אחרי לא מעט מכוניות מבחן שעברו דרכי, לפעמים יש 'חיבור' עם רכב ברמה הבסיסית, עוד לפני שפתחת את הדלת. אתה רואה את הרכב והוא גורם לך לחייך. זה יכול להיות בגלל שאתה יודע מה מסתתר מתחת למכסה המנוע או שהעיצוב שלו הוא פשוט כזה שגורם לך לחייך. ה C1 היא מהסוג השני, במיוחד כשהיא באה באדום. אפס ציפיות מבחינת ריגוש אבל אתה מחייך חיוך אמיתי.
ה C1 נמצאת איתנו כבר כמעט שנתיים ללא שינויים משמעותיים. מנוע 998 סמ"ק, שלושה צילינדרים, ותיבת הילוכים ידנית או רובוטית. זה רכב שאמור להיות מיני בסיסי, תחליף לאופניים חשמליות או לרב-קו. חייבת להיות חסכונית, קלה לתפעול, קלה לחניה.
האוטו חמוד. פרצוף חייכני, גלגלים בקצוות, פסי לד מקדימה מוסיפים למראה הצעיר. נכנסים לאוטו, ההגה מתכוונן למעלה / למטה, ואיתו כל יחידת השעונים. יותר נכון יחידת השעון. מול הנהג מד מהירות גדול וברור, בצד שמאל חיווי דיגיטלי לסל"ד. נחמד. רוצה להנמיך את ההגה והוא צונח יחד עם לוח המחוונים. אם התרגלתם שכשאתם מנמיכים את ההגה לתנוחת הנהיגה האהובה עליכם אתם צריכים להפעיל מעט כח, ויש התנגדות, כאן אין התנגדות. יחד עם יחידת השעונים הדבר הזה שוקל לא מעט, והוא פשוט נופל עד הנקודה הכי נמוכה שלו. זה לא מפריע וקורה רק בפעם הראשונה. המושבים הקדמיים מקסימים. אין הפרדה בין המושב למשענת הראש, וזה נראה קצת כמו באקט אבל לא עמוק. אהבתי מאוד.
מתניעים, הרכב שוקל 860 ק"ג (לרובוטי. הידני שוקל 'עוד יותר פחות' – 840 ק"ג), אז גם אין הרבה בידוד, ובהחלט מרגישים את המנוע, עם זאת לא ברמה מטרידה. ברגע שהטורים עולים לא מרגישים דבר.
תיבות הילוכים – הגיר הרובוטי בהתחלה בועט, אבל מתרגלים לשימוש בו, ופשוט שוכחים מזה. או לא. הוא לא מעודן כמו DSG ולא מעצבן כמו הגיר באופל אדם. הגיר הידני כייפי ונעים לשימוש, עם זאת הוא אינו מעביר תחושה 'ספורטיבית'.
מרכיב את המושב בטיחות של הקטנה ומזהה בעיה. נצטרך לחתוך לה את הרגליים. אין מקום. כשאני אוסף אותה מהגן, מכניס לאוטו ובודק בכמה צריך לקצר אותה. היא שובבה שכמוה, פשוט משלבת רגליים בישיבה מזרחית וסבבה לה לחלוטין.
תא המטען, זה שחשבתי שהוא בוודאי וירטואלי מתברר להיות אמיתי, עמוק ומפתיע בגודלו. קניות שבועיות בשופרסל דיל יכנסו בלי בעיה.
מחשבות שעוברות בראש בעודי נוהג בשתי הגירסאות, היא שלרכב הזה יש שתי סיבות בלבד להצדקת קיומו – נסיעה עירונית וחסכון. אם בשני הסעיפים הוא מקבל ציון גבוה – עשה את שלו, אם בשניהם או באחד מהם הוא מקבל ציון נכשל – אין לו זכות קיום.
שתי בדיקות ביצעתי לצריכת הדלק של הדרדס לבית סיטרואן, בדיקה אחת לרובוטית ובדיקה אחת לידנית. הבדיקות היו שונות, כתוצאה מאילוצים שונים, אבל השורה התחתונה של שתי המכוניות היתה צריכת דלק מצויינת מחוץ לעיר. בנסיעה בין עירונית רגועה, במהירות של כ – 85 קמ"ש, בשתי המכוניות תוכלו בקלות לראות באיזור 30 ק"מ לליטר, וגם אם מחשב הדרך זייף, וזה רק 25 ק"מ לליטר, זו עדיין צריכה מצוינת. לא היו הבדלים מהותיים בין שתי הגירסאות, הודות לכך שהגירסה האוטומטית היא בעצם רובוטית. בנסיעה במהירויות גבוהות יותר תוכלו עדיין לראות מעל 20 ק"מ לליטר. צריכת דלק עירונית בפקקים של ת"א, עבודות הרכבת הקלה וכד', בנסיעה רגועה, ולא במירוץ רמזורים, תוכלו לראות תוצאות הנושקות ל 20 ק"מ לליטר, מלמטה.
הנסיעה העירונית קלה, האוטו ננסי וקל להשתחל בין מכוניות כשצריך, לחניות שאתה לא בטוח אם היית מחנה בהן אופניים. ההגה נעים, האוטו פונה בזריזות, בסיס הגלגלים הקצר מאפשר תימרונים שלא היית מנסה עם רכב גדול יותר.
אפשר לסמן שני V גדולים על שתי הנקודות המצדיקות את הקיום של האוטו.
באופן מפתיע גם בכביש המהיר הרכב מרגיש 'חי' ונמרץ. אין בעיה לשייט על 130 (על השעון) אבל התחושה היא שנגמר לו החמצן. אין עוד הרבה מעבר לזה, עם זאת גם במהירויות גבוהות היא שהרכב יציב לחלוטין ולא נותן תחושה של 'תוריד ת'רגל מהגז יא חוליגאן'.
מילה קטנה על הגירסא הידנית – ההרגשה המיידית שהרכב העביר לי היתה של קארטינג חוקי לכביש. מאוד מאוד אהבתי.
קצת על בחירת הצבעים של רכבי המבחן – הידני הגיע באדום אש. בכל תמונה שלא צילמתי אותו הוא עשה 'פוזות' למצלמה. הרובוטי הגיע בשחור. אשכרה התבאסתי לצלם אותו.
אז סיכומון קצר – רכב עירוני חביב למדי, קצת מחוספס, חסכוני כמו שלא ראיתי עד היום משום רכב. פשוט חסכוני בטירוף. לא רוצה לשתות דלק. אהבתי יותר את הגירסה הידנית שבמבצעים השונים נמכרת בפחות מ 50,000 שקלים, ומהווה לטעמי תמורה מצויינת למי שהרכב יכול להתאים לו.
למי מיועד? הייתי קונה כזה לבת שלי כשיהיה לה רישיון. מרווח דיו לארבעה מבוגרים צעירים, חסכוני, מתוק. סבבה לגמרי. לא מרגיש נחות על כביש מהיר, בהחלט פורח בתנועה עירונית.
האם הייתי קונה כזה לעצמי – כנראה שלא, אבל הידני האדום מתוק הזה בהחלט נכנס ללב.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב
One Response
המזגן בסיטרואן הזה ובשתי התאומות שלו לא מספיק לקיץ הישראלי.
אני מנחש שבחנתם אותו בחורף כי בקיץ זה פשוט לא נעים.