאמה מקבל ציון 6 באיבזור הבטיחות של משרד התחבורה. לא נמצאו מבחני ריסוק ל X6 לא של ה EuroNcap ולצערי גם לא של מקביליו מארה"ב ה NHTSA או ה IIHS. עם זאת, ניתן להקיש משהו ממבחני הריסוק של ה X5 שבאופן עקבי מקבל ציונים מקסימליים, ולא סביר שה X6 יהיה שונה ממנו מהותית.
ה BMW X6 xDrive 30d משווק במחיר של 789,900 ₪. זו אולי הביקורת הכי גדולה שניתן ליחס לו. ה BMW X6 xDrive 30d הוא רכב משובח וראוי מאוד, הוא מציב רף גבוה מאוד ואיכותי בזכות רמות דיוק מאוד גבוהות, ותחושת עליונות פרימיום אמיתית.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב