פיג'ו 208 1.2 ליטר, טורבו, אוטומטית:
ה 208 אינה מכונית חדשה על הכביש, וראיתי אותה כבר מאות פעמים. אין לי הרבה מה לומר על העיצוב החיצוני, האוטו בהחלט נאה לטעמי (מצד שני לא זוכר שראיתי לאחרונה אוטו חדש וחשבתי שהוא ממש מכוער). תוספת המרחב הפנימי מבורכת, ההגה מתיישב 'בול' במקום. מעליו לוח שעונים שמזכיר מאוד את זה שהיה ב 308 רק שהפעם הוא מסודר 'נכון'. מד מהירות גדול מימין, מד סל"ד גדול משמאל, בו המחוג עולה עם כיוון השעון, מד דלק ושעון חום ממוקמים בקצוות, באמצע צג עם נתונים שונים, אחד מהם מאוד אהבתי – החיווי למצב הגיר. נכון שבהרבה מכוניות הוא מראה לנהג D אבל בפיג'ו הקטנה הוא גם מראה את ההילוך הרגעי בו הרכב נמצא. נוח ושימושי.
במרכז הדשבורד מולטימדיה מהתקנה מקומית, שמרגישה איכותית. הצימוד לסלולרי שוב נעשה בשניות, וכל משתמש אנדרואיד בסיסי ירגיש עם המערכת 'בבית'. מתחת לצג חוגות המיזוג, חיבור USB הכרחי, שקע מתח ותאים לכוסות/פחיות/רימוני עשן.
המושב האחורי מרווח במידה סבירה. בכל זאת מדובר בסופר מיני. אני מסתכל על הדלתות האחוריות ונזכר שזו גירסת האקסס המוזלת – חלונות אחוריים ידניים. לא חשמליים. עוצר רגע, ובוחן איזה עוד אבזור חסר לי לעומת הגירסא המפוארת (אקטיב) – מראות חיצוניות עם כיוון ידני (!) מתוך הרכב , אין בקרת אקלים, ההגה שחור בלי נגיעת טאצ' עיצובית והג'אנטים הם רגילים עם חיפוי פלסטיק (בעברית – ג'אנט ברזל עם טאסות). המחיר לעומת זאת משמח מאוד- 82,900 לאוטו as is.
מתיישב באוטו, מכוון את ההגה (למעלה/למטה, פנימה/החוצה), מכוון את המושב הנוח, ואפשר לצאת לדרך. האוטו ממש חדש וסע רק 1500 ק"מ, אני נותן לו להגיע לטמפ' עבודה, ולוחץ. 1.2 טורבו 110 כ"ס יחד עם גיר אוטומטי פלנטרי 6 הילוכים עושים את שלהם והאוטו מרגיש נמרץ וחזק. אני מחייך בלב 'איזה כיף'. כל לחיצה על הדוושה משגרת את האוטו קדימה, כך שהמכונית שבמראה האחורית פשוט קטנה במהירות. זה כמובן לא סופר מיני חמה כמו ה GTI למיניהן, אבל לנהג 'מן הישוב' זה די והותר. המחשבות מפליגות בדימיון…זה מנוע פיורטק 1.2 ליטר, עם טורבו. המנוע הזה בדיוק מוציא ב 4C וב 308 כ 130 כ"ס, וכל מה שצריך זו עדכון תוכנה קטן…
נוחות הנסיעה מצויינת, שום חריקה או ציוץ, המתלים רכים מספיק כדי לא להתרסק וקשוחים מספיק כדי לא להתנדנד ואני מתחיל במחשבות כפירה על החלפת הריו.
אוסף את הקטנה מהגן, יש לה מספיק מקום לרגליים (אם כי אני מעריך עכשיו מאוד את מרחב הפנים הגדול של הריו) ונוסעים הביתה. אישתי אומרת שהיא צריכה לצאת לסידורים, לאסוף את הגדולה מהחוג, לקנות תחפושת לפורים לקטנה ועוד, ואני מציע לה לקחת את ה 208 להתנסות, וממתין לשמוע את דעתה על האוטו. היא חוזרת עם חיוך, ואומרת שהאוטו ממש ממש מתוק, אבל עיצבן אותה שהוא נכבה לה כל פעם שהיא עוצרת. אני נזכר שגם אותי זה שיגע אבל מהר מאוד מצאתי את כפתור הביטול ורק שכחתי לספר לה.
