הרנו קליאו היא הסופר מיני של היצרן הצרפתי מאז שנת 1990. כדי למקם אתכם עד כמה הדגם הזה חשוב ליצרן אזכיר לקוראים שחצו את גיל 40, שהקליאו החליפה את הרנו 5 המיתולוגית.
הדור הראשון של הקליאו הוצג כאמור ב 1990, והיום אנחנו עם הדור החמישי של הרנו הקטנה שהוצג ב 2019.
הקליאו החדשה היא רכב נאה. החזית היא 'רנו' טיפוסית עם סמל רנו גדול במרכז, ופנים מחייכות משהו. אל תשאלו אותי למה, זה הזכיר לי 'חיוך' של דולפין. יחידות תאורה ראשיות גדולות, משולבות פס לד היוצא מהגבולות, יורד מטה ומתעקל לכיוון המרכז. על מכסה המנוע שתי 'תפיחות' בולטות להשלמת מראה צעיר ו'ספורטיבי' משהו. מבט מהצד מציג מראה עגלגל ונאה כאשר ידיות הדלתות האחוריות נסתרות בחלקה האחורי העליון של הדלת. גם מבט מאחור נשאיר את אותו רושם טוב של עיצוב נאה וזורם עם יחידות תאורה המשתלבות עם פס עיצוב של הדלת החמישית. בסה"כ מדובר ברכב נאה ונעים לעין.
פנים הרכב נעים לשהות ולעין. מול הנהג לוח מחוונים עם מד מהירות מימין, ומד סל"ד משמאל, בהם משולבים חיווים למצב הדלק וחום המנוע. באמצע צג עם מידע לבחירת הנהג. הדשבורד עצמו נאה ונקי. מתחתיו שני 'פסים' המחביאים בתוכם את פתחי המיזוג המרכזיים, זה של הנהג פחות שימושי, ונמצא ממש מאחורי ההגה. במרכז הדשבורד מערכת מולטימדיה בגודל 7" עם קישוריות מלאה לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. בדגמים הבכירים של הקליאו תהיה שם מולטימדיה בגודל 9.3", ומול הנהג יהיה לוח מחוונים דיגיטלי. מתחת למסך המולטימדיה נמצאים בקרי המיזוג, תא חפצים פתוח וידית ההילוכים עם בלם יד חשמלי
מושב הנהג טוב, מרווח ואוחז. עם מרבית הכיוונונים המקובלים ויחד עם הגה המתכוונן לגובה ולעומק, אין בעיה למצוא תנוחת נהיגה נוחה.
לקליאו בסיס גלגלים של 2.583 מטר, דבר שמורגש במושב האחורי המרווח יחסית לסופר מיני.
הקליאו שבמבחן היא ברמת גימור ZEN שהמשמעות שלה הוא מנוע טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר וגיר רציף. את אותו המנוע ניתן למצוא גם בגירסה הידנית (כבוד ליבואן שמביא רכב ידני). בגירסה הבכירה תמצאו את מנוע הטורבו בנזין 1.33 ליטר שהוא כבר פנינה אמיתית, עם גיר DCT (כלומר גיר רובוטי כפול מצמדים).
המנוע כאמור הוא מנוע טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר, עם שלושה צילינדרים. המנוע מספק 100 כ"ס ו 14.5 קג"מ בגירסה האוטומטית. הגירסה הידנית של אותו המנוע בדיוק מספקת 16.5 ק"מ שמתחילים להיות סבירים. לשם ההשוואה, מנוע 1.0 ליטר של סיאט איביזה מפיק מעל 20 קג"מ. ככל הנראה מדובר על הורדה מלאכותית של המומנט על מנת לאפשר לגיר הרציף להתמודד באופן ראוי עם המומנט הצנום. הגירסה הבכירה כבר מקבלת 131 כ"ס, 24.5 קג"מ וגיר רובוטי, ואין לי ספק שהיא מרגישה הרבה הרבה יותר טוב.
הסיבה שאני מתעכב על הנתונים האלה היא שלרוב אני קודם מתרשם מהרכב ואז הולך לחפור בנתונים, וכך עשיתי גם עם הקליאו הזו. ההבדלים מוחשיים מאוד.
הרכב קילס מלא, כלומר כניסה והנעה ללא מפתח. עם ההנעה מורגש מיד כי מדובר במנוע שלושה צילינדרים, גם ברעש שחודר לתא הנוסעים וגם בויברציות.
בנהיגה מתקבל רכב נוח מאוד, נוח שכאשר אתם תעברו על פסי האטה במהירות לא סבירה, הרכב לא יתרגש ולא ימחה בקולניות, אלא פשוט יעבור מעליהם, תוך שהמתלים לרגע לא מתבלבלים במה מצופה מהם לעשות. גם בנהיגה מהירה מתקבל רכב נוח ונעים עם היגוי מצוין, וניכר שהוא יכול לטפל בכל-כך הרבה יותר כח.
גם פעולת המזגן היתה לי קצת חידה, עם הפעלת המדחס וניתוקו, כשלא הצלחתי להבין מה הוא עושה. הפעלתי אותו על 20 מעלות, עם איוורור קל, והוא לא קירר. הורדתי למינימום, הפעלתי את המאוורר על המקסימום, ואז הוא קירר היטב, העליתי את הטמפרטורה והורדתי את עוצמת המפוח, והוא הפסיק לקרר. לא זכורה לי התנהגות כזו של מיזוג ברכב חדש.
לקליאו אחיזת כביש גבוהה למדי, ונהג נורמטיבי יתקשה מאוד למצוא את גבולות האחיזה. צריך באמת להיות דביל גמור או פרובוקציה מתוכננת מראש כדי לאבד אחיזה עם הרכב הזה.
אם אתם קוראים בין השורות אז יש פער גדול מאוד בין מה שהשלדה יכולה לעשות, בין ההיגוי המצוין והאחיזה הגבוהה, לבין מה שיחידת ההנעה – מנוע וגיר יכולים לספק, וזה די מתסכל. מדובר ברכב מצויין, שיחידת ההנעה שלו לא הולמת את היכולות של הרכב. כשהמתחרים שלו מבית סיאט או פיג'ו / אופל מציגים מנועי שלושה צילינדרים עם מעל 20 קג"מ, הגירסה הזו של הקליאו לא מסוגלת להתמודד וזה חבל, כי הגירסה הבכירה יכולה גם יכולה לעמוד ראש בראש עם הטובות שבסגמנט.
מבחינת בטיחות לקליאו בלימה אוטונומית והתראה על סטייה מנתיב, שזה מספיק כדי שלא תותקן בה צפצפת מובילאיי אבל נותן רק ציון 4 במפרט הבטיחות, וזה מעט מדי. במהלך הנהיגה הפעלתי את בקרת השיוט, הרכב זיהה את הרכב שלפני, אבל מעבר להתראה בלוח השעונים לא עשה דבר. אמרתי לנוסע שלידי שאני לא מבין את זה, הוא מזהה את הרכב שלפנים, אבל לא מתאים את עצמו כמו שבקרת שיוט אדפטיבית עושה. היה לי ברור שהוא מצויד בכזו, והוא לא.
במבחן צריכת הדלק הקליאו הצטיינה. אם הנתון הרשמי שלה הוא 6.3 ליטר ל 100 ק"מ, הצלחתי לסחוט מגור הרנו 4 ליטר ל 100 ק"מ שהם 25 ק"מ לליטר, לאורך עשרות ק"מ של נהיגה רצופה.
הקליאו החדשה עולה החל מ 84,990 ₪ לידנית, דרך 105,990 ל ZENשנבחנה כאן ועד 116,990 ₪ ל RS LINE. זה מביא אותי למסקנה שדווקא שתי גירסאות הקצה הן המעניינות יותר – הידנית וה RS LINE.
הקליאו הזו, עם המנוע הזה והגיר היא פספוס לטעמי. הרכב נוח ומרווח, נעים לנסיעה, המתלים מצוינים השלדה וההגה ברמה גבוהה מאוד, ורק יחידת ההנעה מקלקלת את ההנאה/הנעה. אם הייתי במקום של קבלת החלטות הייתי מנסה למצוא פתרון שיישר קו עם המתחרות הבכירות, כי לקליאו יש את הכלים לעשות זאת בקונפיגורציה מעט שונה.
תגובות גולשים
הפוסטים הנצפים ביותר
רוצה לדעת כשמתפרסם
פוסט חדש?
כל הזכויות שמורות ל CAR-PAD. אין להעתיק או לשכפל פרטים מתוכן הדף ללא אישור
ברוכים הבאים לאתר car-pad, מקווה שתמצאו בו מידע מועיל ומעניין. השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו מעיד על הסכמתכם לתנאים אלו. אנא קראו לעומק את התנאים.
כללי השימוש באתר ובתכנים המופיעים בו חלים על כל אמצעי המאפשר גלישה לאתר ותכניו – מחשב, מכשיר סלולרי, טאבלט, טלוויזיה חכמה וכל אמצעי אחר.
התנאים שלהלן רשומים מטעמי נוחות בלשון נקבה, אבל מתייחסים גם אליכם, הזכרים.
כללי השימוש
הנך ראשית להשתמש באתר ובתכניו לצרכים פרטיים בלבד. שימוש לכל צורך אחר מחייב הסכמה בכתב מבעלי האתר. אין להעתיק תכנים מהאתר בשום צורה של מדיה. ניתן להשתמש בקישורים המופיעים בו לצורך קישור במדיות חברתיות.
אין להעתיק מהאתר מידע לצורך פרסומו באמצעים אחרים תוך הסוואת מקור המידע. רוצה לשתף – השתמשי בקישורים המופיעים.
אין לקשר לאתר כל תכנים גזעניים, פוגעניים, סקסיסטיים, פורנוגרפיים, או כאלה המעודדים לפעולה המנוגדת לחוקי מדינת ישראל.
שימוש בתגובות באתר יעשה בצורה מכובדת ומכבדת. אנו מרשים לחלוק על דעתנו, אך כל ביטוי או שיח שנראה בו משום פגיעה או תגובה לא הולמת יימחק ללא כל אזהרה או הסבר.
האתר לא יישא באחריות לכל נזק שייגרם כתוצאה מקישור לתכנים שבו.
אין להפעיל או לאפשר להפעיל כל קישור לתוכנה זדונית או רובוט מכל סוג שהוא לצורך חיפוש או איחזור מידע מהאתר.
בעלי עסקים, מנהלי פרסום ושיווק – תודה שבאתם!
אשמח לארח את פעילותכם העסקית ולחשוף את הצעותיכם לגולשי האתר בבאנרים השונים. אני לא אעסוק באיסוף לידים, במכירת תוכן או במכירת רשימות גולשים רשומים, יש מספיק אתרים שעוסקים בכך ואין לי רצון לעסוק בפעילות זו. האתר יהיה פלטפורמה עבור קוראים המתעניינים במכוניות ללמוד מעט יותר על הרכב הבא שלהם, בין אם מדובר במשפחתית, בספורטיבית או ברכב שטח קשוח לצלוח נהרות ואגמים.
לפרסום באתר אנא השאירו שם וטלפון ואתקשר בהקדם.
להתראות,
יואב