צריכת דלק – בערב שוב נסיעה לבדוק צריכת דלק – כביש 4 בין ראשון לציון למחלף מורשה, מהירות קבועה של כ 90 קמ"ש – 3.8 ליטר ל 100 ק"מ (26 ק"מ לליטר). בבוקר, בדרך לעבודה, עם לא מעט לחיצות אגרסיביות על הדוושה צריכת הדלק עומדת על 6.9 ליטר ל 100 ק"מ (14.5 ק"מ לליטר). בנסיעה מתונה יותר ממה שנהגתי בה בבוקר אפשר להערכתי לגלח כאן איזה ליטר שלם, אבל מי רוצה עם כזה מנוע?
בשורה התחתונה אוטו מצויין (אסור לקלל ברשת אבל הוא בנזונה של אוטו). לטעמי מדובר בסופר מיני מובילה, אולי הטובה ביותר היום ( את זה צריך לבחון ראש בראש מול מיטב תוצרת גרמניה) במחיר אגרסיבי. בתמורה מוותרים על מעט 'פינוקים'. העדרם לא הפריע לי כלל, אבל לחבר אחד זה הפריע מאוד, ואצל חבר שני אישתו הטילה ווטו בגלל המחסור הזה.
208 1.2 ליטר ידנית
אני מחזיר את האוטומטית ואוסף את הידנית. לבנה. הצבע לא מחמיא לאוטו. מעלים את הקימורים היפים של האוטו. אני מרגיש 'בבית'. אותה סביבת נהג כמו באוטומטית. ההבדל היחיד שאני מוצא בהשוואה לגירסא האוטומטית הוא שהחלונות האחוריים חשמליים כאן ולא ידניים. ניכר על האוטו שהוא עמד כמה ימים. מסדר לעצמי תנוחת נהיגה נוחה ומניע. האוטו עם 25,000 ק"מ כרכב מבחן וזה מורגש.
כמו האוטומטית, גם כאן האוטו נוח מאוד. פסי האטה, בורות בכביש וסתם סלילה ירודה מסוננים מהיושבים ברכב. הקלאצ' יותר קשה ממה שאני מכיר מהריו, עם זאת התנהלות בתוך הפקקים אחה"צ בכביש 4 עוברים בקלות. המנוע גמיש ומרגיש חי, אבל אחרי יום עם אחיו המטורבת ההבדל מורגש. עוד מורגש שמדובר במנוע 3 צילנדרים, בוודאי בהשוואה ישירה שאני עושה לריו הפרטית שלי עם אוטו נפח מנוע בערך אבל עם צילינדר נוסף. קצת יותר רעידות, קצת יותר רעש שונה. אני מניח שמתרגלים.
בערב מאוחר שוב מבחן "סבתא לקחה נומבון ויצאה לנהוג" – 4.1 ליטר ל 100 ק"מ המתורגמים לכ – 24 ק"מ לליטר, בחזור מבחן "סבתא לקחה כפית חגיגית" – נסיעה במהירות של 100-110 קמ"ש – צריכת הדלק 5.3 ליטר ל 100 ק"מ ( כ 19 ק"מ לליטר).
אז מה יש לי לומר על הידנית? במבצע המוצע היום (אז במועד כתיבת המבחן) ב 67,900 שח זו מכונית מעניינת מאוד במחיר מעניין מאוד. מדגדג לי לרשום what you pay for is what you get – במובן הטוב של המשפט. זולה בכ – 10,000 שקלים ממבצעים על מכוניות מקבילות כמו פאביה או ריו או איביזה ידניות, אבל לא נחותה מהן. אם אתם חושבים לקנות סופר מיני ידנית אסור לכם לוותר על נסיעת מבחן ב 208.
הכתבה המקורית פורסמה באתר קארספורום בתאריך 16.3.2016. תוכלו לקרוא אותה כאן.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב